Piros zászlók helyett most piros autók a főszerepben – a Ferrari párosa végzett az élen az ezúttal meg nem szakított harmadik szabadedzésen! Sebastian Vettel mindössze századokkal múlta felül Kimi Räikkönent. További részletek hamarosan…
Félszegen még a nap is elgondolkodott azon, hogy megmutassa magát a sanghaji versenypálya fölött szombat délelőtt, és ennek a mentőhelikopter pilótája mellett az F1-es mezőny tagjai is örültek. Az előrejelzéseknek megfelelően a péntekinél barátságosabb, mindenekelőtt száraz és kevésbé ködös időjárás mellett rajtolt el a harmadik szabadedzés, ami egyúttal azt is jelentette, hogy mozgalmas egy óra várt a versenyzőkre és csapatokra, mivel ebbe a gyakorlásba kellett belesűríteniük a teljes péntek és a szombat délelőtt munkáját, azaz egyszerre kellett felkészülniük az időmérőre és a versenyre.
Ennek megfelelően nem is kellett arra várni, hogy autók lepjék el a pályát. Az első negyedórában Daniel Ricciardo 1:37,411 másodperces eredménnyel állt az élen, aztán 1:35,647-re javított a szuperlágy gumin. Max Verstappen eközben szintén a piros gumikon körözött, de jó 3 másodperccel lassabban, ami azt jelezte, az osztrákok a hatékonyság érdekében megosztják a munkát versenyzőik között. A számos újítással fölszerelt Red Bullt pénteken nem volt módjuk túl sokat tesztelni, azt azonban elégedetten állapították meg, hogy a kevés vizes pályás körön az RB13-as mutatkozott az egyik legjobban vezethető autónak, miközben a többség össze-vissza csúszkált a nehezen melegíthető gumikon.
A melbourne-i idénynyitó két főszereplője, a Mercedes és a Ferrari köridők tekintetében ennél kicsit visszafogottabban kezdett. Két versenyzőjük szintén eltérő programot futott: egyikük a szuperlágy, másikuk a lágy gumin kezdett hosszabb etapokba. A bajnokcsapatnál kisebb bakit is láthattunk: Valtteri Bottas autójáról az első körök egyikén a hosszú egyenes féktávján előbb elmozdult, majd le is repült a sokak által nem kedvelt T-szárny. Tekintettel a feladatok mennyiségére, a finnek nem volt ideje arra, hogy emiatt megszakítsa első etapját, így „módosított” aerodinamikával körözött tovább.
A két Mercedes 16-16 körös etappal nyitott, azaz edzésük első „félidejét” a versenyteljesítmény és a gumik felmérésének szentelte.
Félszegen még a nap is elgondolkodott azon, hogy megmutassa magát a sanghaji versenypálya fölött szombat délelőtt, és ennek a mentőhelikopter pilótája mellett az F1-es mezőny tagjai is örültek. Az előrejelzéseknek megfelelően a péntekinél barátságosabb, mindenekelőtt száraz és kevésbé ködös időjárás mellett rajtolt el a harmadik szabadedzés, ami egyúttal azt is jelentette, hogy mozgalmas egy óra várt a versenyzőkre és csapatokra, mivel ebbe a gyakorlásba kellett belesűríteniük a teljes péntek és a szombat délelőtt munkáját, azaz egyszerre kellett felkészülniük az időmérőre és a versenyre.
Ennek megfelelően nem is kellett arra várni, hogy autók lepjék el a pályát. Az első negyedórában Daniel Ricciardo 1:37,411 másodperces eredménnyel állt az élen, aztán 1:35,647-re javított a szuperlágy gumin. Max Verstappen eközben szintén a piros gumikon körözött, de jó 3 másodperccel lassabban, ami azt jelezte, az osztrákok a hatékonyság érdekében megosztják a munkát versenyzőik között. A számos újítással fölszerelt Red Bullt pénteken nem volt módjuk túl sokat tesztelni, azt azonban elégedetten állapították meg, hogy a kevés vizes pályás körön az RB13-as mutatkozott az egyik legjobban vezethető autónak, miközben a többség össze-vissza csúszkált a nehezen melegíthető gumikon.
A melbourne-i idénynyitó két főszereplője, a Mercedes és a Ferrari köridők tekintetében ennél kicsit visszafogottabban kezdett. Két versenyzőjük szintén eltérő programot futott: egyikük a szuperlágy, másikuk a lágy gumin kezdett hosszabb etapokba. A bajnokcsapatnál kisebb bakit is láthattunk: Valtteri Bottas autójáról az első körök egyikén a hosszú egyenes féktávján előbb elmozdult, majd le is repült a sokak által nem kedvelt T-szárny. Tekintettel a feladatok mennyiségére, a finnek nem volt ideje arra, hogy emiatt megszakítsa első etapját, így „módosított” aerodinamikával körözött tovább.
A két Mercedes 16-16 körös etappal nyitott, azaz edzésük első „félidejét” a versenyteljesítmény és a gumik felmérésének szentelte.
