Monacói formáját idézte Kimi Räikkönen a kanadai második szabadedzésen. Lewis Hamilton és Sebastian Vettel sem tudta túlszárnyalni idejét. Dühöngések, kicsúszások és egy piros zászló tarkította a második 90 perces tréninget.
Az időjárási viszonyok nem sokat változtak délutánra Montrealban: 23 Celsius-fokra melegedett a levegő, a szél továbbra is kitartóan fújt – nagy kérdés volt, a pálya állapota mennyit javult a délelőtti csúszkálások óta. Előrebocsátjuk, hiba volt most is bőven…
Két peches szereplője is volt az első másfél órának. Carlos Sainz korai motorhibája után elsők között hajtott a pályára a második gyakorlás elején, a McLarennél viszont néma maradt a garázs. Fernando Alonso és Stoffel Vandoorne autója is az emelőn állt – a spanyolnak a fellépő hidraulikai szivárgás megoldására kellett várnia úgy egy órát.
Az edzés alaphangját a Ferrarik adták meg. Mindketten szuperlágy gumikon futottak ki, és Kimi Räikkönen nevéhez fűződött a csapat első 14 alatti ideje: 1:13,990. Az első 20 percben ez számított az etalonnak, Sebastian Vettel 0,1 másodpercre tudta megközelíteni csapattársát. A két vörös autó 9 körös etapot futott a piros oldalfalú gumikon.
Aztán pályára hajtott a Mercedes is. Lewis Hamilton 10. körében vette át a vezetést, csekély, 35 ezredes előnnyel. Bottas Vettel elé ugrott másodiknak, mögöttük pedig a két Red Bull sorakozott.
Az első félórában máris számos hibát láthattunk. Romain Grosjean két egymást követő körben pördült meg a 6-os kanyarban. Az első a délelőtti esetek után még nem is lett volna meglepetés, az ismétlés már annál inkább. „Nem pördülhetek meg kétszer ugyanabban a kanyarban! Itt valami nem stimmel a rendszerekkel” – mondta a francia a csapatrádión. Majd meg is erősítette: „Valami nem jó a hátulján, az egyes és kettes kanyarban sem volt hátsó tapadás.”
Láthattunk blokkolós fékezést és kanyarlevágást Valtteri Bottastól és Danyiil Kvjattól, de náluk is melegebb pillanatot élt át Sebastian Vettel, aki alatt a Bajnokok Fala felé közeledve tört ki a Ferrari hátulja. „Majdnem elvesztettem” – mondta mérnökének, aki megkönnyebbülve konstatálta, hogy csak majdnem…
A két Red Bullnál másfajta gondok merültek fel. „Erőt veszítek. Mondjátok, mit tegyek” – kért tanácsot Ricciardo csapatától. Az ausztrált be is hívták és ki is szállították autójából: a motornál bukkantak hibára. Összesen 8 kör került a neve mellé. Verstappen eközben a kormánykijelzőjével bajlódott. „Semmi sem működik…” – panaszkodott. Mérnökének úgy kellett félbeszakítania: „Oké-oké, Max, higgadj le!”
Az első félóra már letelt, amikor a két Ferrari ismét megjelent a pályán – már az ultralágy gumikon. A köridők nagy ütemben javultak. Vettel azonnal 1:13,7-et futott, majd 1:13,2-t, de Räikkönen ismét túlszárnyalta, a hétvége legjobb idejével: 1:12,935.
A Mercedesnek erre már nem volt válasza. Hamilton megrekedt 1:13,150-nél, ami Vettel elé, a második helyre rangsorolta őt. Bottas 0,4 másodperces hátránnyal volt negyedik. Ismét a figyelem középpontjába kerültek a gumimelegítő körök. Miközben a Ferrarik egy kör után képesek voltak jó tempót diktálni, Hamiltonék két kört is futottak, mielőtt a gázba tapostak volna.
Az ötödik helyen a kisebb szünet után visszatérő Verstappen állt, fél másodpercen belül Räikkönenhez képest. Őt Massa, Ocon és Kvjat követte. Ricciardo motorgondjai miatt nem körözhetett, így visszacsúszott 14.-nek.
