A Caterham nem tart a Red Bull KERS rendszertl
Jvre mr a Caterham istll is hasznlni fogja a KERS-t az j CT01-es konstrukcijban. A Caterham, sokakhoz hasonlan, nem sajt fejleszts rendszerrel ll rajthoz, hanem a Red Bull rendszert vsrolta meg, amely bizony nem volt a legmegbzhatbb a 2011-es szezon elejn. A csapat technikai igazgatja, Mark Smith szerint azonban nincs mitl tartaniuk.
A Red Bull Racing a 2011-es szezonban hasznlta elszr a mozgsi energit visszanyer rendszert (KERS), ami 6,7 msodpercig plusz 80 lert biztost a piltk szmra, gy ez krnknt egy 3-4 tizedmsodperces elnyt jelent. A Red Bull eredetileg a Renault ltal fejlesztett rendszert vsrolta meg, de azt Adrian Newey a minl mlyebb slypont s az aerodinamikai hatsok minimalizlsa miatt talaktotta s az RB7-es versenyaut zemanyagtankja al helyezte. Ez a megolds azonban kezdetben, elssorban a hts miatt, komoly megbzhatsgi problmkat vetett fel, Mark Smith szerint azonban nekik mr nincs mitl tartaniuk, mert a Red Bull megoldotta a problmkat.
„n emiatt nem aggdom, mert a Red Bull tavaly egsz vben fejlesztette a rendszert, s gy gondolom, hogy amennyire azt kvlrl meg tudom tlni, sikerlt megoldaniuk az eredetileg felmerl problmkat, ami biztat” – nyilatkozta Smith az ESPNF1-nek. – „Nyilvnval, hogy a rendszer nagyon rtkes rsze az autnak, gy meg kellett oldaniuk a problmkat, s integrlni kellett azt a csomagjukba. Ezrt nem aggdunk, persze a mi autnk klnbzik az vktl, s az aut belsejben lv hmrsklet nem lesz azonos, ezrt rajta kell majd tartanunk a szemnket ezeken a dolgokon klnsen az els hrom teszten. De valsznleg nem lesznek alapvet problmink az j rendszerrel.”
/formula/
|