A Sauber csapatvezetője, Monisha Kaltenborn úgy érzi, a Forma–1 sokkal jobban járna, ha a szurkolók körében roppant népszerű Ferrari és nem a Mercedes nyerné sorozatban a világbajnoki címeket, így ugyanis a dominancia ellenére is magasabb lenne a nézőszám.
Miközben a Mercedes sorra szerzi a bajnoki trófeákat, a Michael Schumacher nevével fémjelzett Ferrari-korszak egyre távolibb emléknek tűnik. Sőt lassan a 2008-as év is, melynek végeztével a vörösök utoljára ünnepeltek világbajnoki címet (noha a pilóták közül LewisHamilton gyűjtötte a legtöbb pontot, a gyártók értékelésében akkor a Ferrari végzett az élen).
Bár mindkét csapat „rátelepedett” a saját időszakára, ez pedig egyes vélemények szerint sokat ártott a királykategóriának, a Sauber csapatvezetője úgy érzi, a Mercedes dominanciája „rosszabb”, hiszen a csapat nem olyan népszerű a szurkolók körében, mint a legtöbb országban komoly táborral rendelkező ellenfél. Ezt a logikát követve Monisha Kaltenborn nemrég kijelentette, a királykategória sokkal jobban járna, ha ismét a vörösök uralnák a versenyeket.
„Természetesen sokkal jobb lenne a helyzet, ha több csapat harcolna a világbajnoki cím megszerzéséért” – mondta egy német rádióállomásnak. „A Mercedes elsősorban a kiváló erőforrásának köszönheti a dominanciát, valamint a jó aerodinamikai csomagjának. Ugyanakkor nem jó, ha egy csapat ennyire uralkodóvá válik” – tette hozzá.
„Úgy vélem, ha a Ferrari lenne hasonló helyzetben, az nem ártana ennyit a sportnak. A Ferrarinak nagyon sok rajongója van, szóval a nézők száma továbbra is magas lenne” – utalt arra a statisztikára, mely szerint egyes országokban zuhant a Forma–1-es futamok nézettsége, legyen szó akár a televíziós közvetítésekről, akár a helyszíni nézőszámról.
A 2017-es szezon előtt sokan a komoly – elsősorban az aerodinamikát érintő – szabályváltozásokban bíznak, remélve, ezek felkavarják az állóvizet, Kaltenborn viszont úgy érzi, a Mercedes továbbra is előnyben lesz a motorjainak köszönhetően. „2017 lehetőséget ad arra, hogy azok a csapatok, melyek rendelkeznek egy bizonyos fejlesztési potenciállal, megközelítsék őket. Ahhoz viszont valószínűleg további két év kell, hogy közel kerüljenek az erőforrásukhoz” – magyarázta.
Az új szabályok az F1 gyorsítása érdekében születettek, sokan bírálták ugyanis a jelenlegi autókat, mondván azok elmaradnak elődeiktől. Kaltenborn azonban nem hiszi, hogy a jósolt 4-5 másodperces gyorsulás beváltja a reményeket. „Már a legelején elmondtam, hogy kételkedem. A nézők nem fogják látni, hogy az autók gyorsabbak lettek és nehezebben vezethetők. Ha 10-15 másodperc lenne a különbség, akkor az már látható lenne, de az 5-6 nem. Szóval, aggódom” – zárta gondolatát.
/motorsportal/