A CAR 7 s fl percet kapott Sebastian Vetteltl az idei frankfurti Motorshow-n, ez id alatt az albbi interj szletett meg. Sajnos mivel a vrt negyed rt nem kaptuk meg a beszlgetsre, nhny krdsre mr nem maradt idnk.
Az FX50 tervezse utn gy ltod, hogy a Red Bull s az Infiniti egyttmkdse szorosabb lesz? Kihathat az utcai autk gyrtsra ez a kzs munka?
SV: Nos, szintn szlva, az egsz dolog elgg spontn jtt. Az Infinitivel val egyttmkdsnket pr hnapja jelentettk be Genovban, ez tnyleg csak 6 hnapja volt. Akkor ez mg csak egy tlet volt, idbe telt, mire realizltuk.
A Te tleted volt a specilis Infiniti Vettel modell?
SV: Sokat vicceldtnk, hogy mit csinlhatnnk, ennek sorn jtt ez az tlet. Nagyon elgedett vagyok az eredmnnyel, figyelembe vve, hogy kevs idnk volt r. Izgalmas volt idnknt tallkozni s megvitatni a programot. Az nem titok, hogy nem tudtunk mindent megvalstani, amit szerettnk volna.
Mit szerettl volna mg?
SV: Nos, az aut mg mindig ugyanaz az utcai aut, mint eredetileg, szval inkbb csak kozmetikztuk a rgi modellt. Ahhoz, hogy mlyebben belemenjnk a dologba, tbb idre lett volna szksgnk, s nhny fejlesztsi tlet sok pnzbe is kerlt volna.
Szeretnd, ha a Red Bull s az Infiniti kztti kapcsolat olyan lenne, mint pl. a Williams s a Renault egyttmkdse?
SV: Mg nem tudom, hiszen nagyon friss a partnersgnk. Mg sok minden trtnhet. Remlhetleg hossz kzs jv eltt llunk, s fel tudunk pteni valami hasonlt, mit a Williams s a Renault. Szerintem ezt mindkt fl rmmel venn.
Mit gondolsz, mi a legnagyobb gyengesgetek az autban?
SV: szintn szlva nagyon bszke vagyok az idei csomagra. Az eddigi versenyeken kivtel nlkl versenykpesek voltunk. Ahol nem sikerlt nyernnk, ott is ersen szerepeltnk, a dobogn vgeztnk, vagy ppen hogy csak lecssztunk rla. Mindig vannak kisebb dolgok, amin vltoztatni tudunk. Idn prszor elfordult, hogy hvsebb krlmnyek kztt beragadtunk, de gy vlem, megrtettk ennek a mirtjt. Aztn jtt a kvetkez verseny... Azt hiszem tbb tesztelsre van szksg, hogy valban rtsk a problmt, ha van.
Szerintem ezzel minden csapat gy van, de sszessgben boldogok lehetnk. 2009-ben szenvedtnk a lass kanyarokban, s az alacsony/kzepes leszortert ignyl plyk sem fekdtek neknk. Idn megtanultuk a leckt, s egy versenykpesebb csomagot hoztunk. Ami az autnl sokkal fontosabb az a csapatmunka. Kz a kzben dolgozunk, s mg ha rzs is a helyzet, megoldjuk. Ennek ksznhet, hogy itt tartunk, ahol.
Mit gondolsz azzal kapcsoltabn, hogy 2014-ben mr taln egy 1.6-os turbmotor hajtja az autdat?
SV: Szerintem a V12-eseket kellene jra bevezetni! A Forma 1-nek hangosnak kell lennie, s annak az erforrsnak aztn van hangja s ereje! gy rzik a rajongk a Forma 1 kzelsgt.
Szval ez a turbmotoros tlet nem nygz le?
SV: H, ennek hangosnak kell lennie! Hiba vezetnk ezt be a krnyetvdelem rdekben, meg kell rtennk, hogy a Forma 1 nem vltoztatn meg a vilgot egyik naprl a msikra. Ez lehetetlen. Persze prblkozunk s prblkoznunk is kell. Az F1 egy sport, s gy kell r tekinteni, de nhny dolog pp emiatt nem vltozhat.
Kpes lennl akkor is versenyt nyerni, ha az ssze pilta ugyanolyan autt vezetne?
SV: Ht merem remlni! Biztos, hogy eslyes lennk. Tisztelem a versenytrsaimat - baromi gyorsak - de gy hiszem relis eslyem lenne megverni ket.
Hogyan nveled az nbizalmad?
SV: szintn mondom, hogy nem foglalkozom ezzel a tmval. A tavalyi VB cm utn nem reztem gy, hogy motivlnom kell magam. Magtl rtetd volt, hogy idn jra itt leszek, s azt gondoltam 'Gyernk, csinljuk meg mg egyszer'. nmagban az jelentette a legnagyobb nbizalamnvelst, hogy megnyertem a cmet. A tny, hogy bebizonythattam magamnak, hogy most n voltam a legjobb. Az nem szmt mit mondanak, tesznek vagy gondolnak msok. Azt, hogy idn mirt vagyunk ennyivel sszeszedettebbek sok mindennel magyarzhat. Nem csak a gyzelemrl van sz, vagy arrl, hogy vesztnk, s ksz, a munka el van vgezve. Most mr tudjuk mikor mit kell tenni, mg akkor is, ha rzs a szitu.
Mirt vltoztatsz olyan gyakran a sikakfestseden?
SV: Mirt? Mert szeretek rajta vltoztatni. Sosem tervezhetem magam a mintkat, mert 12 ves korom ta a Red Bull design-ja van rajta. Szval az alapfests mindig ugyanaz, de a tbbit kitallhatom. A desingner s n jl elvagyunk ezzel. Van akinek ez tetszik, van akinek nem!
Fordts: V
Eredeti: angol
Forrs: carmagazine.co.uk