A Red Bull csapat technikai igazgatja, Adrian Newey ktelkedik abban, hogy a nyri sznetet kveten brki kpes lesz jelents flnybe kerlni a tbbiekkel szemben.
	A 2012-es szezon nagyon kiegyenslyozott, ahol eddig t csapatnak sikerlt futamot nyernie, gy kilenc futammal a bajnoksg vge eltt a bajnoki ponttblzatot vezet Fernando Alonso (Ferrari) mellett, Mark Webbernek (Red Bull), Sebastian Vettelnek (Red Bull), Lewis Hamiltonnak (McLaren) s az eddig mg nyeretlen lotusos Kimi Raikknennek van eslye a bajnoki cm megszerzsre.
	„gy tnik, valszntlen, hogy egy csapat uralni kezdje a bajnoksgot” – nyilatkozta Newey az Autosportnak. – „Persze mindig van esly arra, hogy valaki kitall egy igazn j tletet, ami mg msnak nem jutott eszbe, vagy nagyon j munkt vgez a csomagja fejlesztsben. De az erviszonyok most kezdenek jobban megszilrdulni az v elejhez kpest.”
	Ebben a szoros bajnoksgban Newey szerint elssorban a 2009 ta vltoz, egyre szigorbb szablyoknak van szerepe, az elmlt vekben olyan fejlesztsek kerltek betiltsra, mint az F-csatorna, a dupla diffzor, vagy a kipufog diffzor rendszer, gy ma az autk nagyon hasonltanak egymsra, a fejlesztsek rvn nyerhet elny pedig nagyon kicsi.
	„Kt vvel ezeltt 2 tizedmsodperc nem okozott vltozst a rajtpozciban, de most ez j nhny helyet jelent” – nyilatkozta Newey. – „A mezny sokkal szorosabb, ez pedig azt jelenti, hogy a legaprbb vltozs a teljestmnyben jelents kvetkezmnyekkel jr. Ennek kt oka van, egyrszt az vrl-vre vltoz szablyok, amikkel megprbljk befoltozni a 2009-ben bevezetett szablyrendszer kiskapuit. Msrszt pedig, hogy az autk egyre inkbb kzeltenek egymshoz. Ha megnzzk a 2009-es autkat, akkor hatalmas klnbsg volt az autk alakjban, de ha a mostaniakat nzzk meg, akkor tulajdonkppen csak kozmetikai klnbsgek vannak, pldul az autk orrszt tekintve, ezek az aprsgok azonban nagyon teljestmny-rzkenyek.”
	Newey nagyon kritikusan szemlli az elmlt vek egyre szigorbb szablyait, amiben van is nmi igazsg, ha arra gondolunk, hogy a jelenlegi technikai szablyknyv mr nem kevesebb, mint 30 000 szbl ll. Newey szerint azonban ez mg semmi, mert a 2014-tl letbelp j szablyok csak mg rosszabbak lesznek. Minden idk legsikeresebb mrnke szerint a jelents tallmnyok betiltsa miatt egyre szorosabb vl mezny egyltaln nem rm, mert ettl a Formula-1 semmivel sem vlt jobb. „Ez frusztrl” – nyilatkozta Newey. – „A Formula-1-ben lenni kellene piltk s a konstruktrk szmra is bajnoksgnak. Ez azt jelenten a konstruktrk oldalrl, hogy a szablyoknak elg nyitottnak kellene lennik ahhoz, hogy a csapatok elnyre tegyenek szert az j tletek s irnyok rvn. De ha a szablyok tovbbra is egyre szigorbbak s szigorbbak lesznek, akkor a vgn nem Formula-1, hanem GP1 lesznk.”
	/formula/