Sebastian Vettel, akárcsak a srác a szomszédból. Habár négyszeres Formula-1-es világbajnok, és a sportág történetének egyik legnagyobb múltú csapatának pilótája, nincsenek sztárallűrjei. Magánéletét rendkívül óvja a médiától, s minden kérdést kerül is ezzel kapcsolatban. Egytől egyig minden pilóta tiszteletét kivívta hozzáállásával és tehetségével. 2015 óta új csapatával, a nagy múltú Ferrarival száll harcba a győzelemért! Itt kiderül hogyan! >>
Időpont: 2017. 04 28. - 04.30. Körök száma: 53 Egy kör: 5,848 km Teljes versenytáv: 309,745 km Leggyorsabb kör: 1:39:094- N, Rosberg 2016-os győztes: N. Rosberg
Bizonyíték gyűjt az FIA Vettel ellen „Bocsánatot kért. Őszintén megbánta, és elnézést kért tőlem. Tekintve, hogy ezt tette, én személy szerint nem akadok fenn ezen, de az majd kiderül, hogy a főnökeim mit lépnek az ügyben” – fogalmazott Whiting.
A Ferrari versenyzője akkor veszítette el a fejét és kezdett szitkozódni csapatrádióján, amikor ellenfele, Max Verstappen az első kanyar levágása után nem volt hajlandó átadni pozícióját neki, amivel még a csapattársat, Daniel Ricciardót is felhozta a „nyakára”. A négyszeres világbajnok dühében az ügyet vizsgáló versenyigazgatót is elküldte melegebb éghajlatra.
Vettel már a leintés után elmondta, nem érti a felhajtást, hiszen benne van a pakliban, hogy a pilótákból az indulatok beszélnek, cselekedetéért pedig személyesen is elnézést kért Whitingtól. Hétfőn aztán egy hivatalos levelet is írt a szövetségnek, melyben a versenyigazgató mellett az elnököt, Jean Todtot is megkövette (ő állítólag rossz néven vette a német kirohanását). A testület erre kedden reagált egy hivatalos közleménnyel, melyben elfogadta a pilóta bocsánatkérését.
Arrivabene: Elrabolták a harmadik helyünket!
„Meglepett a döntés. A pályán megszereztük a dobogót, de a bürokrácia elvette tőlünk. Fantasztikus. És ha tíz másodperces büntetést kapsz, még fellebbezni sem lehet. Csak meghallgatod, mit döntöttek… A bírák döntése véleményem szerint túl szigorú és nem fair.”
Hivatalos: Elvették Vettel 3. helyét – büntetés a németnek!
Hiába kapta meg a lehetőséget Sebastian Vettel arra, hogy az 5 másodperces időbüntetéssel sújtott Max Verstappen helyett ő ünnepeljen a mexikói dobogón, órákkal a leintés után már csak a pezsgő emléke maradt meg neki a 3. helyből. Az FIA a Daniel Ricciardo elleni, ütközéshez vezető utolsó előtti körös manővere miatt indított vizsgálatot ellene, és utólagosan 10 másodperces időbüntetést adott neki. Emellett 2 büntetőpont is a neve mellé került.
Vettel: A Ferrarinak az első sorban lenne a helye Túlságosan érzékeny, túlságosan nehéz beállítani a Ferrarit ahhoz, hogy egyik napról a másikra jelentős mértékben megváltozzanak a körülmények. Mexikóban pontosan ez történt, és a felhős-hűvös péntek után a melegebb, naposabb szombaton a Scuderia össze is zuhant. Miközben a lágy gumikkal kiválóan boldogultak, a gyorsabbnak számító szupeglágyakat képtelenek voltak működésre bírni.
Csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene ezzel szemben amondó, a külvilág félreértelmezi a négyszeres világbajnok magatartását és gesztusait. Mexikóban Martin Brundle, a brit Sky Sports szakértője készített vele interjút, és fölvetette neki, ő is frusztráltnak érzi mostanság a németet. „Szerintem ez nem frusztráció. Ez maga Sebastian. Sebastian egy nagyon nyitott személyiség, aki kimutatja az érzelmeit” – cáfolt rá a véleményére Arrivabene. „Az viszont biztos, hogy jól dolgozik együtt a csapattal. Egyszerűen ő sokszor ilyen módon fejezi ki magát, hogy hajtsa a többieket. De ezt nem frusztráltságból teszi, ebben teljesen biztos vagyok.”
