Tbb mint 1000 lers motort pt a Ferrari 2017-re?
Idn tlpi az 1000 lers lomhatrt a Ferrari turbmotorja, melyet alaposan tterveznek az olaszok.
Arrl mr korbban is lehetett hallani, hogy a Scuderia annak ellenre komoly vltoztatsokat hajt vgre a 2017-es motorjn, hogy ezen a terleten kerltek taln legkzelebb a Mercedeshez. Az Olaszorszgbl rkez hrek szerint a maranelli mrnkk tterveztk a 2016-ban hasznlt gsteret, az energia-visszanyer rendszer, valamint az elektronika tovbbfejlesztsvel pedig az ERS s a turb mkdst is hatkonyabb teszik.
A La Gazzetta dello Sport is beszmolt arrl, hogy a MAHLE beszlltval kzsen egy tbbszri befecskendezses technolgin dolgoznak, s ezek egyttesen azt eredmnyezik majd, hogy az j hajtegysg mr 1000 lernl is nagyobb teljestmny leadsra lesz kpes a versenyplyn. Ilyen magassgokban F1-es motor csak az els turbkorszakban, az 1980-as vekben jrt.
Mindez persze nem lenne hatalmas meglepets, hiszen a Mercedes motorrszlegnek vezetje, Andy Cowell mr a mlt v elejn elrebocstotta, az j motorokkal hamarosan tlphet az 1000 lers hatr. Becslsek szerint a Mercedesnek mr a 2016-os erforrsa is 970-980 lers volt, s az idmrs mdban felttelezsek szerint idszakosan mr elrte az 1000 lert is. A mdost pontok rendszernek idei eltrlse teret nyithat az eddiginl is nagyobb mrtk fejlds eltt, gy Cowell jslata nagyon is relisnak tnik.
A Ferrari a teljestmny tern a Mercedes s a Red Bull becslsei szerint mr az elz szezonban nagyon kzel kerlt a csillagosok motorjhoz, az elmlt v tanulsga viszont az, hogy a vrsknek nemcsak a lerk szmt kell figyelnik, mindenekeltt erforrsuk megbzhatsgn kell javtaniuk. Az v els felben tapasztalt turbproblmk miatt elemzk szerint 2016-ban tvolrl sem tudtak mindent kihozni motorjukbl.
A Ferrari februr 24-n mutatja be j autjt olaszorszgi bzisn.
/m4sport/