| 
Az alacsony fordulat babrlhatott ki Vettel motorjval
	A plya karakterisztikja is nagyban hozzjrulhatott Sebastian Vettel motorhibjhoz a mlt htvgi Olasz Nagydjon. 
	A Red Bull Racing motorpartnere, a Renault tovbb folytatja a vizsglatokat fhadiszllsn, hogy kidertse, pontosan mi okozta a genertor meghibsodst, mely idn mr msodszor knyszertette Vettelt arra, hogy feladjon egy futamot.
 A francia motorgyrt gyvezetje, Rob White elmondta, vlheten az egysg kis fordulatszmon trtn tlmelegedse vezetett a meghibsodshoz. Ez magyarzatot adhat arra, mirt pp Valenciban, illetve Monzban merltek fel effle gondok, mindkt plyn tallhatak ugyanis lass kanyarok.
 
 Az AUTOSPORT cm brit szaklap gy tudja, a genertorral elszr Monacban voltak problmk – az utcai plya szintn sok lass kanyarral rendelkezik.
 
 Ha valban ez a problma, akkor a Renault-nak mihamarabb megoldst kell tallnia, a Formula-1 meznye ugyanis legkzelebb Szingaprba ltogat, ahol a versenyzk ugyancsak egy szk utcai plyn kell krznik.
 
 „A valenciai eset utn elvgzett vizsglatok azt mutattk, hogy vlheten a kis fordulatszmnl bekvetkezett tlmelegeds okoz gondot” – mondta Rob White, a Renault gyvezetje. „Kifejlesztettnk egy mdostott genertort, mely teljestette a prbapados teszteket, s a Red Bull, illetve a Lotus – azon kt csapat, melynek Valenciban problmi voltak – kiprblta ezt Spban, s egyltaln nem voltak vele gondok.”
 
 „Az alapvet vltozs az volt, hogy meghosszabbtottuk a genertor llrszt, valamint a tekercset 10 millimterrel, hogy nveljk az energiatermelsi kapacitst. Ezzel az j specifikcival krlbell 30 szzalkkal tbb ramot tudunk szolgltatni annak rdekben, hogy kezeljk a kis fordulatnl felmerl problmkat.”
 
 A vltoztatsok ellenre gy tnik, az alacsony fordulatszmon trtn mkds rendkvl megterhel a genertorok szmra. White elmondta, egyelre mg nem tudjk, pontosan mi is a problma.
 
 „A harmadik szabadedzsen, valamint az idmrn felmerlt problmk utn kicserltk a genertorokat Vettel Red Bulljban, s [Jerome] D’Ambrosio Lotusban. A versenyen trtnt incidens teht ismt gy kvetkezett be, hogy az egysg nem volt agyonhasznlva. Ms elemekkel sokkal tbb kilomtert megtettnk, ezrt kiemelt jelentsggel br, hogy felismerjk, mi is okozza a klnbsget.”
 
 „A helyzet elfogadhatatlan, Szingaprra muszj megoldanunk a problmt.”
 
 A szakember hozztette, a Renault szmra kt lehetsg van: vagy visszatr egy rgi specifikcihoz, vagy egy teljesen j tervezssel ll el a Szingapri Nagydjon.
 
	/hirado.hu/
	            |