Sebastian Vettel, akárcsak a srác a szomszédból. Habár négyszeres Formula-1-es világbajnok, és a sportág történetének egyik legnagyobb múltú csapatának pilótája, nincsenek sztárallűrjei. Magánéletét rendkívül óvja a médiától, s minden kérdést kerül is ezzel kapcsolatban. Egytől egyig minden pilóta tiszteletét kivívta hozzáállásával és tehetségével. 2015 óta új csapatával, a nagy múltú Ferrarival száll harcba a győzelemért! Itt kiderül hogyan! >>
Időpont: 2017. 04 28. - 04.30. Körök száma: 53 Egy kör: 5,848 km Teljes versenytáv: 309,745 km Leggyorsabb kör: 1:39:094- N, Rosberg 2016-os győztes: N. Rosberg
A chat cserekérésre, beszélgetésre szolgál! Reklámot nem kérek! Tartózkodj a trágár szavak használatától!
PITLANE
Chatben tudsz JELENTKEZNI!
Ha leveszel, elköltözöl, törlöd az oldalad szólj! Köszönöm!
Ha nem frisselsz hosszú ideje lekerülsz.
HÍREK
Várjuk a Belga versenyt, még pedig nem is ok nélkül!
A versenyzők szinte egytől egyig kedvenc pályáik között emlegetik, az Eau Rouge a legtöbbek számára A KANYAR, a verseny Belgiumban abszolút egyedülálló.
Igazi klasszikus csík ez, olyan, amiből minél több kellene egy szezonban a versenynaptárba. Nem duzzogtam volna például, ha pl. idén a csillivilli Európa Nagydíj (Valencia) helyett a Francia Nagydíj szerepelt volna a naptárban, de ezt csak nagy csendben jegyzem meg, és természetesen a sort még lehetne folytatni!
És hogy mi miért szeretjük a spa-francorchamps-i pályát? Azt hiszem, ha ezt történetesen egy Kimi Räikkönen drukkertől kérdeznénk meg, elég érdekes arcot vágna.
Menjünk csak vissza 2004-be. (Azért épp ebbe az évbe, mert hiába nézem már 8 éves korom óta az F1-et, a 2003-as az első szezon, amire abszolút emlékszem, de akkor nem rendeztek versenyt Belgiumban...)
Ami egyből beugrik az a Ferrari és Michael Schumacher hihetetlen és a többiek számára eléggé demotiváló fölénye. Valljuk be: aki 2004-ben futamot tudott nyerni, és nem Ferrari-versenyző volt, azt kisebbfajta hősként kezeltük. A Ferrarisokon kívül összesen 3, azaz három embernek sikerült győznie: Jarno Trulli Monacóban ... az nagy volt! - Kimi Spa-ban, és Montoya Brazíliában tudott első lenni. Kimi tulajdonképpen egyetlenegy jól időzített szupergyors körrel nyerte meg a versenyt. Fantasztikus volt!
A 2005-ös Räikkönen-elsőség már nem volt ekkora meglepetés. A McLaren egész szezonban partiban volt a Reanult-val, azt pedig tudtuk, hogy a finn-nek fekszik a belga pálya. Kimi a 2. helyről indult, a poleból rajtoló Montoya egy ütközés miatt elesett a győzelmi és pontszerzési esélyektől, de Räikkönen már korábban meg is előzte. Ezzel megvolt a 2. spa-i győzelem. Itt már erősen érett a később kiérdemelt "The King of Spa" cím.
2006-ban a Belga Nagydíj kimaradt a versenynaptárból, ám 2007-ben ismét bekerült. 2007 egy érdekes szezon volt: 2 élmenő is új csapatnál kezdett. Räikkönen M. Schumachert váltotta a Ferrarinál, Alonso pedig épp a finn helyére igazolt a McLarenhez. Nem kevés szezonközi konfliktus és viszontagság után érkezett a mezőny Belgiumba. A várakozásoknak megfelelően a Ferrarik és McLarenek csatáját hozta ez a futam is. A rajtsorrend: Räikkönen, Massa, Alonso, Hamilton volt. A versenyen is ebben a sorrendben intették le őket. Talán ebben az évben a verseny nem volt a legizgalmasabb, de azért történt pár dolog a Belga GP kapcsán. Ha emlékeztek, ekkor derült ki a Ferrari-McLaren kémbotrány eredménye, melynek értelmében elvették az Ezüstnyilak konkstruktőri pontjait. Illetve, ezzel szoros összefüggésben itt nyerte meg a Ferrari a csapatvilágbajnoki címet 2007-ben. A Kimi-drukkerek pedig biztosan ma is emlékeznek erre a jelenetre (nekem máig nagy kedvencem):
El is értünk 2008-hoz. Szívesen feltenném a kérdést Nektek, hogy melyik szóval jellemeznétek leginkább a 2008-as Belga Nagydíjat. Gyanítom a legtöbben azt mondanátok, hogy kaotikus volt. De nézzük, hogy mi is történt. Kezdjük talán onnan, hogy a szezont szépen indító Räikkönen időközben elvesztette a fonalat (abba ne menjünk bele, hogy ez kinek/minek köszönhető, nem lenne értelme). És bár a gyors köröket csak nem minden versenyen megfutotta, a győzelem csak nem akart jönni, már a Spanyol Nagydíj óta. A csodát mindenki itt várta tőle. Az időmérős 4. helye még nem bíztatott sok jóval, ám a futamon végre azt a finnt láttuk, akit már rég nem: agresszív volt, támadó, egyszerűen győzni akart. Tudtuk, hogy csak akkor szállhat vissza VB-csatába, ha itt nyer. Ha nem, akkor vége. Nyilván ezt Ő is tudta, és kockáztatott. Pár kör alatt már az első helyen tanyázott, és egészen a verseny végéig vezetett. A probléma az utolsó 3 körben jelentkezett, az eső és Lewis Hamilton alkotta páros formájában. Az esőhöz Hamilton alkalmazkodott jobban, így - igaz vitatott módon - de megelőzte a finnt. Ezután visszaengedte maga elé, majd a célegyenes végén megint bevágott elé.