Lewis Hamilton sikerével zárult a Mexikói Nagydj, Nico Rosberg hozta a kötelezőt és bejött a második helyen, egyelőre Sebastian Vettel a harmadik.
Dühkitörés után: Vettel bocsánatot kért az FIA-tól, Ricciardót túl optimistának találta
Vettel elárulta, az eredményhirdetés után első útja Charlie Whiting versenyigazgatóhoz vezetett, akitől azonnal elnézést kért. „Azonnal fölkerestem. Nem ez volt a helyes, de a védelmemre szóljon, hogy az érzelmek, az adrenalin elragadott. Nem értem, miért akarsz most sarokba szorítani azzal, hogy feleljek olyan kérdésre, ami újra pellengérre állíthat. Fölkerestem Charlie-t, elmondtam neki, miért mondtam, amit, és szerintem megértette” – mondta a Sky Sports riporterének, aki bár rákérdezett, mit szólt Whiting, ám ő közölte: „Ez nem a te dolgod.”
Verstappen: Én legalább tudom, hogy kell jól csinálni – Vettel nevetségesen csinálta!
A leintés után a két Mercedes hasonló pályalevágását hozta fel példának saját védelmében. „Ez pont olyan volt, mint ami az első kör első kanyarjában történt. Lewis levágta a kanyart, hatalmas előnyre tett szert. Nico is levágta a kanyart, ütköztünk, ő is előnyre tett szert. Én nem tettem szert előnyre. Amikor visszatértem a pályára, pont annyival voltam előtte, mint korábban. Szerintem ez nevetséges!” – nyilatkozta a holland a Sky Sportsnak.
Az eddig erősebbnek bizonyuló Lewis Hamilton szerezte meg a pole-pozíciót Mexikóban, Nico Rosberg pedig menthette a menthetőt és végül elcsípte a második helyet. A harmadik Max Verstappen lett.
Nem örült a Mercedes Sebastian Vettel blokkolós megmozdulásának. A német elismerte felelősségét – vizsgálat végül nem indult ellene.
Hová lett a Ferrari tempója - Vettel sem érti... Sorozatban harmadszor szenvedett vereséget Sebastian Vettel Kimi Räikkönentől az időmérő edzésen, a nagyobb problémát viszont a Ferrari Q3-as visszaesése jelentette. Mi történt a vörösökkel?
(c) Mexikói GP, 1. szabadedzés: Hamilton nyitott az élen
Lewis Hamilton a két Ferrari előtt nyerte meg az első másfélórás gyakorlást Mexikóban. A brit mögött tizeden belül lett a második Sebastian Vettel, akit csapattársa, Kimi Raikkönen követett.
„Jó volt a tempónk. Nemcsak egy körön, hanem minden körön, a hosszabb etapokon is. És semmilyen problémánk sem volt ma. Végig önmagunk előtt jártunk egy lépéssel, ami nagyon jó előjel. Nagyon jó nap volt!”
„Jó volt a tempónk. Nemcsak egy körön, hanem minden körön, a hosszabb etapokon is. És semmilyen problémánk sem volt ma. Végig önmagunk előtt jártunk egy lépéssel, ami nagyon jó előjel. Nagyon jó nap volt!”
Vettel: Tíz másodpercet spórolhattunk volna a dobogós csatához Räikkönen kiállása előtt Vettel frissebb abroncsain felzárkózott csapattársára, ám megelőzni nem tudta. Csapatutasítás sem érkezett. A kérdésre, hiba volt-e hagyni, hogy Räikkönen feltartsa őt, elmondta: „Nem. Ő mindenképp küszködött a gumijával, vissza is esett az élmezőnyhöz képest. Az a csoport elég korán kiállt, mi ezért úgy döntöttünk, hogy inkább hosszabb ideig kint maradunk. Frissebb gumink volt aztán, nyolc tizeddel voltam gyorsabb körönként, és amikor kiállt, nagyon közel voltunk. Szóval meg is tudtam volna előzni.”
