Az idmrn korltlanul hasznlhat DRS miatt a csapatok a szoksosnl nagyobb leszorter mellett dnthetnek Monzban, ez azonban a versenyen visszathet.
A szoksosnl is nagyobb fejtrst okoz a csapatok szmra az Olasz Nagydjra kijellt dupla DRS-zna. A monzai aszfaltcsk kzismerten a legkevesebb leszortert ignyl plya az egsz vadban, mivel azonban a versenyzk kt egyenesben is hasznlhatjk az llthat hts szrnyat, gyis cskkentve ezzel a lgellenllst, megri az autt a szokottnl nagyobb leszorterre lltani.
A DRS azonban csak szombatig hasznlhat korltlanul, gy br a meredekebb szrnylls az idmrn kifizetd lehet, vasrnap dlutn mr komoly htrnyt jelenhet.
"Mivel a DRS-t folyamatosan lehet hasznlni az idmrn, az optimlis szrnybellts valsznleg eltr lesz az idmrre s a versenyre" - magyarzta Ross Brawn, a Mercedes csapatfnke. "Szval az a krds, hogy hasznljunk-e meredekebb szrnyat a DRS miatt, ami ugyan jl jn az idmrn, de aztn a versenyen DRS nlkl mr egy kicsit szenvedni fogunk vele."
"Ez elg sszetett krds, s valsznleg nagyobb klnbsgeket fogunk ltni a meznyben az elmlt vekhez kpest, amikor mindenki hasonl belltsokkal ment" - mondta a csapatfnk, hozztve, hogy k mg nem dntttk el, melyik utat vlasztjk.
Lewis Hamilton, aki dleltti flnyes edzselssge utn a msodik szabadedzsen a 2. helyen vgezett, szintn gy vli, nehz lesz kihozni a maximumot a DRS-bl. "Prblunk leszortert tallni, de van egy pont, amelyen nem mehetnk tl a nlkl, hogy teljesen j szrnyat kellene terveznnk" - mondta.
/f1hirek/