A Mercedes klasszisa, Lewis Hamilon volt a leggyorsabb a bahreini teszt első napján. A második helyre a 2017-es Ferrarit elsőször vezető Antonio Giovinazzi került, a harmadikra pedig Daniel Ricciardo. A legtöbb kört a Sauber futotta; a McLaren ismét problémákkal szembesült; Sebastian Vettel estig folytathatja a gyakorlást.
Nehézkesen indult az első tesztnap, a start után ugyanis szinte azonnal pirosra váltott a boxutcai lámpa, egy konténer ugyanis útban volt a box végén, így meg kellett várni, hogy a szerelők eltávolítsák azt. Ez 10 percet vett igénybe, az elveszített időt pedig a gyakorlás végén pótolták, vagyis ennyivel toldották meg az eredeti tervek szerint 17 órakor végződő tesztnapot.
A piros zászló később több alkalommal is előkerült, hiszen több pilótának is meggyűlt a baja a technika ördögével. Egyikük Lewis Hamilton volt, kinek Mercedesében az istálló jelentése szerint a kábelezéssel adódott probléma. A németek viszonylag hamar javították a hibát, versenyzőjük pedig a délelőtti és a délutáni szakaszban is megfutotta a leggyorsabb kört. Bár az eredmény hízelgő, a gárda ma nemcsak arra figyelt, Bahreinben ugyanis remek lehetőségük adódott a gumik tesztelésére.
Az abroncsok kezelésével ugyanis még mindig hadilábon állnak, a sivatagi pálya támasztotta extrém körülmények pedig pont ideálisak ennek a gyengeségnek a vizsgálatához. Hamilton ma felváltva teljesítette a rövid és a hosszú etapokat, látható tehát, hogy a csapat az időmérős és a versenykörülmények között is igyekezett megfigyelni a gumik viselkedését.
A második leggyorsabb kört a Ferrari tesztpilótája, Antonio Giovinazzi jegyezte, aki pályafutása során most először próbálhatta ki a vörösök versenygépét.
Ezzel az autóval ma nemcsak ő körözgetett, hanem Sebastian Vettel is, aki ezúttal a Pirellinek tesztelt, így csapata engedélyt kapott arra, hogy két versenygéppel képviseltesse magát. Mivel a német a gumigyártóval dolgozott (a 2018-as keverékeken) ő a riválisokkal ellentétben egy új alkatrészt sem vihetett pályára, viszont három órával tovább folytathatja a körözgetést, délelőtt ugyanis gondok adódtak a Ferrarival, így a Pirelli extra tesztidőt kapott (Bahreinben nem okozhat gondot a sötétedés, a pályát ugyanis tökéletesen ki lehet világítani).
A harmadik helyezés Daniel Ricciardóé, aki délelőtt elsősorban aerodinamikai munkát végzett, délután pedig a gumikra összpontosított. A napja azonban a tervezettnél rövidebbre sikerült, autójában ugyanis meghibásodott a Renault-erőforrás. Ezt holnapig ki is kell cserélni, hogy Max Verstappen már – az istálló reményei szerint – problémamentesen körözhessen.
Ma nemcsak neki gyűlt meg a baja a Renault-motorokkal, a Toro Rosso indonéz tesztpilótáját, Sean Gelaelt ugyanis délelőtt szintén műszaki hiba hátráltatta, sőt az autója egyszer a délutáni szakaszon is leállt. Ennek ellenére végül 78 kört teljesített és a nyolcadik helyen zárt.
Ricciardo mögé Romain Grosjean sorolt, aki ma a Carbone Industrie fékjeivel dolgozott. Elmondása szerint ezek megoldást jelenthetnek az eddigi fékproblémákra, ő tehát nem bánná, ha csapata szakítana az eddigi partnerrel, a Brembóval. A francia eredménye egyébként még akkor is megsüvegelendő, ha csak egy tesztről van szó, hiszen a Williams és a Renault versenyzőinél is sikerült gyorsabb kört futnia.
A legszorgosabb ma Marcus Ericsson volt, aki egyedüliként jutott 100 kör fölé a Sauberrel.
A legkevesebb kört pedig a McLaren-Honda jegyezte. A gondok már reggel elkezdődtek, Oliver Turvey autójában ugyanis vízszivárgást észleltek az ERS-nél, ezért elhatározták, a komplett erőforrást kicserélik a folytatásra. A brit végül csak az utolsó órában léphetett pályára, és mindössze 17 kört jegyzett a tesztnapon. Autóját holnap az egyik állandó pilóta, Stoffel Vandoorne veszi át, aki csak reménykedhet abban, hogy eredményesebb napja lesz, mint márkatársának…
A bahreini első tesztnap végeredménye:
1 Lewis Hamilton Mercedes 1m31.358s 97
2 Antonio Giovinazzi Ferrari 1m31.984s 0.626s 93
3 Daniel Ricciardo Red Bull 1m32.349s 0.991s 45
4 Romain Grosjean Haas 1m33.452s 1.094s 87
5 Felipe Massa Williams 1m32.509s 1.151s 56
6 Nico Hulkenberg Renault 1m33.624 2.266s 74
7 Lance Stroll Williams 1m33.729s 2.371s 35
8 Sean Gelael Toro Rosso 1m33.885s 2.527s 78
9 Sebastian Vettel Ferrari 1m33.894s 2.536s 89
10 Alfonso Celis Jr Force India 1m33.939s 2.58 70
11 Marcus Ericsson Sauber 1m34.550s 3.192s 106
12 Oliver Turvey McLaren 1m35.011s 3.653s 17
/m4sport/