A Ferrari formahanyatlására nincs magyarázat – Vettelére több is „Nem vagyok elégedett a versenyképességünkkel. Ez a pálya több szempontból is hasonlít a japánhoz, de sokkal jobban küszködünk rajta, mint két hete. Nem tudok választ adni a miértre, mert nem tudom pontosan. Pénteken láttuk, hogy nincs meg a tempónk. Mára sikerült javulnunk, az autót jó volt vezetni, mindketten elégedettek voltunk az egyensúlyával. De nem voltunk elég gyorsak. Nagyon sokat dolgozunk azért, hogy megértsük, mi történik, de ezt most el kell fogadnunk, vasárnap pedig mindent megtenni” – fogalmazott Vettel
(c) Amerikai GP, végeredmény: Hamilton 50. sikere A pole-pozícióból induló Lewis Hamilton rajtcél győzelmet aratott Texasban. Mögötte, a pontversenyben vezető Nico Rosberg végzett, akinek előnye 26 pontra csökkent három versennyel az idény vége előtt. A dobogó alsó fokára a Red Bullos Daniel Ricciardo állhatott fel.
Miközben Vettel már nagyjából 1100 kilométert tett meg a Pirelli abroncsain, Rosberg például csak 300-at, Hamilton pedig lemondta a múlt heti tesztet lábfájdalmak miatt. A Ferrari versenyzői az elsők között voltak, akik tesztelték a prototípus abroncsokat, míg a Mercedesnél Lauda parancsolt az állandó pilótákra, hogy illendő lenne nyúzni a köpenyeket, mindegy, hogy csak teszt, és még nem a végleges keverékek.
Hülkenberggel Szingapúr óta már másodszor esik meg, hogy a rajt után búcsúzni kényszerül. „Egyszerűen idegesítő és nagyon-nagyon bosszantó, hogy egész hétvégén dolgozik az ember, és jól munkát végez, erre a versenyének már ilyen gyorsan vége, miközben semmi rosszat nem tett. De ilyesmi megesik a versenyzésben.”
Vettelről lepereg a kritika A négyszeres bajnoknál Austinban is rákérdeztek e kijelentésre, mely többek véleménye szerint azt jelzi, hogy nem teljes a harmónia csapatfőnök és versenyző között Maranellóban. „Nem tudom, hogy mit mondott és mit nem, csak azt tudom, amit nekem mond személyesen” – felelte Vettel. „Egy oldalon állunk, mindketten a legjobbunkat nyújtjuk a magunk területén – még ha ez két teljesen különböző terület is. Nekem elsősorban az autóban a helyem, de ha bármiben is segíthetek azon kívül, meg is teszem” – jelezte.
A két Red Bull zárta az élen az Amerikai Nagydíj harmadik szabadedzését. Max Verstappen, Daniel Ricciardo és Kimi Raikkonen előtt nyerte az időmérő előtti utolsó gyakorlást.
Lewis Hamilton első alkalommal szerezte meg a pole-pozíciót Austinban, miután több mint két tizedmásodperccel előzte meg csapattársát, Nico Rosberget. A harmadik Daniel Ricciardo lett, akit Max Verstappen követett.
Sebastian Vettel ezúttal csapattársával sem bírt. A német 0,2 másodpercet kapott 2007 bajnokától. „Nem is tudom. Az autó vezethetősége egészen jó. A tempónkkal viszont jobban meggyűlik a bajunk, mint az előző hétvégéken. Meglátjuk, mire megyünk holnap” – értékelt a négyszeres bajnok.
A második szabadedzést szintén Mercedes, ám ezúttal Nico Rosberg nyerte, akit Daniel Ricciardo követett a Red Bullal. Lewis Hamilton csak a harmadik lett.
Vettel az első edzésen időt is vesztett. Miután túlcsúszott a kerékvetőn az utolsó előtti kanyarban, autójáról letört egy légterelő elem, és visszapillantóját a kezében tartva tért vissza a boxba – utána már nem is folytatta a munkát. „Be kell valljam, ez egy nehéz nap volt. Délelőtt ott volt a problémánk a kis szárnnyal, ami leesett az autóról. Időt vesztettünk vele, és ez kicsit a délutánra is rányomta a bélyegét, mivel nem sikerült megfelelő egyensúlyba hozni az autót. Ma rosszul kezdtünk, nem voltam valami elégedett az egyensúllyal – még. Kicsit ideges volt mindenhol. De javulni fogunk, még csak péntek van, amikor még nem látni a tiszta képet. Remélem, hogy holnap sokkal erősebbek leszünk” – értékelt a Sky Sportsnak.
Nem új szerződés, jó autó kéne Vettelnek „Mindannyiunknak elég sok a dolga mostanság… A hátralévő négy versenyre összpontosítunk, valamint főleg a jövő évi felkészülésre. Szóval nem gondolnám, hogy olyan részletekkel kéne foglalkoznunk, mint például az én szerződésem. Erre majd találunk választ jövőre. Most nagyon sok minden zajlik a gyárban, mindenki nagyon elfoglalt, és én magam is erre szeretném helyezni a hangsúlyt” – nyilatkozta Vettel.
