A versenyzk nem reztk magukat a „knyelmesen” a Pirelli abroncsain, mert az els gumik a tlmelegeds miatt nagyon gyorsan hlyagosodni kezdtek. Nem voltak egyedl ezzel a problmval.
A tegnapi verseny eltt felmerlt annak a lehetsge, hogy azok a versenyzk, akik ugyanazzal a gumival llnak fel a rajthoz, amivel az utols idmr kreiket futottk, lecserljk az abroncsaikat, mert a tlmelegeds miatt az abroncsok fellete a vrtnl hamarabb tnkre megy.
Mivel a versenyzknek kevs lehetsgk volt szraz aszfalton gyakorolni, sttben tapogatztak a problma okt illeten.
Eleinte az els futmvek belltst hibztattk: a felttelezsek szerint a csapatok tlptk a Pirelli ltal tancsolt hatrokat s nem megfelelen lltottk be az els kerekek dlsszgt, gy lphetett fel a szokatlan mrtk hlyagosods.
Azoknak a versenyzknek, akik autjn az idmr s a verseny kztt lltjk t az els kerekek dlsszgt (a parc ferme-ben), a boxutcbl kellett volna rajtolniuk.
Vasrnap reggel a csapatok, az FIA s a Pirelli is trgyalasztalhoz lt az gy tisztzsra s a kvetkez opcik maradtak: azok, akik az els tzbl indulnnak, de a kerkcsere mellett dntenek s vltoztatnak a belltsokon, a boxutcbl kell, hogy kezdjk a versenyt, vagy vllaljk az esetleges kockzatot s az idmrn is hasznlt gumival indulnak.
A lehetsget, miszerint az rintett csapatok boxutcs rajt nlkl „megsszk” a kerkcsert, a tbbi csapat elvetette s igazsgtalannak tartotta.
Christian Horner, a Red Bull csapatfnke elmondta, hogy rengeteget gondolkodtak egy esetleges kerkcsern:
„Sokat. Nagyon sokat. A np vgn a biztonsgi szempontokat is t kell gondolni. Nagyszer tmogatst kapunk a Pirelli-tl s a szakembereik ltal nyjtott informcik alapjn meg tudtuk hozni a megfelel dntst.”
Beszltnk a versenyzkkel s elmondtuk, hogy milyen informcikat kaptunk a Pirelli embereitl:
„Figyeljetek. Leltnk velk (Pirelli) beszlni s a kvetkezt mondtk: a kockzat minimlis. gy is megfelel a versenyzs? – idzi fel Horner a versenyzihez cmzett szavakat.
„Belementek a dologba” – mondta Horner.
„Szerintem egyiknk sem volt teljesen nyugodt abban a helyzetben, de meg kellett bznunk a szakemberektl kapott informcikban s remek tmogatst kaptunk tlk.”
Vgl a Red Bull nem cserlte le a kerekeket, hanem mdostottk az els szrny belltst s a kerknyomst, melyre van lehetsg a parc ferme-ben.
A Ferrari s a McLaren egyrtelmen kijelentette: kvettk a Pirelli elrsait a kerekek dlsszgnl.
Paul Hembery szerint az abroncsokat mindig a megfelel elrsokkal s javaslatokkal egytt bocstjk a csapatok rendelkezsre s addig nem is lesz semmilyen problma, amg ezeket betartjk:
„Az els kerekek hlyagosodsval voltak problmk, de ez nem trtnhet meg mg egyszer, ha a csapatok kvetik az ltalunk rendelkezsre bocstott hasznlati utastsokat. Termszetesen brmelyik csapatnak rendelkezsre llt a lehetsg, hogy lecserljk az abroncsokat, ha szksgesnek talljk, s a boxbl rajtolhatnak ebben az esetben. Vgl senki sem tartotta szksgesnek ezt az opcit.”
„gy tnik, a problma annak volt ksznhet, hogy egyes csapatok tl nagy terhelsnek tettk ki az abroncsok bels oldalt, gy azok tlhevltek s felhlyagosodtak, de a gumik alapvet struktrjt ez nem vltoztatta meg. Mivel nem merltek fel biztonsgi kockzatok s a csapatok tbbsge igazsgtalannak tartotta a „bntetlen” kerkcsert, gy az eddig is alkalmazott szablyok maradtak rvnyben. Amikor az idmr utn fny derlt a problmra, lehetsgnkben llt volna kicserlni a lgy gumikat, de vgl nem volt r szksg.”
/f1-live/