Az új esőgumikkal még nem vezetett, a rajtot igazán hazárdjátéknak tekinti, és még a Ferrari versenytempóját is életveszélyesnek látja – Lewis Hamilton egy kicsit sem biztos a vasárnapi győzelmében.
„Tényleg? Ez klassz” – reagált Lewis Hamilton, amikor megtudta, rajta kívül mindössze egyetlen versenyző volt a Forma–1 történetében, aki sorozatban hatszor tudott időmérőt nyerni, példaképe, Ayrton Senna. A brit már az örökranglistán is közel van a brazilok nemzeti hőséhez, 63. pole-jával már csak két lépés kell, és utoléri őt, miközben az élen álló Michael Schumacher is karnyújtásnyira van tőle 68 pole-lal.
Mindez időmérős gyorsaságát dicséri, melynek szombaton is sokat köszönhetett. Niki Lauda a sanghaji időmérő után úgy fogalmazott, Hamilton ismét elővett egyet a különleges köreiből, és csakis rajta múlt, hogy újra egy Mercedes, nem pedig egy Ferrari állhat az első rajtkockában Kínában. Az osztrák tíz euróban még fogadott is Sebastian Vettel győzelmére, de szerencséjére vesztett.
„Tudtuk, hogy szoros lesz” – mondta a brit, aki úgy véli, a Scuderia hozta ki belőle azt a nagyszerű kört a hajrában. „A Ferrari a Q1-ben és a Q2-ben is nagyon jó köröket futott. Csak abban voltam biztos, hogy szoros lesz, arról fogalmam sem volt, hogy a végén előttük vagy mögöttük leszek-e. Ezért csak egy dolgot tehettem: megfutottam a lehető leggyorsabb kört. Akárhányszor kimentem, sikerült javulnom. A Q3 elején egészen jó kört mentem, de sikerült visszakapaszkodniuk. Örülök, hogy simán be tudtam fejezni a körömet, mert jelenleg elég egy kis hiba, egy század elvesztése, és máris pozíciót veszíthetsz. Ezért is örülök, hogy jól összeraktam.”
A Ferrari versenytempója életveszélyes, az esőgumik ismeretlenek
A mostani siker azonban csak részsiker – Melbourne után Hamilton is tudja ezt. Emiatt távolról sem gondolja azt, hogy a futam egyértelmű favoritja lenne. „A Ferrari nagyon erős lesz. Általában többet javulnak a versenyre, jól bánnak a gumikkal, főleg ha melegebb van. Mi keményen dolgoztunk, hogy kicsit jobban megértsük az autónkat. Bárhogy is alakul rendkívül szoros lesz a csata közöttünk. Hosszú idő óta a legizgalmasabb nap lehet ez!”
Erről nemcsak a két csapat két világbajnoka, de az időjárás is gondoskodhat. A verseny rajtja előtt van esély az esőre, így az sem kizárt, hogy vizes pályán rajtol el a mezőny. „Idén én még nem mentem az esős gumikkal. Izgalmas lesz megtapasztalni, milyen a nagyobb autóval, szélesebb gumikkal. Tegnap volt egy installációs köröm az extrém esőgumin. Nagyon lassú kör volt, valójában rá sem éreztem, ezért holnap valami újat tanulhatok, ha esni fog” – mutatott rá Hamilton.
Rajt támpontok nélkül
Miután 2017-től az esőversenyeket a biztonsági autós fázisok után álló rajttal indítják újra a futamot, az időjárás ilyen szempontból is kavarodást okozhat. A rajtolás az új szabályok miatt eleve nehezebb, mint eddig, és Hamilton hiába boldogult jól legutóbb, tudja, az első métereken is ronthat ígéretes helyzetén. „Nagyon izgalmas lesz. Főleg úgy, hogy sokkal nehezebb rajtolni, mint korábban. Nagy lehet a változatosság. A kerekek túlpörgése gondot jelenthet, nagyon nehéz eldönteni, hogyan pozícionáljuk pontosan a kuplungot.”
„Nem tudom, a tévén keresztül ez mennyire látszik, de száz százalékig behúzzuk a kuplungot, majd egy bizonyos pontig föl kell engednünk. De semmilyen viszonyítási pontod nincs, és ráadásul még a kormány mögött is van, szóval csak találgathatsz, hogy ez most ötven százalék, harminc százalék vagy húsz százalék, és reménykedsz, hogy eltalálod. Két százalékos eltérés máris óriási különbséget jelent abban, jól jössz-e el vagy sem, lesz-e túlpörgő kerék vagy sem. Nagyon nehéz!”
/m4sport/