Hamilton harcolni fog, Vettel szerint még nyerhet A sajtótájékoztatóra egy másik többszörös világbajnok, Sebastian Vettel is hivatalos volt, kinek véleményét a Mercedes pilótáinak küzdelméről is kikérték. Egészen pontosan azt a kérdést szegezték neki, reális-e, hogy Hamilton visszaszerzi a vezetést és elhódítja a bajnoki címet. „Persze” – kezdte a német határozottan, majd egy kisebb szünet után hozzátette. „Reális, mert eléggé gyors és sok pontot lehet még gyűjteni. Hiba lenne, ha most feladná. Természetesen harcolni fog érte! Négy futamon alatt még sok dolog történhet” – folytatta a négyszeres bajnok.
Egyre távolabb kerül a Ferrari a konstruktőri bajnokság második helyétől. Japánban megszerzett dobogójával a Red Bull 50 pontra elhúzott a vörösöktől, és jó esély mutatkozik rá, hogy Sebastian Vettelék idén nem előre, hanem inkább hátra araszolnak a végelszámolásnál.
EGY NAP VETTELLEL A FERRARINÁL – MOST BÁRKI MEGNYERHETI! „Itt az esély arra, hogy egy napot nyerjetek velem egy 2017-es versenyen. A spielbergi Osztrák Nagydíjon találkozhatunk, eltölthetünk egymással egy kis időt, bemutatom majd kicsit a kulisszák mögötti világot és az autómat” – mondta a német.
A jövő évi Pirellik Vettel-gumik lesznek? „A Pirellinek tetszeni fog az a sok tanács, amit Vettel ad nekik, mert a mérnökök sok észrevételre vágynak. Kétség sem férhet hozzá, hogy ezek a gumik főként az ő visszajelzésein fognak alapulni. És a versenynapokon nincs is fontosabb tényező a gumiknál. Ha Vettel olyan gumikat kap, amelyek illenek a vezetési stílusához, amelyekkel száz százalékig elégedett, nem lesz gondja azzal, hogy az autója úgy viselkedjen, ahogyan azt ő szeretné, és így azonnal támadásba lendülhet. Rendkívül okos húzás volt ez részéről, és hihetetlen butaság a többi versenyzőéről, akik nem vesznek részt a tesztelésben, miközben módjukban állna” – bírálta a Mercedes és a Red Bull versenyzőit.
NAGYON BOLDOG 37. SZÜLETÉSNAPOT KÍVÁNUNK KIMI RAIKKÖNENNEK!
Ennek a nyilatkozatnak egyáltalán nem fognak örülni a Ferrarinál „A Ferrari többé nem csapat, hanem megfélemlített emberek csoportja. A gárdán belül valódi terror-légkör uralkodik - a srácok nem újítanak, nem hoznak döntéseket, mert attól félnek, hogy kegyvesztettek lesznek. Sokkal alá-fölé rendeltebbnek kellene lennie a vezetésnek - akár a katonaságnál. A vezetők azért vannak, hogy mutassák az utat, hogy motiválják az embereket, hogy döntéseket hozzanak, és ha hibáznak, ne csomagoljanak egyből. Ez történt Allisonnal is, aki hatalmas veszteség a csapat számára.”
Vettel végzett előrébb, de Raikkönen a jobb? Most már hétvégék óta téma, hogy Kimi Raikkönen jobb Sebastian Vettelnél csapaton belül - az időmérőkön és a versenyeken is minimum tartja a négyszeres világbajnok tempóját és négy futammal a vége előtt meg is előzi őt a pontversenyben.
Vettel: Hatalmas a fejlődés Silverstone óta Vettel úgy gondolja, hogy elérhetetlen lett a dobogó az előző hétvégén: „Nagyszerű rajtunk volt, és két pozíciót is szereztünk. Mindent megpróbáltunk, hogy Maxot nyomás alá helyezzük. Egy ponton eldöntöttük, hogy hosszabb etapot megyünk, kipróbálunk valami mást, hogy a verseny végén visszajöhessünk a dobogóra. Sajnos ez nem működött, a lágy gumi nem tartott ki sokáig, és pozíciót vesztettünk Lewishoz képest. Semmit nem tudtunk tenni, hogy megfogjuk, a különbség túl nagy volt hozzá képest.”
