Sebastian, ngy verseny utn, elkezddik az eurpai F1-es szezon a htvgn. Mit gondolsz eddig az idei szezonrl?
Sebastian Vettel: Nos, ngy versenynk volt ngy klnbz gyztessel – ez nmagban is egy szokatlan helyzet, nincs egyrtelm llovas – s most volt az els szezonbeli tesztnk. Minden csapat jelents frisstsekkel rkezett, belertve minket is, de hogy ezek az jtsok hogyan muzsiklnak, majd csak szombat dlutn tudjuk meg.
Mik a te rzseid?
SV: Azt hiszem rendben lesz. Elg sok j alkatrsznk van az autn ezen a htvgn, a krds az, hogy ha minden j dolog azt hozza, amit vrtak tle, akkor mekkora elrelpst tesznk a tbbiekhez kpest.
Gondolod, hogy a mugelloi teszteknek pozitv hatsa van?
SV: Nos, egy pilta akkor boldog, ha minl tbb kilomtert mehet. Minden jabb nap az autban – tvol egy futam htvge feszltsgtl – nagyon kellemes, lehetsget biztost arra, hogy olyan dolgokat prblj ki, amelyre nincs lehetsg, mikor arra koncentrlsz, hogy belltsd az autdat a futamra. Azt hiszem ezt a teszt segtett neknk. Nem voltunk teljesen elgedettek, gy azokra a terletekre sszpontostottunk, ahol javtanunk kellett – s remlhetleg ez sikerlt is. Igaz, Mugello egy teljesen ms plya – olyan, amit nem tallunk a versenynaptrban – gy nehz sszehasonltani. Azt mondanm, hogy a valdi elny az volt, hogy stressz nlkl prblhattuk ki a fejlesztseinket. Szemly szerint n szeretem a Mugello aszfaltot – j mka volt ezen a plyn vezetni, itt nincsenek alacsony sebessg kanyarok.
A gumi nagy szerepet jtszott mind a ngy futamon. Kritikus vagy a gumikkal szemben. Most mi a helyzet? Mit gondolsz?
SV: Ez igaz – a gumik sokkal fontosabb szerepet kaptak az idn, mint eddig brmikor. Amit egyrtelmen szre lehet venni az, hogy a gumik gyorsabban kapnak a korbbi vekhez kpest – s ez a kops tbbek kztt a vezetsi stlustl is fgg. sszessgben elmondhat, hogy annl jobb, minl hosszabb ideig maradsz kint, de ez riziks, mert nem szabad elszalasztani a legjobb pillanatot a boxkillsra, mert egy kr elronthatja a tbbit. Taln ez a titka annak, hogyan kerld el az ilyen helyzeteket.
Tavaly az els ngy futambl hrmat megnyertl – idn csak egyet. Elgedett vagy az eddigiekkel?
SV: sszessgben, igen. Nagyon sok minden trdott az els hrom versenyen, gy a bahreini gyzelem bebizonytotta, hogy nem vagyunk messze az elejtl.
Azt hiszem ez egy olyan szezon kezdete volt, amirl a rajongk lmodtak. Mi taln ms helyzetrl lmodoztunk – egy kicsit ersebbrl – de vgl elgedettek lehetnk, kpesek voltunk szisztematikusan pontokat gyjtgetni.
Amikor ezt mondod ez egy ’ rajongi szezon’ , mi az elsdleges oka annak, hogy gy ltod?
SV: Azt hiszem ennek szmos oka lehet. Taln az a nhny vltozs, mely a szablyknyvben jelent meg, a szrnyakat illeten, mellyel cskkent a csapatok kzti klnbsg – olyan mrtkben, melyet rg nem lthattunk. A nagy forradalmi tletek sokasga, mr csak egy mltbli dolog – az j szablyozs erre nem kpes. A nagy klnbsgek mr a mlt -most a kis klnbsgek kis hinyossgok s a kis klnbsgek kisebb elnyt jelentenek. Ez van most. Manapsg egy tized a tizedik helyet jelenti, s nem a harmadikat. Ez az ok-okozati hats az idn.
Visszatrve a vasrnapi versenyre, ez a plya kztudattan nehz a gumiknak, msrszrl pedig nem knny elzni. Mi lesz fontosabb egy j eredmnyhez: megvni a gumikat vagy megtallni a maximlis tapadst?
SV: Mindkett – mg, ha ez lehetetlennek is hangzik. Ez a mi feladtunk, megtallhat a lehet legjobb egyenslyt. gy vlem, hogy a pole sokkal fontosabb lesz az elz versenyekhez kpest – egy j idmrs kr s mris fl ton vagy. Hazrdjtk lesz megtippelni, hogy hny killsra lesz szksg- tavaly nggyel mentnk vgig – gy gy hiszem hasonl a helyzet a tavalyihoz kpest az idn. Sok killst lthatunk majd s klnfle stratgikat. El lesznk foglalva s remlhetleg a szurkolk is szrakoznak majd. ( Nevet )
Mennyire valszn, hogy megszerzed a pole-t holnap?
SV: Vicces, hogy sokat mentnk ma, de mg mindig lehetetlen megmondani, hogy ki van
kzelebb. Ez kulcsfontossg lesz, vatosan ki kell ezt elemeznnk a holnapi nap eltt. Azt mondanm, hogy gretesen nz ki a helyzetnk, de ahogy mondtam ez a plya elg kemny a gumikra nzve, minden attl fgg, mennyire tudjuk kezelni ket.
A Pirelli gumijai kztt elg nagy klnbsg van itt. Mekkora klnbsget jelent ez a lgy s a kemny keverk kztt?
SV: Elg jelents, ha pole-t akarsz, akkor felttlenl a lggyal kell futnod. Teht gy gondolom, hogy minden lgy gumin lesz a kvalifikci utols rszben.
rta: Andi, az f1.com alapjn