Nagy fölénnyel, a mezőnyből egyedül 12-es kört autózva nyerte a második monacói szabadedzést Sebastian Vettel. A Mercedesek szenvedtek a gumikkal, Jenson Button viszont máris csapattársa nyakán.
Nagy előrelépéssel kezdődött a monacói második szabadedzés Nico Hülkenberg és Marcus Ericsson számára: mindketten már az első percekben sikeresen teljesítették első mért körüket! A Renault ERS-hiba, a Sauber pedig váltóhiba miatt zárta eredmény nélkül a délelőttöt, így bőven volt mit pótolniuk a második másfél órában.
A gyakorlás elején egy szokatlan jelenségnek is szemtanúi lehettünk: egy McLaren állt az első helyen… Stoffel Vandoorne 1:14,642 másodperces idővel nyitott, igaz, nem sokáig őrizte előkelő pozícióját.
Az első vezetői hibára kevesebb mint tíz percet kellett várnunk: a Monacóban korábban még sosem versenyző Esteban Ocon az alagút felé menet kissé túlerőltette a kigyorsítást, így két kerékkel a szalagkorlátnak ütközött. Szerencséjére rózsaszín gépe nem tört össze.
Nem sokkal később újra lengtek a sárga zászlók ugyanazon a helyen. Jolyon Palmer nem hibázott, egyszerűen füstölni kezdett a Renault-ja, szerelői pedig azonnali leállást tanácsoltak neki. Sok minden tehát mégsem változott a franciáknál: Hülkenberg ugyan visszatért a pályára, Palmer viszont pihenőre kényszerült…
Újabb tíz perc elteltével aztán Marcus Ericssonnak is volt e meleg pillanata: a Casinóból kijövet autója hátulja kitört és a falnak koccant, de ő is vissza tudott térni a boxba.
Az élmezőnyből elsőként Kimi Räikkönen mutatta meg magát, ám eleinte megbújt az eddig ígéretes formát mutató két Toro Rosso mögött. Bár James Key, a faenzaiak technikai igazgatója szerdán éppen azon elmélkedett, hogy az idei versenygépük érzése szerint nem sikerült olyan jóra, mint az előző évek modelljei, Danyiil Kvjat és Carlos Sainz az első edzést a legjobb tízben, az orosz ráadásul a figyelemreméltó hatodik helyen zárta. Most pedig egy Lewis Hamilton délelőtti legjobbjánál is jobb eredménnyel, 1:13,331-es körrel kezdett, amely az edzés első felének legjobb eredménye volt.
Húsz perc elteltével már csak két versenyző volt adós a köridőkkel: Sebastian Vettel Ferrarija az emelőn pihent magányosan, Daniel Ricciardo viszont némi késés után ultralágy gumikon tűnt fel a pályán.
A Mercedesek ezúttal is a szuperlágy gumikon kezdtek hosszabb etapba. Hamilton és Bottas 1 másodperccel volt lassabb Kvjatnál, a háromszoros világbajnok pedig egy kicsit sem tűnt elégedettnek: „Ezek a gumik nem működnek valami jól. Egy élet fölmelegíteni őket” – panaszkodott hétkörös etapján. A pálya szélén figyelő korábbi versenyzőt, Martin Brundle-t sem győzték meg az Ezüstnyilak. „Alapvetően nincs meg a tapadásuk a nyers pályán. Feltűnő, hogy nem olyan jók, mint más autók, és még a kanyarból kifelé ötven-száz méterrel is forgatják a kormányt” – figyelte meg.
Bár ekkor már valamennyi nagyágyú a pályán volt, 30 perc után még mindig Kvjat neve állt az eredményjelző élén. Verstappen az ultralágy gumikon ugyan legjobb első szektort futott, „kedvenc” helyén, az uszodánál rontott, és az új „ugratószerű” sárga kerékvetőket kikerülve inkább levágta a sikánt. 155 ezred hiányzott neki Kvjat idejéhez.
Vettel egy 1:13,573 másodperces körrel iratkozott fel az eredményjelzőre. A szuperlágyakon futott, gyorsabban, mint a szenvedő Mercedesek, és mérnöke meg is dicsérte őt: „Ez nagyon jó idő ezeken a gumikon.” Valóban az volt: a legjobb 8-ban ő volt az egyetlen, aki nem a lila oldalfalú Pirelliket használta.