(c) Japán GP, végeredmény: Rosberg sikere A pole-ból induló Nico Rosberg sikerét hozta a Japán Nagydíj. A német pilóta mögött Max Verstappen lett a második, míg csapattársa, a rajtnál hibázó, Lewis Hamilton a harmadik helyen végzett.
„Nagy kockázatot vállaltunk azzal, hogy a végén a lágy gumikra váltottunk, ami eleinte jó választásnak tűnt, de a végére túlságosan elkoptak. Ennek ellenére úgy érzem, hogy helyesen döntöttünk, mert muszáj volt megpróbálnunk valamit.”
Nico Rosberg az időmérőn sem talált legyőzőre. A Mercedes német pilótája ugyanis hajszállal, de megszerezte a pole-t Suzukában, csapattársa Lewis Hamilton előtt.
„A holnap nagyon szorosnak ígérkezik. Persze én egy kicsit hátrébbról rajtolok majd, így lehet, hogy a stratégiákban lesz némi különbség. De mindenképp kiélezett csatára számítok a Red Bull ellen” - beszélt az esélyekről.
Vettel: Nincs mit megbeszélnünk Arrivabenével „Nem hallottam, mit mondott, de alapvetően egy meglehetősen egyenes és őszinte kapcsolat van közöttünk” – idézi őt az Autosport.com. „Ha valami nem tetszik, azt elmondom neki, és ugyanez igaz fordítva is. Tudom, hogy nincs semmi feszültség közöttünk, így nincs is mit megoldanunk. Mindketten arra koncentrálunk, hogy elérjük ugyanazokat a kitűzött célokat: futamot szeretnénk nyerni, erősebbek akarunk lenni, különösen a jövőt illetően, s elsősorban erre fordítjuk a figyelmünket.”
Nico Rosberg az időmérőn sem talált legyőzőre. A Mercedes német pilótája ugyanis hajszállal, de megszerezte a pole-t Suzukában, csapattársa Lewis Hamilton előtt.
„A holnap nagyon szorosnak ígérkezik. Persze én egy kicsit hátrébbról rajtolok majd, így lehet, hogy a stratégiákban lesz némi különbség. De mindenképp kiélezett csatára számítok a Red Bull ellen” - beszélt az esélyekről.
Vettel: Nincs mit megbeszélnünk Arrivabenével „Nem hallottam, mit mondott, de alapvetően egy meglehetősen egyenes és őszinte kapcsolat van közöttünk” – idézi őt az Autosport.com. „Ha valami nem tetszik, azt elmondom neki, és ugyanez igaz fordítva is. Tudom, hogy nincs semmi feszültség közöttünk, így nincs is mit megoldanunk. Mindketten arra koncentrálunk, hogy elérjük ugyanazokat a kitűzött célokat: futamot szeretnénk nyerni, erősebbek akarunk lenni, különösen a jövőt illetően, s elsősorban erre fordítjuk a figyelmünket.”
(c) Japán GP, 1. szabadedzés: Rosberg az élen Nem okozott meglepetést a Japán Nagydíj első szabadedzése sem, ezúttal is a két Mercedes végzett az élen, Nico Rosberg Lewis Hamilton sorrendben.
A második szabadedzést is Nico Rosberg húzta be, csapattársa, Lewis Hamilton és Kimi Raikkönen előtt Japánban.
Arrivabene: Vettelnek ki kell érdemelnie, hogy maradhasson „Nem gondolom, hogy hosszabbításokkal növelhetnénk a magabiztosságát” – fogalmazott az olasz. „Sebastiannak csak az autóra kell összpontosítania. Ő nagyon sokat ad, sokszor minden iránt érdeklődik, ezért muszáj őt emlékeztetni arra, hogy inkább a saját munkájára koncentráljon. Nem jellemző rá, hogy ezt kötözködés miatt csinálná, inkább azért teszi, mert ennyire a Ferrari-család részévé vált.”
„Kicsit meglepődve hallom, hogy még sohasem láttak engem ilyennek” - felelt Vettel értetlenkedve a suzukai újságírók kérdésére. „Hiszen én úgy emlékszek, hogy rengetegszer támadtam már meg más autókat életem versenyrajtjait követően az 1-es kanyarban, és a legtöbbször nem is lett belőle baj. Néha persze előfordul, hogy az ember rosszul jön ki az ilyenekből, és az elmúlt hétvégén is arra láthattunk példát, hogy nem működött, amit elterveztem.”