Horner: Megvolt a szksges zemanyag-mennyisg az autban!
Christian Horner leszgezte, hogy Sebastian Vettel autjban tbb zemanyag volt az ellenrzsen kinyert 850 milliliternl, de csak ennyit lehetett kipumplni a karosszria levtele nlkl.
A szablyok rtelmben gy kell produklni az 1 litert, hogy ne kellejen megbontani az autt.
Mint a stewardok indoklsbl kiderlt, Vettelt azrt zrtk ki az idmrrl, mert nem volt kell mennyisg zemanyag az autjban. A brk abban mg egyetrtettek, hogy a Red Bull elre nem lthat technikai okok miatt llt meg, s ezrt nem jrna bntets – de az elrtnl kevesebb minta mr kizrst jelent.
Az Autosport szmolt be arrl, hogy a csapatfnk „fairnek” tartja a bntetst, de egyben azt is elrulta, hogy megvolt a kell mennyisg zemanyag az autban – csak a kinyershez le kellett volna szedni a karosszrit, ez pedig ellentmond a 6.6.4-es cikkelynek.
„A szablyok kimondjk, gy kell biztostani az egy litert, hogy nem tvoltjuk el a karosszrit, s az aut manipullsa nlkl. Hisszk, hogy az zemanyag ott van a cellban, annak megfelelen, amit a Renault mondott neknk, de nem bonthatod ki a cellt azrt, hogy odaadd a mintt”- idzte Hornert az Autosport.
„Ma este dolgozni fogunk az autn, szval kihoztuk a parc fermbl, gy jobban megrtjk majd a dolgokat, s remlhetleg lesz orvossgunk holnapra.”
„Ez frusztrl, dht; egyike az ilyen dolgoknak”- mondta a csapatfnk. „Ez egy olyan problma volt, melyet a levezet krn jelentettek. A Renault utastsa vilgos volt. Azt akartk, hogy azonnal lltsuk meg az autt egy meghibsods miatt, amit az zemanyagcelln bell lttak. Megtettk.”
„Ez egy frusztrl forgatknyv, s bele kell snunk magunkat az zemanyagcellba, hogy megrtsk, mi a problma. A Renault-val egytt dolgozunk rajta, s k mondjk meg azt, hogy mennyi zemanyag kerl be az autba.”
/f1-live/
|