Az FIA szablytalannak tlte a Red Bull els fkhtst
A Nemzetkzi Automobil Szvetsg arra utastotta a Red Bull Racinget, hogy mdostsa az els fkek htst, mivel az szablytalan.
Adrian Newey s mrnkcsapata arra hasznlta a beraml leveg egy rszt, hogy az javtsa az aerodinamikt az els kerekek krnykn – ez pedig szigoran tilos.
Miutn a Red Bullnak be kellett foltoznia az RB8 padllemezt, jabb turpissgra bukkant az FIA: az els fkeknl beraml levegt nemcsak a fkek htsre hasznlta az istll, hanem aerodinamikai segdeszkzknt is.
Az FIA azt mg tolerlja, hogy a htnylsok krnykn klnbz szrnyakkal s terelelemekkel javtjk az aerodinamikt – ez minden csapatnl bevett gyakorlat -, de a nylsokon beraml levegt kizrlag a fkek htsre lehet hasznlni. Ezt szegte meg a Red Bull –szmolt be az Auto Motor und Sport.
Az els fkekhez beraml levegt tovbbi kt csatornba tereltk, melyek kzl az egyik a kerkagynl, a msik a felniken tallhat lyukak irnyba volt kivezetve. A szablyalkotk szerint ezt mozgathat aerodinamikai segdeszkzknt lehet rtelmezni.
A Red Bull vlheten a felnik hmrsklett is szablyozni akarta a mdszerrel, ami egyben hatssal lett volna a Pirellik viselkedsre is.
Az istll azzal prblt meg rvelni, hogy a rendszer csak a kerkcsapgyak htsre szolglt, de az FIA–t nem gyzte meg a magyarzat.
„Ott minden htve lett volna, nem csak a csapgy”- idzte az FIA-t a lap.
A szervezet arra utastotta a Red Bullt, hogy a kanadai versenyre ptse t az innovatv rendszert.
/f1-live/
|