A futam eltt sokan nem erre az eredmnyre szmtottak. Sebastian Vettel idei els gyzelmt nnepelhette, mikzben Kimi Raikknen s Romain Grosjean is a dobogn ll..
Sebastian Vettel bahraini lmnyeirl beszlt..
Sebastian, egyszer volt ez a gyzelem?
Sebastian Vettel: Nem volt knny. Nagyon fontos volt, hogy a startnl kpes voltam elnyt kipteni. Ezt az elnyt a mgttem lev srcokkal szemben tudtam tartani s ebbl tudtam ptkezni a teljesen versenyen. Az idmr nem ment tkletesen, n hasznlt gumikon voltam, mg a mgttem lev srcoknak versenykpesebb gumijuk volt. Kiminek s Romainnak is j abroncsai voltak a versenyre, gy tudtuk, hogy minden kr, amivel tovbb maradunk kint rendkvli lehet az eredmnyt illeten. Kimi gyorsabb volt a kzps szakaszban, de kpes voltam tartani, ami fontos volt. A verseny vge fel ugyanazokkal a problmkkal kzdtt, mint n, az gumijai is kopni kezdtek, teht kemnyen nyomtam s kicsivel el tudtam lpni. Az utols kills fantasztikus volt.
Ahogy az elbb mondtad, rezted, hogy Kimi a nyakadban liheg krkn t s egyszerre lltatok ki a boxba is. Mi jrt az agyadban ezen a ponton?
SV: Arra koncentrltam, hogy amikor kirek a boxba, akkor a legtkletesebb helyen lljak meg. Ha tl messzire megyek az tl sok idbe kerl, a szerelk a legjobb helyen llnak s idbe telik, mg helyet vltoztatnak, ha gy addik. Minden tkletesen ment – sszehangolt csapat vagyunk – teht tudtuk, hogy ha innen minden jl megy, akkor logikusan a gyzelem mr a mink.
Raikknen azt mondta, hogy egyetlen eslye, de nem lt vele. Meglehetsen hevesen vdted a pozcidat …
SV: Igen. Abban a pillanatban gy gondoltam, hogy nagyon nehz kivdenem t, de nem llt szndkomban rhzni elzs kzben. Tudtam, hogy ebben a helyzetben, ha elzni akar t kell adni a helyem.
Mennyire volt fontos, hogy a futam vgs szakaszban a kemny gumikon mentl?
SV: Elgg. Ugyanolyan fontos volt kint maradni a hasznlt gumikon a kzps etapban. Eredetileg gy terveztk, hogy korbban jvnk ki, de amikor el tudtam lpni tle, gy dntttnk, hogy mg egy krrel tovbb maradok. S a vgn j abroncsokra vltottunk. s akrmennyire hangzik knnynek, hidd el, nem volt az. Az utols nhny krben visszaestek a kridk, s nagy szerencse, hogy a verseny nem 58 vagy 59 krbl llt. Egyetlen rossz fkezs vagy egyetlen hiba – fkpp ezen a plyn igen megterheli a fkeket, elssorban az els gumikat – s ezzel el is vesztem a gyzelmet. Hl isten semmi ilyesmi nem trtnt. Minden tkletesen ment.
Ha ez gy van, mirt lltottad le olyan gyorsan az autd, miutn tlptl a clvonalon?
SV: A csapat rdin azt az informcit kaptam, hogy azonnal lltsam le, ahogy tlpek a clvonalon. s n pontosan azt tettem.
Nem rg azt mondtad szereted a trfekat. Mikor hittel el, hogy ma nyerhetsz egyet?
SV: Taln hrom vagy ngy krrel a kocks zszl eltt. Abban a pillanatban tudtam, hogy lehetetlen, hogy Kimi gyorsabb krt fusson nlam, mivel hasonl helyzetben voltunk a gumik tern. s nem is tette.
Ez egy elg vegyes szezon, milyen rzs gy vezetni a bajnoki tabellt ismt?
SV: Nos, ez csak a negyedik verseny volt a 20 futamos szezonbl, teht hossz mg az t. Eddig is lthattuk, hogy a kis dolgok hatalmas klnbsgekhez vezethetnek a versenyen. Ma Kimi a 11. helyrl indult s majdnem gyztt. Ez is csak azt mutatja, mennyire szoros az idny. s mennyire versenykpes. Azt is el kell mondanom, hogy ez volt az els htvge, hogy knyelmesen reztem magam az autban. Tudtam mire szmthatok. Tudtam mit vrok. Hatalmas ksznettel tartozom a csapatnak. Ez igazn a mi gyzelmnk!
rta: Andi, az f1.com alapjn