Paul Hembery kifejtette, hogy nem a Pirellik miatt res a plya akkor, ha esik az es egy-egy szabadedzsen.
	Az olasz cg sportigazgatja azt is elmondta, hogy minden abroncsot megsemmistenek, ha az lekerlt a felnirl.
	Hembery a brazil TotalRace krdsre vlaszolva elmondta, hogy a szablyok miatt semmilyen specilis gzt nem hasznlhatnak a gumikban:
	„Korbban engedlyeztk ezeket, de most be van tiltva, s sima szraz levegvel fjjuk fel ket – a nedvessget eltvoltjuk, hogy biztostsuk a szksges stabilitst. A kerknyoms csapatonknt vltozik”- mondta a sportigazgat.
	A brit azt is kifejtette, hogy minden abroncsot – mg azokat is, amiket nem hasznltak – visszakldik Angliba, s elgetik ket:
	„Visszahajztatjuk ket Angliba jrahasznosts cljbl. Nagy hmrskleten elgetik ket, s a maradvnyokat cement ellltsra hasznljk fel”- avat be Hembery.
	„Minden abroncsot meg kell semmisteni, ami egyszer fel lett rakva a felnire. A Forma-1-ben nagyon fontos, hogy biztostsuk az oldalfal stabilitst, mert ezzel kerljk el a vibrcit, ami a verseny feladshoz is vezethet. Komoly preczival dolgozunk, s mg egy specilis ragasztt is hasznlunk, de sajnos ez azt jelenti, hogy minden gumit meg kell semmisteni, miutn leszedtk a felnirl.”
	Vgl Hembery arrl is beszlt, hogy nem olyan knny hatkony esgumikat gyrtani, mivel az aquaplaning egy nagyon sszetett jelensg:
	„280 km/rs tempnl az esgumik 60 liter vizet szortanak ki msodpercenknt – az intermediate 25-t.”
	„Az aquaplaning problmja nagyon komoly feladat, s sok tnyezbl ll ssze; nem mind ktdik az abroncsokhoz. Nagyon sok mlik a felfggesztseken, s az aut magassgn – a Forma-1-ben ez alacsony, s olykor egsz kis folyk vannak a plyn. Nagyon gyakran krdezik tlnk azt, hogy mirt nem csinlunk hatkonyabb esgumikat. Ha a szabadedzseken esik, a versenyzk sokszor nem mennek ki a plyra, mert nem akarnak kockztatni, s azt, hogy sszetrjk az autt, mikzben a versenyeken a biztonsgi aut megolds a rossz helyzetekre”- utalt arra, hogy sokszor a gumikon krik szmon az res plyt.
	„Azt gondolom, hogy a kanapbl lve sokszor albecslik azt, mennyire nehz s sszetett dolog esben menni. Krdezzk meg a versenyzket a ltsi viszonyokrl, mert sokszor krbe kell nznik ahhoz, hogy tudjk, a plya mely rszn vannak – sokszor csak esfggnyt ltnak maguk eltt. Ebben az esetben ott van a baleset kockzata, s a mi sportunkban nem feledkezhetnk el a biztonsgrl. Mg sima kzutakon is vesztenek az emberek a tempjukbl, ha esik.”
	 
	/f1-live/