Pirelli: Nem csak a versenyzk fognak szenvedni
Az idei vad utols utcai versenyplyjra, az egyetlen jszakai futamnak otthont ad Szingaprba rkezik a kirly-kategria meznye, ami a Pirelli szmra is egy jabb kihvst jelent.
Az abroncsokra mindig nehezebb htvge vr, amikor egy kzti forgalomra hasznlt utcai plyn kell bizonytani, hiszen az aszfalt fellete is hepehups illetve jval porosabb, gy a tapads a htvge els felben finoman szlva sem a legoptimlisabb, radsul a csatornafedk mg plusz extra veszlyt hordoznak magukban.
A Prielli Szingaprba a srga jells lgy keverket, illetve a piros cskkal jellt szuperlgy abroncsokat szlltja a csapatoknak. Ez a prosts idn Monacban, Kanadban s Magyarorszgon volt jelen, s ahogy Monacban s Kanadban, itt is arra lehet szmtani, hogy a htvge folyamn (optimlis esetben, ha az es nem avatkozik kzbe) rohamosan javulnak majd a kridk.
Szingapr ugyanakkor az egyik legforrbb, s legprsabb utcai helyszn a versenynaptrban, hiszen minimum hmrsklet nagyjbl 28 Celsius fok, a pratartalom pedig 75 s 90 szzalk kztt mozog. Ennek ellenre az eddigi hrom Szingapri Nagydjon mg egyszer sem esett az es. Mindemellett a mrnkk s a technikusok egy olyan problmval is tallkoznak, hogy amint besttedik, drasztikusan lehl a plya hmrsklete.
A sok kanyar szintn megterheli a gumikat - a versenynaptrban Szingapr (23 kanyar) a msodik helyen ll a legtbb kanyart szmll plyk kztt (az els Valencia 25 kanyarjval), radsul az utols szektor az egyik legtechniksabb a jelenlegi programban.
Mindezek tkrben az olasz gumigyrt motorsport igazgatja, Paul Hembery nem meglep mdon klnsen nehz htvgre szmt.
"Szingapr egy igazn egyedi s ltvnyos helyszn, egy j dimenzi a Formula-1-es versenynaptrban. Mivel ez egy klnleges esemny, gy a csapatoknak nehz dolguk van abbl a szempontbl, hogy megtalljk a legmegfelelbb belltsokat, s gyakran tallkozunk teljesen eltr megoldsokkal. A Pirelli abroncsoknak teht ugyangy, a figyelembe vett paramterek szles skljn kell hatkonyan teljestenik, s ez az egsz szezonban az egyik legnagyobb kihvs szmunkra. Fontos tnyez a hsg, de amit leginkbb rzkelnk, az a pratartalom, s az abroncsoknak klnbz krnyezeti s plyaviszonyokhoz kell megfelelen alkalmazkodniuk. A gumiknak ugyanolyan nehz dolguk lesz ezen a htvgn, mint a piltknak – sok versenyz mondja, hogy ez a plya nehezebb, mint a monaci. Mint ahogy azt a mltban mr tapasztalhattuk - legfkppen Kanadban -, a lgy s a szuperlgy gumik kombincija bsges lehetsget knl a csapatoknak arra, hogy nhny klnsen rdekes stratgival lljanak el. A szabadedzs dnt fontossg lesz, hiszen a csapatok itt prblgatjk, hogy a klnbz keverkek milyen hatssal vannak a belltsokra, s ezltal a sebessgre."
/motorsportal/
|