340 km/rs cscssebessg, 255 km/rs tlagsebessg, egy 5,793 km hossz plya, amelynek 75%-n padlgzzal kell hajtanod. A vilg leggyorsabb plyja. Rviden gy lehetne jellemezni a monzai aszfaltcskot.
Voltakppen ez a csk minden versenyz lma. Sebastian Vettel mgis aggdik. Ennek oka a Red Bull ltal a gumiknl hasznlt dlsszg.
Spa-ban Vettel extranagy dlsszg abroncsokkal aratott gyzelmet. s ezt tervezi erre a htvgre is... Ez azonban nem veszlytelen! Mert az emltett mdon belltott gumik nemcsak gyzelmhez segthetik Sebasiant, de veszlybe is sodorhatjk.
Hogyan mkdik a trkk a gumikkal?
Nos, a Forma 1-es autkon az els abroncsokat a csapat bizonyos mrtkben "srgre" is bellthatja (ilyenkor ltod az autn - ha elrl mutatjk - hogy a gumik kicsit befel llnak, azaz a fels rsze kzelebb van az authoz, mint az als - a szerk.). A Pirelli legutbb, a Belga Nagydjon azt javasolta a csapatoknak, hogy maximum 4%-os dlsszget alkalmazzanak. A Red Bull Adian Newey-ja azonban nem fogadta meg a tancsot, s nagyobb dlsszget vlasztott.
Ez persze megengedett, hiszen a Pirelli csak javasol. A csapat teht gy dnttt Spa-ban, hogy mg nagyobb dlsszget vlaszt, ezltal mg kisebb aszfalttal rintkez futfellete marad a gumiknak. Ugyanakkor viszont gyorsabb lesz az aut.
A htrny: a gumi terhelt rsze hamarabb elhasznldik, s felmelegszik, gy a pilta egy veszlyes autt kell, hogy vezessen, fleg a gyors kanyarokban.
Sebastian szerint: "Olyan volt, mintha az ismeretlenbe vezetnnk. Nem tudtuk, hogy minden rendben lesz-e a gumikkal."
A Red Bull szempontjbl idegrl Belga Nagydjon mg a dobogra is Adrian Newey ment fel a dobogra a versenyzihez, akik szerencses megsztk a veszlyes futamot. A Red Bull egybknt prblta elterelni a figyelmet a trkkjrl, s a Pirelli abroncsait nevezte megbzhatatlannak.
Az Olasz Naygdjra a Pirelli 3.75%-os dlsszget javasol a csapatoknak. s hogy az RB ezttal hallgat-e rjuk? Vagy ismt meredekebb szget vlasztanak? Ki tudja...
Fordts: V
Eredeti: nmet
Forrs: bild.de