Az edzés második felének mindkét Ferrari friss szuperlágy gumikkal vágott neki. Előbb Kimi Räikkönen állt az élre egy 1:34,519-es körrel. Ez máris 0,9 másodperccel gyorsabb eredménynek bizonyult, mint a tavalyi pole-idő (1:35,402). A finn ugyanakkor nem tűnt elégedettnek autójával. „Még mindig küszködünk az elejével az egyes kanyarban” – jelentette a rádión. Később másutt kisebb megcsúszást is láthattunk tőle, javítania a következő próbálkozáskor csak minimális mértékben sikerült.
Csapattársa eközben elsőre 1:33,336-os kört teljesített, ami pedig már nem csak a 2016-os pole-körnél volt jobb, de a Kínában valaha futott leggyorsabb pole-körnél is. Saját korábbi csúcsát szárnyalta túl: 2011-ben a Red Bull-lal érte el az időmérős etalonnak számító 1:33,706-os eredményt.
A vörösök mögött rövid időre Fernando Alonso neve is felvillant a negyedik helyen, ám ahogy egyre többen váltottak szuperlágy abroncsokra, úgy változott folyamatosan az állás. Felipe Massa lépett előre harmadiknak, Max Verstappen (ő még lágyakon) közvetlenül csapattársa mögé zárkózott az 5. helyen, míg Nico Hülkenberg hatodik időt autózott. A garázsban eltűnő két Mercedes pedig fokozatosan a 18-19. helyig csúszott vissza a tabellán.
Az Ezüstnyilak 18 perccel a leintés előtt jelentek meg újra a pályán – Bottas továbbra is T-szárny nélkül, de már szuperlágy gumin. A finn első gyorskörén vadul meginduló hátsó résszel gyorsított ki az utolsó kanyarból, a célvonalon pedig közel 1 másodperc választotta el őt Vetteltől. Hamiltonnak is be kellett érnie a második hellyel, ő ekkor 0,8-re volt a Ferraritól. „A Mercedes érzésem szerint sokkal inkább visszafogja magát, mint a Ferrari. Nagyon visszafojtott motorral, talán több üzemanyaggal is köröznek” – állapította meg a Sky Sports szakértője, Paul di Resta.
Vettel aztán futott egy legjobb első és utolsó szektort, eredményén azonban nem javított. Nem úgy Raikkönen, aki az utolsó szektorban abszolút legjobb részeredményt felmutatva 0,053 másodpercre zárkózott fel csapattársára – a két Mercedest lejjebb szorítva a tabellán.
A két Red Bull akkor jelent meg újra a pályán, amikor az ellenfelek visszatértek a garázsba. Mindketten a szuperlágy gumin voltak, és miközben Ricciardo nem tudott javítani pozícióján, Verstappen az ausztrál elé ugrott a 6. helyre.
Az utolsó öt percben aztán jöttek az utolsó próbálkozások. Mindkét Mercedes javított, de csak az időeredményén, nem helyezésén. A Ferrarikhoz Bottas került közelebb, 0,371 másodperccel volt lassabb Vettelnél, míg Hamilton hiába autózott egyéni legjobbat az első, majd Vettelnél csak 0,02-dal lassabb részidőt a második szektorban, gyenge utolsó szektora miatt fél másodpercen kívül rekedt. Később még egy elfékezést is bemutatott a hajtűben.
A két Red Bull helyett ezúttal Massa volt a két élcsapat első számú üldözője, s a Williams számára biztató előjel, hogy a legjobb 8-ban ezúttal Lance Stroll is felbukkant. Mögötte Jolcon Palmer és Carlos Sainz tette teljessé az első tízet – az utolsó négy helyezésen eközben a két McLaren és Sauber osztozott, Antonio Giovinazzi zárta a sort.
A folytatásban már tétre megy a játék: az időmérő edzés 9 órakor rajtol, az M4 Sport és az M4 Sport.hu élő közvetítése 8 óra 45 perckor kezdődik!
Kínai Nagydíj, 3. szabadedzés – végeredmény:
1. Sebastian Vettel Ferrari 1:33,336 20
2. Kimi Räikkönen Ferrari 1:33,389 +0,053 19
3. Valtteri Bottas Mercedes 1:33,707 +0,371 26
4. Lewis Hamilton Mercedes 1:33,879 +0,543 25
5. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:34,773 +1,437 23
6. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:34,946 +1,610 20
7. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:35,092 +1,756 23
8. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:35,182 +1,846 24
9. Jolyon Palmer Renault 1:35,192 +1,856 21
10. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:35,223 +1,887 24
11. Nico Hülkenberg Renault 1:35,449 +2,113 22
12. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:35,521 +2,185 22
13. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:35,626 +2,290 20
14. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:35,680 +2,344 22
15. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:35,804 +2,468 23
16. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:35,811 +2,475 24
17. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:35,912 +2,576 17
18. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:36,063 +2,727 25
19. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:36,221 +2,885 21
20. Antonio Giovinazzi Sauber-Ferrari 1:36,705 +3,369 24
/m4sport/