A Renault szerint a tankol berendezs hibs kalibrcija lehet a legvalsznbb magyarzat arra, Sebastian Vettel autjban mirt nem volt elg zemanyag az Abu Dhabi Nagydj idmr edzsn.
A nmet piltt megfosztottk a harmadik rajtpozcitl s a rajtrcs vgre soroltk vissza a Yas Marina plyn, miutn az idmr edzst kvet ellenrzsen kiderlt, a harmadik etapot kveten a minimlisan szksges egy liter helyett csak 850 milliliter mintt tudnak levenni az FIA szakembere.
Akkor a Red Bull s a Renault magabiztosan lltotta, elegend mennyisg zemanyag volt az autban s egyrtelm vlaszt Abu Dhabiban nem tudtak arra adni, mirt nem sikerlt megfelel mennyisg mintt tadni az FIA-nak.
Az idmr edzs utni vizsglatbl a Red Bull s a Renault azt a kvetkeztetst vonta le, nincs mechanikai problma az aut motorjval, vagy az zemanyag-rendszerrel s Vettel autja nem fogyasztott a vrtnl tbb zemanyagot.
Helyette a Renault azt felttelezte, a tankol berendezssel volt problma, melyre a csapaton bell csak robot nven hivatkoznak.

A Renault plyn vgzett munkjrt felels vezetje, Remi Taffin elmondta, mg vr a Red Bull vgs jelentsre, de valsznleg a tankol berendezsbl a szksgesnl kevesebb zemanyag folyt az autba.
"Most egy nagyon mly vizsglatot folytatunk s ha visszatekintnk a szombati idmr edzstl a vasrnap reggelig eltelt idszakra, akkor elmondhat, hinyzott egy kis zemanyag a tankbl. Ellenriztk a szmokat, ellenriztk, mit csinltunk a tltberendezssel s minden egyes szm azt mutatja, elegend zemanyagnak kellett volna lenni az autban. gy a Red Bull most a beszlltval egytt ellenrzi a berendezst, hogy helyesen tudjunk tlkezni. Ez mg folyamatban van."
Taffin elmondta, nem vltozott a Red Bull, vagy a Renault zemanyag-stratgija az Abu Dhabi Nagydj idmr edzsre s az adatelemzs sorn kiderlt, az aut norml fogyasztssal rendelkezett.
"Rsznkrl mindent ellenriztnk s nem talltunk problmt, gy arra vrunk, vajon megfelel mennyisg zemanyag kerlt-e az autba."
A szakember hozztette, Vettel felvezet krben mr figyelmeztettk a csapatot, nincs elg zemanyag a tankban, m a Renault-nak meggyzdse volt arrl, hogy elegend mennyisg anyag kerlt a tankba s zemanyagrendszer meghibsodst feltteleztek - ezrt utastottk a Red Bullt arra, lltsk meg az autt, mert nem akartk megkockztatni azt, hogy a motor tnkremegy.
"Akkor biztosak voltunk benne, megfelel mennyisg zemanyag van az autban, gy nem rtettk, mirt esett vissza a mennyisgi szint. Akkor telefonon rvid megbeszlst folytattunk a gyrral, ezt kveten mondtuk azt, ez a problma bizarr, furcsa s nem kellene lennie. gy gondoltuk, valahol az zemanyagrendszer krnykn lehet a hiba s ahogy ksbb a versenybrknak is elmondtuk, nem lehet olyan zemanyag-pumpnk, amely szrazon is mkdik - mert az megragadna s tnkretenn a motort. Ezrt, amikor a Red Bull mrnkeivel beszltnk, arra krtk ket, lltsk le az autt."
A Renault arra szmt, a Red Bulltl vlaszt kap az tankol berendezs problmjra a htvge eltt s hozztettk, remlik, ilyen problma nem merl fel a jvben.
"Elszr azt hiszem, meg kell vrni a vlaszt. Ha nem tallnnk semmit, az meglep lenne, de tnzzk a dolgokat a Red Bullal s a lehet legjobb megoldst prbljuk tallni. Kzs dnts lesz. Nem tesznk semmit egymagunk."
/formula/