Az élen harcolókat a lekörözött versenyzők is megzavarták, végül Räikkönen megcsúszott a vizes pályán, és a falba csapódott. Ezzel kiesett.
A versenybírák a futam után megvizsgálták az esetet, és Lewis Hamilton manőverét szabálytalannak ítélték, így bár a dobogó legfelső fokán ő ünnepelhetett, egy 25 másodperces időbüntetésnek köszönhetően végül 3. lett, míg a győztes Felipe Massa lett.
Egy évvel később, 2009-ben a Brawn Gp versenyzői uralták a Forma 1-et, legalábbis a szezon elején mindenképpen. A sokak által leírt, és a szezonban eddig nyeretlen Räikkönen Spa-ban azonban ismét villantott. Az érdekes végeredményt produkáló kvalifikáció (Fisichella nyert, a Force Indiával) után hasonlóan izaglamas versenyt vártunk. A győzelemért folytatott harc a pole-ból induló olasz, és az ekkor már háromszoros spa-i futamgyőzetes Räikkönen között zajlott. A végig szoros küzdelmet végül az eddig gyengélkedő Ferraris nyerte. A gyors boxmunkának és a KERS-nek köszönhetően megszületett Kimi 2009-es első és egyetlen győzelme, ami egyben az utolsó Forma 1-es győzelme is volt...
El is érkeztünk a tavalyi Belga Nagydíjhoz. Nekem sűrű hiányérzetem van, akárhányszor rá gondolok. Nekem a belga pálya és Räikkönen győzelme már-már összefonódott, így furcsa belegondolni, hogy tavaly nem hogy nem nyerte meg a versenyt, de nem is ebben a kategóriában hajtott.
Az időmérőn Webber és Hamilton szerezte meg az 1.-2. helyet. Az esős versenyen is ők remekeltek, amihez persze az is kellett, hogy Vettel a 16. körben megcsússzon és belerepesszen Button autójába. "Csodálatos" eset volt. Button kiesett, Vettel meg elesett a pontszerzés lehetőségétől. A hol jobban, hol kevésbé esős, össze-vissza csúszkálós, kavicságyban sűrűn járós futamon végül Hamilton bizonyult a legjobbnak, Webber és Kubica előtt. (Hogy hiányzik idén Kubica!!!) Érdekesség, hogy 3 VB esélyes - Button, Vettel, Alonso - is nullázott Spa-ban tavaly.
Nos, röviden összefoglalva az történt az utóbbi 6 évben Spa-ban. Felmerül benne a kérdés, hogy akkor ezek után mit várunk idén? Tippeket várok, aki eltalálja, azelőtt biztosan megemelem a nemlétező kalapom!
Az a cím Kimié, az övé is marad. :D Annyi biztos - szerintem - hogy nagyon jó versenyt fogunk látni, ezt a pálya garantálja. Örülnék egy kis esőnek is. Az is elég valószínű :)
És örülök, hogy tetszik a cikk!
2011.08.08. 18:32
Reny
Hát Vé,gratulálok,jó kis összefoglaló cikk! nagyon tetszik,mivel rengeteg emlék elevenült most fel bennem.Sajnos a 2008-as verseny nem volt valami szép(az utolsó 3-4 kör).És nekem is nagyon hiányzik Kimi,főképp erről a pályáról!
A tippem az lenne,hogy idén is remek versenyt fogunk látni,és idén Sebi fog nyerni! de tudom,hogy nehéz lesz Kimitől elvenni a "King of Spa" címet,mert ez az Ő érdeme!
Az a cím Kimié, az övé is marad. :D Annyi biztos - szerintem - hogy nagyon jó versenyt fogunk látni, ezt a pálya garantálja. Örülnék egy kis esőnek is. Az is elég valószínű :)
És örülök, hogy tetszik a cikk!