Hiba futott jobb idt a hivatalos barcelonai idmrs cscsnl is ma dleltt a Mercedes, a plya szln figyel Gary Andersonra a Ferrari tette a legnagyobb hatst. s a rivlis is elismeren beszlt a vrskrl.
A Jordan-csapat korbbi technikai igazgatja az elmlt vekben sokszor volt kritikus a Ferrarival. Gyakran brlta a csapat tervezsi filozfijt, a Mercedeshez vagy a Red Bullhoz kpest mutatott kevesebb kreativitst. Idn viszont eddig szinte csak jt rt vagy mondott a vrsk j gprl.
Mr a bemutatt kveten is azt mondta, tetszik neki az ersen alvgott oldaldobozokkal, klnleges lgbemlkkel flszerelt SF70H, s amita a plyn is ltta, csak mg jobb vlemnnyel van rla. Szerda dleltt tbb kanyarhoz is kistlt, hogy szemgyre vegye az autkat, s hiba ment 1:19,7-es idt Valtteri Bottas, mgis Sebastian Vettelt ltta a legjobbnak.
„Mario Andretti azt szokta mondogatni, hogy a szvhats Lotus 79 gy tapadt az tra, mintha odafestettk volna. Nos, a kettes s a hrmas kanyarnl figyelve szmomra a Mercedes s a Ferrari tnik olyannak, mintha az tra festettk volna ket. De szerintem a Ferrari hasznlt jobb alapozt. Nagyon jnak tnik, rendkvl kiegyenslyozottnak” – rta mg a korai rkban.Vlemnyn a trtnsek sem vltoztattak. „Tudom, hogy a Mercedes mr betrt az 1:19-es tartomnyba a szuperlgyon, de a kilences kanyarbl szemllve szmomra mg mindig a kzepes gumival 1:21-es idket fut Ferrari tnik a leglenygzbbnek. Egyszeren stabilnak s kiegyenslyozottnak tnik.”
A sznetben vgl sszegezte is tapasztalatait. „Dleltt nzeldve a Ferrari minden kanyarban jnak tnt, amelyben nztem. Amikor a Mercedes gyors krkn volt az j gumikon, szintn jnak tnt, de amikor hosszabb etapokat teljestett, illetve lgyabb gumikon, egy kicsit nyugtalannak, kicsit inogott is. A Mercedes alulkormnyzottabb a Ferrarinl, mert az elfordulsnl extra mrtkben mozdul el a kormny. Szerintem a Ferrarinak jobb az eleje, ami tkletes, ha j gumikat teszel fl, mivel ilyenkor j els tengely kell a j kridhz.”
Mindez persze nem jelenti automatikusan, hogy ez a kt csapat a topfavorit 2017-ben. Azt beszlik, a Red Bull egyelre csak egy alapautval krz, a kvetkez hten komoly vltozsokon megy keresztl. Anderson elmondsa szerint radsul mg vatos is. „Nem rzem gy, hogy a Renault-motort teljes ern hasznlnk. A Red Bull, a Toro Rosso s a gyri Renault halkabb, nyugodtabb, mint a tbbi motor. Mg a Hondnl is. Lehet, hogy a motor karaktern mlik, de nem hinnm, hogy gy lenne, mert a hang a fordulatszmon mlik. Nekem gy tnik, tlk ennl mg tbbre szmthatunk – a motor tekintetben mindenkpp.”
Mindez persze nem cskkenti a Ferrari rdemeit: autjuk eddig gyors s megbzhat volt. s ezt a Mercedesnl is elismerik. Mg akkor is, ha Mark Ellis teljestmnymrnk szerint egyelre nehz sszehasonltani ket az Ezstnyllal. „A Ferrari mindkt napon nagyon gyors volt, mindkt versenyzjvel. Fleg egy krn. Nekem gy tnik, inkbb az egykrs tempjukra koncentrlnak, mikzben mi inkbb a hossz etapokra. Emiatt is nehz az sszevets. Nem becsljk le egy ellenfelnket sem, s a szablyvltozsokkal tbb ldznk is lehet. Brki okozhat meglepetst” – nyilatkozta az Auto Motor und Sportnak.
„sszessgben eddig nagyon jl alakult szmunkra ez a teszt. Sok krt s kilomtert tettnk meg, s vgigmentnk az eddigi listnkon. Treksznk arra, hogy mg Melbourne eltt minden lehetsges forgatknyvet vgigjtsszunk, hogy felkszljnk elmletben. Emellett az aut alapjain s a gumikon dolgozunk” – avatott be munkjukba a szakember.
Hamarosan vgre a Scuderia is nyilatkozni fog eddigi felkszlsrl. A tervek szerint ma dlutn Sebastian Vettel a hten elszr osztja meg tapasztalatait az j versenyparipjrl.
/m4sport/