Az jszaka folyamn beszltnk a Pirelli szakembereivel, akik hoztak mg gumikat a garzsba a biztonsg kedvrt. k azt mondtk, elgedettek az abroncsok kopsval, ezrt, ha mi mgis lecserljk, akkor szmtsunk arra, hogy a boxbl, vagy a mezny htuljrl kell majd elrajtolnunk.
Sokig beszltnk, nagyon segtkszek voltak (a Pirelli szakemberei), majd Charlie Whiting meghozta a dntst s ugyanazon az abroncsokon kellett rajthoz llnunk. Mi is lttuk, hogy a gumik tnyleg elg biztonsgosak lesznek, ezrt nem cserltk le ket. gy oldottuk meg a helyzetet, hogy mindkt piltnknak nagyon rvid els etapot tettnk a stratgiba.
"Az els killsoknl jl megnztk a gumik llapott..."
K: A lgyabb gumikon nagyon keveset mentetek, mg a verseny utols rszben hossz etapokat. Mirt?
CH: A msodik szett lgy gumi nem az volt, amire vgytunk. Nem azrt tettk fel, mert azt akartuk, hanem mert a biztonsgi aut miatt tudtuk, hogy nem kell sokat mennnk rajta.
K: Nagyon jl reaglttok le a biztonsgi autt, eredetileg mikor hozttok volna ki Sebastian-t?
CH: 5-6 krt mg biztos ment volna.
K: Azt beszlik, a hlyagosods annak ksznhet, hogy a kerekeitek dlse nagyobb a Pirelli ltal javasolttl. Tnyleg ez lenne a befolysol tnyez?
CH: Szerintem ez egyedi problma. Ha lett volna mdunk szraz szabadedzsen krzni, akkor mskpp lltottuk volna be az autt. A kzepes keverken semmilyen problmnk nem addott. Lthatta mindenki, hogy top csapatok auti mind hasonl nehzsgekkel talltk magukat szemben. Fernando-nak is volt egy rossz etapja, Lewis-nak is voltak problmi s Jenson-nak is. Ez mind annak ksznhet, hogy a hrom szabadedzs kzl egyik sem szraz krlmnye kztt trtnt. Tovbb, ezen a plyn msok a gumikra hat erk.
K: Mark Webber emltette, hogy nem kapott vlaszt a rdin. Mi trtnt?
CH: Szerintem ez akkor trtnt, amikor bejtt a biztonsgi aut, mindkt versenyznket be akartuk hozni. Azonban akkora rdiforgalom volt ekkor, hogy az zenete elakadt valahol az terben. Azt hittk bejn is, de nem kapta meg az zenetnket. Stratgit kellett vltanunk azonnal, ami vgl jl slt el. Gyorsan kellett gondolkodnunk, de vgl mkdtt a stratgia. A kzepes keverken fenomenlis tempt ment, krrl-krre felrt Fernando-ra.
K: Vratlanul rt titeket ez a ketts gyzelem?
CH: Sok szempontbl igen. Ezen a plyn a motorer dominl, fleg az els s a harmadik szektorban. Teht az, hogy ide jttnk s vitathatatlanul a legjobb versenynket teljestettk, nagyszer. Nagyon ers tempt diktltunk. Azt hittk, nhny ellenfelnknek jobban fog fekdni ez a plya, de innen is ltszik, mennyire nehz megjsolni az erviszonyokat.
K: Mark azt mondta a sajtszobban, hogy ez volt a csapat teljestmnyt nzve a legjobb szereplsetek eddig, mind az idmrn, mind a futamon a problmk ellenre. Egyetrtesz ezzel?
CH: A csapat szempontjbl fenomenlis htvge volt. Az idmr nagyon trkks volt, de mint csapat megmutattuk, hogy milyen ersek is vagyunk. Nehz helyzetbl jttnk vissza, jkor hoztunk s j dntseket. Az aut sebessge hihetetlen, a piltink pedig odatettk magukat. Remek eredmnyt rtnk el a htvgn, nem csak a pole pozcit szereztk meg, hanem a ketts gyzelmet is.
K: Adrian Newey nagyon letrtnek tnt egsz htvgn, mirt volt ez?
CH: Nagyon stresszes volt a htvgn a gumik miatt. Egybl a sajt felelssgnek rezte, nagyon komolyan veszi az ilyesmit. Egyiknk sem akarta, hogy kockzatnak tegyk ki a piltinkat. rzelemds htvge volt s az els 3-4 kr utn gy tnt, kicsszik minden a keznkbl. Mgis ketts gyzelmet szereztnk, Adrian-nak kellett volna serleget kapnia.
K: Nem gondolod, hogy Mark manvere az Eau Rouge-ban megr egy 10 ves szerzdst?
CH: Megmondom n… ehhez aztn tksnek kellett lenni! Kvlrl az Eau Rouge-ban… Lenygz. A nap elzse volt. Szerintem lvezte is. Fernando nagyon profi volt, elg helyet hagyott neki, Mark pedig, mint mindig, most is elg btor volt a kls vhez. Fenomenlis manver volt, de szerintem mind becsuktuk a szemnket egy pillanatra, amikor az Eau Rouge-ba rt.
K: A bajnoksg llst nzve Vettel ismt egy lpst tett elre. Mikor fogjtok lefutottnak tekinteni a dolgot?
CH: Amint a tbbiek szmra mr lehetetlen a bajnoki cm! Ht verseny van mg htra s sok pontot lehet szerezni. Ez volt a 7. gyzelmnk, a 12. pole pozcibl. Minden futamot befejeztnk, de ettl nem becsljk le az ellenfeleinket. Nem vagyunk mg elgedettek, lehajtott fejjel kszlnk a kvetkez versenyre. Ilyenkor mg nem arra gondolunk, hogy mr eldlt minden.
K: Teht a fejlesztsek sebessge nem vltozik?
CH: Nem vltoztatunk a hozzllsunkon az biztos.
K: Mark is harcba szllhat?
CH: Abszolt.
K: Szerinted a Ferrari-nak tbb eslye lett volna, ha azonos stratgit vlasztotok?
CH: Nem tudom. Szerintem gyorsabbak voltunk. Lthattuk, hogy Mark t s fl msodperces htrnybl jtt fel. gy tnt, hogy jobb a tempnk. A teljestmnyt nzve is a legjobb versenynk volt.
K: A piltk tmogattk az tletet, hogy ne a boxbl rajtoljatok?
CH: Beszltnk velk, elmondtuk, mi a helyzet s azt is, hogy mit mondtak a Pirelli szakemberei. Elmondtuk nekik, hogy a kockzat minimlis szerintnk. Megkrdeztk, megfelel-e nekik s dntenik kellett.
/f1-live/