Lewis Hamilton elssgvel zrult a barcelonai tesztht els napja. A legjobb benyomst eddig a Mercedes s a Ferrari tette – mikzben az eslyesnek kikiltott Red Bull a McLarennel egytt szenvedett.
A hibkrl s a hibtlanokrl szlt a 2017-es tesztidny nyitnapja. A barcelonai krlmnyek idelisak voltak a tli felkszls megkezdsre, m e lehetsgbl nem minden rsztvevnek sikerlt kihoznia a legtbbet.
A Mercedes s a Ferrari ktsgkvl az elgedettek tborba tartozik. Az els akadlyt mindkt istll autja jl vette, egyelre a W08-as s az SF70H is komolyabb hiba nlkl mkdtt – radsul mindkett gyorsnak is bizonyult.
A legjobb krid vgl a csak dlutni mszakban dolgoz Lewis Hamilton neve mell kerlt. 1:21,765-s eredmnye mris egy msodperccel jobb, mint a 2016-os teljes tesztidny legjobb ideje. A brit a lgy gumin futotta ezt a krt, nem sokkal 16 ra utn. Sebastian Vettel tbbszr is llt a tabella ln, m vgl be kellett rnie a msodik hellyel. Kiemelend azonban, hogy neki a kzepes keverken sikerlt 1:21-es krt futnia.
Gyors s megbzhat a Mercedes s a Ferrari
A Mercedes ma kt versenyzje kztt osztotta meg a munkt. Valtteri Bottas dleltt, Lewis Hamilton dlutn lt voln mg, s ugyanolyan meggyz formt mutattak, mint egy ve ilyenkor. Mr a finn dleltti 79 kre jelezte, jra a kilomtergyjtsre helyezik a hangslyt. Bottas tbb hossz etapot is teljestett az els ngy rban, Hamilton dlutn pedig plyra vitte a csapat cpauszonyos megoldst, melyet korbban csak a Mercedesnl nem lthattunk.
Ha a Ferrari krszm tekintetben nem is tudta utolrni a Mercedest, a nap legszorgalmasabb versenyzje gy is Sebastian Vettel lett, aki elsknt ment 100 kr fl. A Scuderia egsz nap kvetkezetesen kitartott a kzepes gumi mellett (pontosabban dlutn a kemnyet is hasznltk), s hiba volt eggyel lgyabb keverken a mezny j rsze, a ngyszeres vilgbajnoknak gy is sikerlt tartania helyezst az lmeznyben.
Dleltt gy volt 0,4 msodperccel gyorsabb Bottasnl, hogy kemnyebb gumit hasznlt, dlutn Felipe Massa ktszer is megelzte, m mindktszer sikerlt jobb idt futnia a brazilnl, s vgl t lgy gumit hasznl ellenfelet is legyztt. Persze azt nem tudhatjuk, mennyi zemanyag volt az autjban. A dlutn folyamn ugyanakkor hosszabb, 16 krs etapot is teljestett.
A Red Bullnl s a McLarennl ksrtett a mlt
A msik kt nagy csapat, a Red Bull s a McLaren ekzben igencsak megszenvedett az els tesztnappal. Daniel Ricciardo autja ktszer is meghibsodott. Dleltt 50 perc elteltvel miatta lendlt a nap egyetlen piros zszlja. Szenzorhibjt dlutnra sikerlt kijavtani, m els prbakreit jabb hossz pihen kvette – akkor mr az energiatrol problmi miatt.
Az ausztrl vgl az utols j msfl rban igyekezett ptolni az elmaradst. Autjra mg a lgy gumik is flkerltek, m gy sem tudott msfl msodpercen bellre kerlni a legjobbakhoz kpest.
A McLaren hasonlan gyenge formt mutatott. Fernando Alonsnak dleltt csupn egyetlen installcis kr jutott, majd j 7 rt kellett vrnia arra, hogy csapata motort cserljen autjban. m ekkor sem ment minden zkkenmentesen. Els kre utn kikapcsolt motorral „vitorlzott” vissza a boxutcba, s csak harmadik nekifutsra sikerlt elkezdenie az rdemi munkt. A szuperlgy s lgy gumikat is hasznlta, m vgl hiba javtott eredmnyn, a mezny msodik felben ragadt.
A csapat hivatalos kzlse szerint az zemanyagrendszerrel kapcsolatos problma htrltatta ket. gy tudni, valjban az zemanyag tank okozta a fennakadst, amelynek formjt s helyzett is megvltoztattk tavaly ta, hogy lejjebb vigyk az aut tmegkzppontjt, s cskkentsk a tmegt. lltlag mr a vasrnapi filmes napjukon is szleltk, hogy gondot okozhat az j kialakts, gyors megoldsra azonban a nap folyamn nem volt lehetsgk.
A Williams a nagyok rnykban
A nap pozitvumai kz tartozott a Williams szereplse. A „nyugdjbl” visszahvott Felipe Massa Vettel utn a msodik legtbb krt teljestette – csak k ketten jutottak 100 kr fl. Legjobb idejt a lgy abroncsokon futotta, s a Mercedesszel s a Ferrarival csak tudta tartani a lpst, mindenki ms msodpercen kvl volt hozzjuk kpest.
Persze kzvetlen rivlisaiknak nem volt olyan zkkenmentes napjuk, mint nekik. Kevin Magnussen dleltt egyszer a boxutca egyik vgben llt meg a Haasszal, a sznet eltt pedig trtt vezetszrnnyal trt vissza a garzsba, miutn a 10-es kanyarnl falnak koccant. Legjobb idejt az utols flrban rte el lgy gumikon.
Sergio Prez sokig Massval cserlgette a helyt az lmeznyben. m a Force India lendlete dlutnra megtrt. Pontosabban a Force India kipufogja trt meg, amely miatt a mexikit a msodik ngy rban mr nem is lthattuk krzni…
A nap nagy rszben Carlos Sainz s Nico Hlkenberg is a mezny msodik felben tanyzott, m a Toro Rosso s a Renault a Ferrarihoz hasonlan javarszt a kzepes gumikon teljestette programjt.
A tavalyi Ferrari-motort hasznl Sauber pedig hiba alkotott a tavalyinl szebb autt, egyelre a sereghajt szerep jutott neki. Marcus Ericssonk ugyanakkor jeleztk, a kridk egyelre nem foglalkoztatjk ket, mivel az els kt nap az j konstrukci megismersrl szl, s a teljestmnnyel csak szerdtl kezdenek el foglalkozni.
A teszt kedden j versenyzk munkba llsval folytatdik Barcelonban, ismt dleltt 9 rakor vltanak zldre a lmpk.
A barcelonai 1. tesztnap vgeredmnye:
Versenyz Csapat Id Klnbsg Kr Gumi
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:21,765 73 lgy
2. Sebastian Vettel Ferrari 1:21,878 +0,113 128 kzepes
3. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:22,075 +0,310 103 lgy
4. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:22,894 +1,129 51 lgy
5. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:22,926 +1,161 50 lgy
6. Valtteri Bottas Mercedes 1:23,169 +1,404 79 lgy
7. Sergio Prez Force India-Mercedes 1:23,709 +1,944 39 lgy
8. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:24,494 +2,729 51 kzepes
9. Nico Hlkenberg Renault 1:24,784 +3,019 57 kzepes
10. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:24,852 +3,087 29 lgy
11. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:26,841 +5,076 72 kzepes
/m4sport/