Paul Hembery a Pirelli motorsportfnke elrulta az olasz gumiszllt ksz specilisan a Q3-ra ksztett abroncsokkal elltni a Formula-1-es istllkat – ugyanakkor elmondta, hogy a csapatok elgedettek a jelenlegi idmr szisztmval, s nem akarjk megvltoztatni a kvalifikci menett.
A jelenlegi szablyoknak ksznheten gyakran elfordul, hogy a versenyzk az idmrs sorn, br bejutnak a legjobb 10 versenyz kz, mgis kihagyjk a Q3-at, annak rdekben, hogy friss gumikat sproljanak a versenyre.
Ez pedig azt jelenti, hogy a nzk igazi akci hjn maradnak a kvalifikci utols szakaszban – Hembery szerint a csapatok mgis vonakodnak a vltoztats tlettl.
Viszont a Pirelli hajland lenne specilisan az idmredzsre kifejlesztett gumikkal elltni az F1-es alakulatokat.
„Akr azonnal megtehetnnk” – nyilatkozta Hembery az olasz Autosprintnek. „Kszthetnnk egy klnleges keverket, vagy megtarthatjuk a jelenlegieket.”
„De a csapatok szerint a mostani rendszer rendben van, s a nzk lvezik a taktikzst a gumikkal.”
„m, ha egy szurkol a ftribnn nem sok akcit lt a Q3-ban, akkor az a szurkol a Pirelli gondolkodst fogja hibztatni, amirt nem kltnk tbb pnzt arra, hogy tbb gumival lssuk el az istllkat.”
Hembery egyttal tagadta azokat a felttelezseket, hogy a Pirelli szndkosan olyan gumikat ksztett 2012-re, melyek megoldhatatlan feladat el lltjk a csapatokat. Hiszen szerinte az idei versenyautk kialaktsa, azt eredmnyez, hogy a kocsik kevsb stabilak, ami a gumik viselkedst is befolysolja.
„Nem rtek egyet azokkal, akik szerint a gumik hasznlati spektruma tl keskeny.”
„Ami komoly vltozst jelent, ahogy az autk a gumikat hasznljk. Lthatjuk a plyn, hogy a kocsik nagyon tlkormnyzottak. Azt is hallhatjuk, hogy a versenyzk a tapads hinyra panaszkodnak, de az n nzetem szerint ez a problma nem ltezik.”
„Annak ksznheten, hogy megvltoztattk a kipufogk kialaktst, az autk ktsgkvl kevsb stabilabbak lettek. Ez pedig a kerekek kiprgshez vezet, gy a gumihmrsklet gyorsabban felszkik, szval ezrt teljesen normlis, hogy nem tudod hasznlni az abroncsokat.”
„Egy msik tnyez, hogy manapsg az autk nagyon kzel vannak egymshoz a teljestmny szempontjbl. Tavaly egy msodperc vlasztotta el a Red Bullt s a McLarent, mg most Spanyolorszgban 16 aut volt egy msodpercen bell a Q2-ben.”
/motorsportal/