Peches első kanyarja után a lehető legtöbbet hozta ki Sebastian Vettel a vasárnapi versenyéből. Bajnokhoz méltó, bátor manővert mutatott be a hajrában, ám a dobogóról éppen csak lecsúszott.
„Jó verseny, szép visszatérés, de az autó ennél többre volt hivatott ma” – mondta a Ferrarinak a csapatrádióba Sebastian Vettel kalandos Kanadai Nagydíja után. Pontosan írta körül délutánját. A négyszeres világbajnok eddig valamennyi idei versenyt az első vagy a második helyen zárt, ez a sorozat most viszont szerencsétlen körülmények között megszakadt –már az első kanyarban.
A német versenyző az őt belső íven támadó Valtteri Bottasra figyelt az első kanyar féktávján, ám azzal nem számolt, hogy az álomrajtot vevő Max Verstappen mindannyiukat megtréfálja a külső íven. A Red Bull nagy lendületében bal hátsó kerekével levitte a Ferrari vezetőszárnyának jobboldali részét. „A szárnyam nem csak úgy leesett magától, szóval igen, volt összeérés” – nyilatkozta a Sky Sportsnak. „De három autó az első kanyarban nem fér el egymás mellett. Sajnos olyan helyzetbe kerültem, hogy Lewis előttem volt, így nem fékezhettem ennél rövidebbet, különben belerohanok. Valtteri mellettem volt belül, és a semmiből megjelent Max kívül. Meglátta a rést, kihasználta. Átment a szárnyamon, de nem szándékosan csinálta, hiszen nagy lett volna a defekt kockázata. Végül én húztam a rövidebbet.”
A német RTL-nek kiemelte, nem hibáztatja Verstappent. „Nem volt valami jó a tapadás, de jól rajtoltam, szerintem mindent jól csináltam. Jól rugaszkodtam el, és utána arra figyeltem, hogy Lewis szélárnyékába kerüljek. Közben láttam, hogy Valtteri rajtja még jobb volt, és a belső éven tolakodott be mellém, kívül pedig jött Max. Nem tudom őt hibáztatni ezért.”
Pechjére a szárnysérülés csak azt követően vált igazán komollyá, hogy kiment a pályáról a biztonsági autó. Ezzel további értékes időt bukott el. „A szárnyam megsérült, és sajnos ezt csak később vettük észre. Akkor fizettük meg az árát, amikor a biztonsági autó már kiment. Ekkor a kerékcsere már tíz másodperccel többe kerül az embernek.”
A leszakadt szárnya miatt Vettelnek az 5. körben orrkúpot kellett cserélnie, 31 másodperces kiállásával visszaesett a mezőny legvégére, a 18. helyre – innen kapaszkodott aztán előre egészen a 4. helyig. Számos előzést bemutatott, a hajrában pedig kihasználta az előre nem tervezett második kerékcseréje során kapott friss ultralágy gumikat, és nagy tempóval zárkózott föl a két Force Indiára.
Esteban Ocont a 66. körben előzte meg, elképesztően bátor és rendkívül veszélyes, bevetődős manőverrel, amely során kis híján el is vesztette uralmát autója fölött. „Eléggé necces volt. Beszívott a szélárnyék, és az ember ilyenkor nem tudhatja, mi lesz. Az egész reflexmozdulat volt, a pálya pedig azon a részen eléggé koszos volt. De megérte, túl akartam jutni rajta, muszáj volt túljutnom rajta. Viszont túlságosan sok időt vesztettem ezzel, és lemaradtam a harmadik helyről.”
Teljesítményét látva Vettelt a szurkolók a futam legjobbjának választották. Ez viszont sovány vigasz volt számára. „Szerettem volna egy trófeát, de nem kaptam. Egy kicsit aljas dolog volt, hogy a nemzeti himnusz idején a verseny előtt elénk tették a trófeákat: nézzétek, ez az, amit megszerezhettek… A verseny eleje nem úgy alakult, ahogyan szerettük volna, de legalább sikerült a lehető legtöbbet kihoznunk belőle. Amikor utolértem a végén a csoportot, meg voltam győződve róla, hogy dobogóra állhatok. Egy kör hiányzott sajnos.”
Vettel így is megőrizte bajnoki első helyét, eddig 25 pontos előnye azonban 12 pontra olvadt Lewis Hamiltonnal szemben.
/m4sport/