Technikai analzis: A Belga Nagydj fejlesztsei
Nem meglep, hogy a gyors s alacsony leszort ert ignyl sp-i plyra a csapatok elssorban aerodinamikai s a fkeket rint fejlesztsekkel kszltek. A formula1.com ezek kzl a McLaren j fkcsatornjt, valamint a Ferrari s a Mercedes GP j els szrnyt tallta a legrdekesebbnek.
A Formula-1-ben a fkek s a fkcsatornk fejlesztse folyamatos, mert a hatkonysg nvelse nemcsak az aut fkteljestmnyre van hatssal, de annak aerodinamikja miatt is fontos. A csapatok, gy a McLaren rdekldsnek a kzppontjban ezrt jelenleg a fkeken bell alkalmazott „ventiltor” terel szrnyak llnak, amelyek a bonyolult alak fkcsatornk rvn a betiltott kerkfedk hatst akarjk utnozni. A kp a McLaren MP4/26-os hts fk „dobjt” mutatja, amin az traml leveg a kerkfedkhz hasonl hatst vlt ki.
A Ferrari kt klnbz els szrny varicival kszlt a Belga Nagydjra, amit Felipe Massa s Fernando Alonso az idmr edzsen s a futamon is hasznlni fog. Massa egy mr a Kanadi Nagydjon is hasznlt megolds (kisebb kp) mellett dnttt, mg Alonso a teljesen j vltozatot hasznlja. A mr a Magyar Nagydjon is tesztelt Alonso fle j vltozatot a Red Bull els szrnya ihlette, gy azon fels kiegszt fkszrnyak kerltek elhelyezsre (nagyobb kp). A korbban hasznlt ketts megolds helyett, most azonban csak egyetlen fkszrny kerlt felhelyezsre a sp-i plyra.
A Ferrari mellett a Mercedes GP is az els szrnyakra helyezte a hangslyt. A csapat a Magyar Nagydjon bemutatott els szrnynak egy tovbbfejlesztet vltozatval rkezett meg Belgiumba, amin egy a Red Bull ltal inspirlt fels fkszrnyat helyeztek el, most pedig ezt kiegsztettk egy fggleges uszonnyal (nagyobb vrs nyl). A csapat a szrny llt mechanizmust is megvltoztatta s azt a szrny kzps rszrl az oldalra helyezte t (kisebb vrs nyl).
/formula/
|