A Mercedes figyelmt is flkeltette Sebastian Vettel szingapri flzrkzsa. Ha a megszokott rajthelyrl indul, a nmetek szerint a ngyszeres bajnok megnyerhette volna a vasrnapi versenyt.
Sebastian Vettel rmmel fogadta, hogy a szurkolt t vlasztottk meg a verseny legjobbjnak a Szingapri Nagydjon, m azrt hozztette, jobban rlne mr egy valdi gyzelemnek. Egy ve annak, hogy utoljra felugorhatott a dobog legfels fokra (pp 2015. szeptember 20-n Szingaprban), radsul a htvgn jabb knlkoz eslyrl maradt le.
A nmet csak az utols rajtkockbl vghatott neki a versenynek, miutn a szombati idmr edzsen eltrt a hts felfggesztse, s gy nem tudott tovbbjutni a Q1-bl sem. Flzrkzsa aztn annl jobban sikerlt – mg ha nem is mindig volt szerencsje. Elzetesen remnykedett a biztonsgi aut rkezsben, m az hiba jtt mr az els krben, akkor mg inkbb csak htrltatta t. Ksbb pedig mr nem trt vissza.
„Mire a versenyt jraindtottk, a mezny mr kettszakadt. Nem volt egyszer elrbb jutnom” – mondta a futam els felnek nehzsgeirl. Arra utalt, hogy Felipe Nasr mgtt 8, Sergio Prez mgtt 9 krt rostokolt, s 15 krnek kellett eltelnie, mire elszr pontszerz helyen llt – holott elzetesen abban bzott, mielbb thmozza magt a mezny vgn. Mire ez sikerlt neki, addigra az len halad ngyes mr tl messze volt. Pedig Vettel titkon remnykedett abban, hogy lehet mg eslye beleszlni Lewis Hamilton s Kimi Rikknen dobogrt vvott csatjba. „Ahhoz, hogy flzrkzzak az lmeznyre, kellett volna mg egy biztonsgi aut, de sajnos nem jtt” – llaptotta meg.
Ennl is jobban bnhatja a szombati felfggesztshibt. Br a lgy gumis els etapjval nem volt teljesen elgedett, az ultralgyon elmondsa szerint szinte szrnyalt a Ferrarija. Radsul Kimi Rikknen is kpes volt tartani a lpst Lewis Hamiltonnal, ami arra utal, hogy a Scuderinak ennl sokkal tbb is lett volna a versenyben.A Mercedes stratgi szerint olyannyira, hogy ha az els sorok valamelyikbe kvalifiklja magt, Nico Rosberget is legyzhette volna! „Vettel volt a verseny leggyorsabb embere. Ha onnan rajtolt volna, ahonnan ltalban szokott, nyert volna” – jelentette ki a cmvd csapat egyik szakembere az Auto Motor und Sportnak.
lltst a kt nmet versenyz kztti klnbsg alakulsa tmasztja al. Nico Rosberg a 10. krben mg 32,009 msodperccel vezetett az akkor mg csak 13. Vettel eltt, t krrel ksbb megejtett els kerkcserje utn pedig 45,405 msodperccel. m a clban Vettel 27,694 msodpercre zrkzott fel r, azaz majdnem 18 msodpercet hozott rajta. gy, hogy mindketten kt killssal teljestettk a tvot.
Fontos persze kiemelni, hogy mindez csupn elmlet, hiszen ha Vettel nem a mezny vgrl rajtol, nem vlaszthatta volna a teli tankkal idelisnak mondhat lgy gumikat az els etapra, hogy aztn ktszer az ultralgyon folytassa. Ez alapveten ms stratgira knyszertette volna t.
Az mindenesetre j hr a Ferrari szmra, hogy Vettel autja a nagy tempja s a csatk ellenre is jl bnt a gumikkal, radsul neki – Rosberggel ellenttben – a fkekre sem kellett tlsgosan gyelnie.
Pontosabban: biztos, hogy j hr? A Szingapr-specialistnak szmt vilgbajnok versenye csak azt mutatja meg, hogy nagyon is beleszlhatott volna Rosberg s Ricciardo gyzelemrt vvott csatjba, ha nincs a szombati baki. Hogy tbb ultralgy abroncsot vlasztottak, mint a Mercedes, mkdkpes stratgia lett volna. Csak most valami ms hibdzott ennek bizonytshoz. Mr megint. Mg mindig.
/m4sport/