A gumik vettk t az aerodinamika szerept az F1-ben?
gy tnik, hogy a Red Bull idei kszkdsnek az oka, hogy mr nem az a terlet, az aerodinamika a legfontosabb, ahol az elmlt vekben a csapat technikai igazgatja, Adrian Newey kpes volt nagyot alkotni.
Az elmlt vekben a Red Bull igazn lvezte Newey zsenialitsnak a gymlcst, gy tbbek kztt a kipufog-diffzor technolgia rvn szmolatlanul nyertk a futamokat s a bajnoki cmeket. 2012-re azonban minden megvltozott, gy a Red Bull s Sebastian Vettel t futamon, csak egyszer volt legyzhetetlen.
„n ktlem, hogy a Williams igazn tudn, hogy mirt is voltak olyan ersek (Spanyolorszgban)” – nyilatkozta a Red Bull csapat vezetje, Christian Horner a nmet Auto Motor und Sport-nak.
Horner szerint az idei gyzelemben a legjobb csomag s az abroncsok teljestmny ablaknak a megtallsa a legfontosabb szempont. „A kzpcsapatok biztosan nem hajtottak vgre tr id ugrst az aerodinamika terletn a tavalyi szezontl az idei vre. A teljestmny tekintetben azonban megtettk ezt.”
Mindez azt jelenti, hogy az energiaitalosok szmra kidobott pnz a Neweynak fizetett millik? „Adrian nem csak egy aerodinamikai szakember, s azrt az aerodinamika mg mindig fontos. De most minden a harmnirl szl, s ezek az abroncsok rendkvl sszetettek. Kt futammal ezeltt Nico Rosberg uralta a versenyt, de most Spanyolorszgban majdnem lekrztk. gy nagyon nehz megjsolni, hogy mi fog kvetkezni a kvetkez futamon, ez egy rmlom a bukmkereknek. Igazi Lott.”
/formula/
|