Tovább tart Sebastian Vettel monacói szárnyalása. A német Kimi Räikkönent megelőzve, magabiztos fölénnyel hozta az utolsó edzést is. A Mercedesek éledeznek, Daniel Ricciardo a leintés után állt le, Esteban Ocon autót tört.
Ki tudták-e használni a mérnökök az egynapos szünetet a csütörtökön gondokkal küzdő Mercedesnél, és meg tudja-e őrizni kiváló formáját a Ferrari és Sebastian Vettel? Ezekkel a kérdéssel vágott neki újra a száguldásnak a mezőny Monacóban a szombati harmadik szabadedzésen, mely az első napon elkövetett hibák kijavításáról, a lemaradás behozásáról és az év egyik legfontosabb időmérő edzésére való felkészülésről szólt.
Problémái persze nem csak a Mercedesnek voltak csütörtökön. Nem véletlen, hogy a legnagyobb lendülettel a Sauber és a Renault kezdte a munkát: a svájciak csalódást keltően gyengék voltak két napja, míg a Renault mindkét edzésen csak egy autóval körözhetett műszaki hibák miatt, ráadásul az idén egy körön eddig villogó Nico Hülkenberg rendkívül csalódottan állapította meg, hogy vezethetetlen volt az autója.
Ennél is kényelmetlenebb helyzetbe került Jenson Button, akinél a Honda az első edzések után problémát észlelt az MGU-H-nál. Ezt az egységet és a turbót is cserélniük kellett, így a britre visszatérő futamán 15 rajthelyes büntetés vár. Fernando Alonso pedig újabb megerősítést kapott: jó döntés volt Indianapolist választani…
Az élcsapatoknál elsőként Valtteri Bottas futott mért kört – mindjárt a tabella élére is ugrott az ultralágy gumikon. 1:13,621 másodperces legjobb időt ért el az első etapján, ám ez 24 perc után már csak a 6. helyre volt elég. Előbb Kimi Räikkönen szárnyalta túl (1:13,568), majd Sebastian Vettel ismét elsőként tört be 1:13 alá, és 1:12,890-es körével átvett az első helyet. A két Ferrari mögé 0,340 másodperces hátránnyal Lewis Hamilton és 0,472 másodperccel Max Verstappen zárkózott föl – Bottas elé pedig még Danyiil Kvjat is befért. Ekkor mindkét McLaren a legjobb 10-ben volt, Stoffel Vandoorne a 8. helyen.
Számos hibát is láthattunk az első félórában. Kimi Räikkönen egy ízben éppen csak el tudta kerülni a falnak ütközést. Az utolsó kanyarba érkezett meg túl nagy lendülettel – szerencséjére időben fékezett, majd elfordult. Romain Grosjean a Mirabeau-ban idézte meg Nico Rosberg 2014-es időmérős körét: blokkoló kerékkel csúszott a bukótérbe. Nem sokkal később Daniel Ricciardo is hasonlóan járt az első kanyarban. Esteban Ocon pedig amiatt elégedetlenkedett, hogy Kevin Magnussen csúnyán blokkolta őt. „Ez Monaco, barátom” – reagált mérnöke a hercegségben most először versenyző francia dühöngésére.
A második félórába lépve a két Red Bull javított helyezésén. Verstappen a hétvégén másodikként ért el 12-es időt, és mindössze 0,050 másodperccel maradt el Vettel legjobbjától. Ricciardo eközben 5.-nek lépett elő, de fél másodperc hátrányban volt a hollandhoz képest.
Miután ők a boxba hajtottak, a Mercedes és a Ferrari versenyzői már a második etapjuknak vágtak neki. Vettel továbbra is megállíthatatlan volt: 1:12,558-ra javította a hétvége – és Monaco valaha futott – eddigi legjobb körét. Aztán villantak az újabb lila szektorok, és a stopper már 1:12,395-nél állt meg. Räikkönen próbált kapaszkodni, de ez csak arra volt elég, hogy 0,3-0,4 másodperc környékén tartsa lemaradását.
Két ezüstszínű ellenfelük eközben hiába tűnt erősebbnek, mint két napja, ez is kevés volt. Bottas 1:12,830-as idővel, 0,4-es lemaradással jött fel 3.-nak, Hamilton pedig sokadszori próbálkozásra sem rakott össze jó kört, és megrekedt a 0,8-es lemaradásnál.
A némi fáziskésésben lévő Red Bull nem tudott reagálni. Ricciardo a 6., Verstappen a 4. helyen ragadt, a holland pedig arra panaszkodott, hogy autója nem akar fordulni.
A körözésüket aztán virtuális biztonsági autós fázis hátráltatta. Az utolsó szabadedzés sem múlhatott el baleset nélkül. Azt követően, hogy Lance Stroll csütörtökön a Casino-téren másolta le Verstappen tavalyi hibáját, most a Monacóban szintén újonc Esteban Ocon a holland időmérős autótörését idézte a szemünk elé. Az uszodánál lévő sikánban túl szűkre vette az ívet, jobb első kereke a nagy tempónál nekicsapódott a palánknak, felfüggesztése eltört, ő Force India pedig kormányozhatatlanul csapódott a falba. „Igen, minden oké” – nyugtatta meg mérnökét a francia. Szerelőinek lesz dolga az időmérő előtti órákban…
A körözésre ezek után már csak 4 perc maradt. Valamennyi versenyző a pályára sietett, így képet kaphattunk arról, mi vár a mezőnyre az időmérő Q1-es szakaszában: kék zászlók és tumultus…
Az eredményeken már nem volt idő javítani, ám a hajrában egy újabb résztvevő került bajba: Daniel Ricciardo fékevesztetten csúszott az első kanyar bukóterébe. Azt jelezte, az elektronikus fékrendszere hibásodott meg, és beesett a pedálja. Szerencséjére az RB13-as legalább a falakat elkerülte.
Izgalmasnak ígérkezik a folytatás: az időmérő edzés közvetítése 13.45-kor kezdődik az M4 Sporton és az M4 Sport.hu-n.
Monacói Nagydíj, 3. szabadedzés – végeredmény:
Versenyző Csapat Idő Különbség Kör
1. Sebastian Vettel Ferrari 1:12,395 23
2. Kimi Räikkönen Ferrari 1:12,740 +0,345 26
3. Valtteri Bottas Mercedes 1:12,830 +0,435 29
4. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:12,940 +0,545 27
5. Lewis Hamilton Mercedes 1:13,230 +0,835 27
6. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:13,392 +0,997 24
7. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:13,400 +1,005 27
8. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:13,563 +1,168 23
9. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:13,596 +1,201 21
10. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:13,805 +1,410 21
11. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:13,936 +1,541 23
12. Jenson Button McLaren-Honda 1:13,976 +1,581 26
13. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:14,072 +1,677 21
14. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:14,072 +1,677 28
15. Nico Hülkenberg Renault 1:14,283 +1,888 24
16. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:14,547 +2,152 23
17. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:14,675 +2,280 35
18. Jolyon Palmer Renault 1:15,164 +2,769 25
19. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari 1:15,291 +2,896 29
20. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:15,863 +3,468 26