Bár a rajtnál elvesztette az első helyet, végül Lewis Hamilton megnyerte a futamot.
Már a rajtnál eldőlt, hogy a Spanyol Nagydíj is Lewis Hamilton és Sebastian Vettel csatájáról fog szólni leginkább. Már ott kialakult egy jó kis csata kettejük között, melyet a hátrányból induló (2. rajtpozíció) német nyert meg, miután lerajtolta mercedeses ellenfelét.
De a rajt nem csak kettejükről szólt. Valtteri Bottas kissé megpöccintette Kimi Räikkönent, aki pedig ettől nagyon megpöccent, és belecsúszott az egyes kanyarban mellette forduló Max Verstappenbe. Ezzel a két utóbbi versenyzőnek véget is ért a futam.
A helyi hős, Fernando Alonso, aki szombaton megcsinálta a csodát, és a hetedik helyre hozta fel autóját a rajtrácson, aztán hasonló hozzáállással próbált előre törni, de Felipe Massába beletört a bicskája. A brazil talán nem hagyott elég helyet Alonsónak, aki emiatt kis pályaelhagyással kanyarodott, és a 11. helyen kötött ki.
Vettel a futam elején kidolgozott egy 2,5 másodperces előnyt, amiből aztán Hamilton nem nagyon engedett. Erre jött egy merész húzás a Ferraritól. A németet 16 kör után kihozták, ő pedig aztán a friss gumikon begyújtotta a rakétáit.
Hamilton vezetett, Bottas fogta a 2. helyet, de Vettel dolgozta lefelé a hátrányát. Hét körrel a ferraris kiállása után Lewis Hamilton is kiállt, ám a némettől eltérően nem lágy gumikat, hanem közepeset kapott.
Vettel nagyon gyors volt a kiállása után, és utol is érte Valtteri Bottast, de elkezdett időt veszíteni mögötte, ami a futam végét illetően nem volt jó helyzet, hiszen Hamiltonnak hét körrel kevesebb volt a gumijában.
A négyszeres világbajnok aztán nagy tettre szánta el magát. Igen merészen, de sikeresen hintába ültette Bottast, aki az első belsőre húzódásra reagálás után megpróbált visszajönni az ideális ívre, de a ferrarisnak volt még egy trükk a tarsolyában. Az utolsó utáni pillanatban ismét a belső ívre húzódott, és bár még a füvet is megcsípte végül, a célegyenes végén csatanyertesként fordult be.
Mire mindenki megejtette a bokszkiállását, Vettel vezetett Hamilton, Bottas és Ricciardo előtt.
A 35. körben aztán történt egy kis incidens, ami miatt Virtuális Safety Car periódust rendeltek el. Felipe Massa a célegyenes végén megelőzte a mclarenes Stoffel Vandoorne-t, aki ezzel nem nagyon akart törődni, és úgy fordult be az első kanyarba, mint Mehdi Bennani Monzában, amikor Michelisz Norbi már mellette autózott. A McLaren a pálya szélén végezte, és jöhetett a bocsánatkérés a csapattól, és a delta idő a versenyzőknek.
A biztonsági autós periódus végére mind Hamilton, mind Vettel kiállt a boxba, és így lenullázódott Hamilton gumielőnye. De a német kiállása után ezzel együtt majdnem meg is lett az első hely a Mercedes bajnokának. Vettel viszont pont olyan kemény volt vele, mint korábban a brit csapattársával, és megtartotta az első helyét.
De ezzel nem volt vége. Hamilton beakasztotta a vonóhorgot a Ferrariba, és aztán végül a DRS-t előnyt kihasználva a célegyenesben könnyedén elment Vettel mellett.
Eközben Hamilton hátvédje, Valtteri Bottas távozott a csatából egy technikai hiba miatt, és az élen hajtók mögött messze távol nem volt senki. Daniel Ricciardo 55 másodperces hátránnyal „poroszkált” Hamiltonhoz képest.
20 kör volt vissza a versenyből, Hamilton a hamarabb kopó lágy gumikon, Vettel a kitartóbb közepesen ment. Nagy kérdés volt, hogy hogyan alakul a csata a végén, hiszen Hamilton már az előzés után a hátsó gumikra panaszkodott.
Végül aztán Hamilton nemhogy belassult volna, de kisebb előnyt kiautózva meglógott a négyszeres világbajnoktól, és megnyerte a Spanyol Nagydíjat. Harmadiknak az egy percen kívülre kerülő Daniel Ricciardo ért célba.
/n4sport/