Ezttal a Ferrari volt a tippad az FIA szmra: miutn a McLaren s a Red Bull is hajlkony, pontosabban mozgkony els szrnyat hasznl, a Scuderia panaszt tett a Nemzetkzi Automobil Szvetsgnek.
	
		 
	
		Az FIA j terhelses teszt bevezetst tervezi Japnra.
 
	Annak ellenre, hogy tavaly betiltottk a hajlkony els szrnyakat az F1-ben – legalbbis ez volt az FIA clja azzal, hogy szigortotta a struktrra vonatkoz elrsokat -, a mrnkk nem felejtettk el azt, amit egyszer mr megtanultak – rja az Auto Motor und Sport.
	 
	A lap szmolt be rla, hogy a McLaren elsknt alkalmazott idn olyan els szrnyat, mely bizonyos sebessg mellett s megfelel leszorter hatsra htrabillen a vzszintes tengelye krl – ellenttben a tavalyi megoldsokkal, amikor a szrny jobb s bal oldala kln letet lt.
	 
	A httrben tovbb zajlottak a hajlkony els szrnnyal kapcsolatos ksrletezsek, s elsknt a McLaren tallta meg a kiskaput. Az AMuS lltja, hogy az els szrny elbillen a horizontlis tengely mentn, ahogy emelkedik a sebessg, s egyre nagyobb leszorter hat r. A megolds clja ugyanaz, mint 2011-ben volt: minl tbb leveg jusson el az aut alatt a diffzorhoz – minl hatkonyabban. A McLaren menetelse az j szrnynak tudhat be, melyet a Magyar Nagydjon prbltak ki elszr lesben.
	 
	Majd jtt a Red Bull, s Szingaprban k is feltettk a sajt verzijukat, mely egy j orrkpot ignyelt az eltr felfogats miatt. Azt mr tavalyi is sejteni lehetett, hogy a szrny anyaga csak az egyik sszetev: legalbb ekkora szerep jut a kt tartpillrnek is, mely lehetv teszi az elfordulst. A McLaren s a Red Bull els szrnynak tartpillrei nagyon kis felleten tallkoznak a vzszintes elemmel annak rdekben, hogy a szrny minl knnyebben tudjon elfordulni a tengelye mentn. Radsul csak egy csavar rgzti az elemet, hogy mg knnyebben tudjon htrabillenni – ez vgkpp gyans lett az ellenfeleknek.
	 
	A Red Bull termszetesen nem brt magval, s a szrny nagyobb mrtkben fordul el, mint a McLaren esetben. Adrian Newey s csapata egy hosszabb orrot alkotott meg Szingaprra, mivel az orrnak s a szrny kzps rsznek sszhangban kell lennie akkor is, ha megvltozik a lgramls az elforduls hatsra. (A tavalyi szablyvltozsok hatsra a szrny kzepn tallhat 50 centis rsznek minden csapat esetben ugyangy kell kinznie.)
	 
	A Ferrari felfigyelt a dologra, s termszetesen panaszt tett az FIA-nl, ennl fogva tbb prbeszd is zajlott Martin Whitmarsh s a technikai delegtus kztt. Tobias Grner, a lap szakrja megerstette, hogy Suzukban j/eltr terhelses tesztnek teszik ki a vitatott alkatrszeket, hogy kiderljn, mennyire szablyos vagy szablytalan az olaszok ltal kifogsolt eljrs.
	
	/f1-live/