Romain Grosjean a 10. helyen állt ekkor, de elégedettnek kicsit sem lehetett nevezni. A 6-os kanyarban bemutatott korai megpördüléseit egy újabb piruettel egészítette ki, ezúttal a második kanyar előtt. „Mi a pokol történik?! Kezd elegem lenni” – dühöngött. Aztán amikor egy újabb panaszkodása során mérnöke közölte vele, mit csinál csapattársa, Kevin Magnussen, csak a.nnyit felelt: „Ó, **** meg őt!” Günther Steinernek alighanem lesz egy-két szava a rádiós megnyilvánulása miatt már tavalyi megdorgált versenyzőhöz…
A hosszú etapok előtt még láthattunk két incidenst a Bajnokok Falánál. Marcus Ericsson érintőre vette a hírhedt betont, Stoffel Vandoorne viszont csak megpördült előtte, ahogy az utolsó sikánból jött ki. A belga ezzel megfosztotta magát a javítás lehetőségétől. A lágy gumin futott körével csak a 19. helyen állt, az ultralágyon pedig további próbálkozásaival sem tudott gyorsulni.
Bottas Mercedese már tele volt tankolva, amikor ő is bemutatott egy látványos hibát. Egyszerűen kirepült a pályáról, amikor megcsípte az első kanyar belső kerékvetőjét. A füves-kavicsos bukótéren átsodródva tért vissza a pályára, és ezzel a mögötte érkező Vettelt is megzavarta. A német később a 6-os kanyarban is bemutatott egy piruettet.
Az utolsó félórában végül Alonso is felbukkant a pályán. Szuperlágy gumin teljesített első etapját, mely során a 16. helyig lépkedett előre. A spanyol aztán pár perccel a vége előtt, amikor már mindenki a versenytempóval foglalkozott, ultralágyas körrel robbantott, s lépett előre 7.-nek. Ha már rossz nap, legyen benne egy kis móka is…
20 perccel a leintés előtt Max Verstappen autója a 8-as kanyar felé tartva erejét vesztette és leállt. Miután a pálya ezen szakaszán nincs megnyitva a korlát, piros zászlóval szakították félbe a körözést, és ezzel együtt a hosszú etapokat. A Red Bull ezzel mindkét autóját műszaki hiba miatt vesztette el a hajrára – nem éppen ilyen első napról álmodtak.
Az újraindítás után kisebbfajta tumultus alakult ki a hajtűkanyarban. Lance Stroll Bottast próbálta elkerülni a kigyorsításkor, ám miközben jobbra húzta a kormányt, majdnem nekiment a közben megérkező Räikkönennek. Vettelnek eközben Hamiltonnal gyűlt meg a baja, aki szuperlágyas etapja során többször is feltartotta őt. „Ront, majd visszavesz” „Újra visszavett” – panaszkodott bajnoki ellenfelére többször is.
Vettelnek ezúttal be kellett érnie a harmadik hellyel, az edzés Räikkönené lett. A monacói pole-szerző a délelőtti korai megpördülése után egyetlen hibát sem vétett, ami a csúszós pályán elismerésreméltó teljesítmény. Ráadásul következetesen gyors volt egy körön és a hosszú etapokon is.
Kanadai Nagydíj, 2. szabadedzés – végeredmény:
1. Kimi Räikkönen Ferrari 1:12,935 41
2. Lewis Hamilton Mercedes 1:13,150 +0,215 41
3. Sebastian Vettel Ferrari 1:13,200 +0,265 41
4. Valtteri Bottas Mercedes 1:13,310 +0,375 42
5. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:13,388 +0,453 25
6. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:14,063 +1,128 38
7. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:14,245 +1,310 19
8. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:14,299 +1,364 46
9. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:14,461 +1,526 38
10. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:14,501 +1,566 41
11. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:14,566 +1,631 33
12. Nico Hülkenberg Renault 1:14,604 +1,669 38
13. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:14,621 +1,686 43
14. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:14,676 +1,741 35
15. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:15,072 +2,137 8
16. Jolyon Palmer Renault 1:15,127 +2,192 40
17. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:15,240 +2,305 40
18. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:15,611 +2,676 31
19. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:15,624 +2,689 20
20. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari 1:16,308 +3,373 31
/m4sport/