Kvjat uralmát azonban mégsem ő, hanem korábbi csapattársa, Ricciardo törte meg, aki 1:13,280-ra javított az ultralágyon. Aztán Räikkönen is az orosz elé furakodott – 3 ezreddel maradt el az ausztráltól. Majd érkezett Vettel az ultralágyon, és elsőként ért el 12-es időt: 1:12,759 lett a vége, melyből két kör múlva további 39 ezredet faragott. Fél másodpercet vert Ricciardóra, Räikkönenre és Kvjatra. Őket Sainz, Verstappen, Pérez, Hamilton, Magnussen és Bottas követte.
A délelőttinél jobban alakult Jenson Button edzése. Bár a gyakorlás elején arra panaszkodott, hogy kezdheti újra az ismerkedést az MCL32-essel, mivel teljesen másnak érzi, mint az első másfél órában, eredményei azt mutatták, kezd belerázódni. Legjobb ultralágyas körével a 12. pozícióba került, és csupán 36 ezreddel volt lassabb csapattársánál, Stoffel Vandoorne-nál.
A tavalyi futamot idéző jelenet következett az edzés 53. percében: karambol a Massenet-nél! Az újonc Lance Stroll ugyanúgy és ugyanazon a helyen veszítette el az uralmát Williamse fölött, mint a tavalyi versenyen Max Verstappen. A különbség az volt, hogy a kanadai ezúttal nem a nedves íven csúszott meg. Túl nagy tempóval érkezett a gyors balosba, és esélye sem volt korrigálni: a falban találta magát, lerombolva gépe jobb első felfüggesztését.
Az FIA piros zászlóval szakította félbe a gyakorlást, ám a pályabírók gyors munkájának hála csak 7 perc szünet következett.
Az újraindítás után a mezőny már a hosszú etapokra helyezte a hangsúlyt, a két Mercedes így meg is rekedt a 8. és a 10. helyen. Hamilton etapja elején a forgalomra panaszkodott; Verstappen a Rascasse-ban integetett az őt blokkoló Haasnak; a Ferrarinál pedig megosztották a munkát, és Vettel az ultralágyon, Räikkönen pedig a szuperlágyon kezdett sokbenzines körözésbe.
A csütörtöki események érdekes folytatást ígérnek. A Ferrari ismét erősnek tűnik, első számú üldözőjük viszont egyelőre nem a Mercedes, hanem a Red Bull volt. Kiváló formában a Toro Rosso fiataljai, akiknek köszönhetően a legjobb hatba öt Red Bull-nevelés került.
A top 10 közelében a McLarenek, a Monacóban az utóbbi években gyengélkedő Williamsszel Felipe Massa csak a 13. helyig jutott, a két tapasztalatlan újoncnak, Lance Strollnak és Esteban Oconnak pedig lesz mit behoznia. Meglepően hátul zárt Nico Hülkenberg a Renault-val, a német délelőtti problémái után nem találta autója egyensúlyát. A sor végén a Sauberek szerénykednek.
A folytatásra ezúttal szombatig kell várni: az időmérő edzést az M4 Sport és az M4 Sport.hu 13.45-ös kezdéssel élőben közvetíti. De a szurkolók addig sem maradnak benzingőz nélkül, hiszen a WTCC hétvégi futamának időmérő edzését pénteken 12.40-es kezdéssel szintén közvetítjük!
Monacói Nagydíj, 2. szabadedzés – végeredmény:
Versenyző Csapat Idő Különbség Kör
1. Sebastian Vettel Ferrari 1:12,720 38
2. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:13,207 +0,487 35
3. Kimi Räikkönen Ferrari 1:13,283 +0,563 46
4. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:13,331 +0,611 41
5. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:13,400 +0,680 43
6. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:13,486 +0,766 36
7. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:13,799 +1,079 45
8. Lewis Hamilton Mercedes 1:13,873 +1,153 31
9. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:13,890 +1,170 46
10. Valtteri Bottas Mercedes 1:13,902 +1,182 39
11. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:13,946 +1,226 42
12. Jenson Button McLaren-Honda 1:13,981 +1,261 37
13. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:14,003 +1,283 46
14. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:14,022 +1,302 44
15. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:14,093 +1,373 47
16. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:14,474 +1,754 27
17. Nico Hülkenberg Renault 1:14,870 +2,150 41
18. Jolyon Palmer Renault 1:15,616 +2,896 8
19. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:15,691 +2,971 32
20. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari 1:15,695 +2,975 37
/m4sport/