Sebastian Vettel, akárcsak a srác a szomszédból. Habár négyszeres Formula-1-es világbajnok, és a sportág történetének egyik legnagyobb múltú csapatának pilótája, nincsenek sztárallűrjei. Magánéletét rendkívül óvja a médiától, s minden kérdést kerül is ezzel kapcsolatban. Egytől egyig minden pilóta tiszteletét kivívta hozzáállásával és tehetségével. 2015 óta új csapatával, a nagy múltú Ferrarival száll harcba a győzelemért! Itt kiderül hogyan! >>
Időpont: 2017. 04 28. - 04.30. Körök száma: 53 Egy kör: 5,848 km Teljes versenytáv: 309,745 km Leggyorsabb kör: 1:39:094- N, Rosberg 2016-os győztes: N. Rosberg
„Rá sem lehet ismerni” – Mi történik Vettellel? „A Ferrari mély válságban van, Vettel pedig egyik hibát követi el a másik után. A verseny végén kifogásokat keresett, ami csak rontott a helyzeten. Szomorú volt látni, hogy nem vállalja a felelősséget a saját hibájáért” – bírált másfelől a Corriere dello Sport.
Ennek a kérdésnek igyekezett utánajárni az október 23-ai Amerikai Nagydíjnak otthont adó austini versenypálya hivatalos honlapja. Föltették a kérdést a versenyzőknek: milyen számokat hallgatnak szívesen, ha épp úton vannak? A legtöbbször ismétlődő előadók Bruce Springsteen, Michael Jackson és a The Eagles voltak – de akármilyen meglepő, van, akinél még Frank Sinatra is a kedvencek közt szerepel!
Vettel bocsánatot kért Rosbergtől idei 4. rajt utáni ütközéséért A négy eset között persze számos különbség, ugyanakkor több hasonlóság is van. Az Orosz Nagydíjon Kvjat egyszerűen belehajtott hátulról, Kínában pedig Vettel volt védekező szerepben. Ezúttal ő támadott, méghozzá igen agresszíven. Mélyet fékezve próbált Verstappen elé kerülni a belső íven, ám megcsúszott, és ez pont elég volt ahhoz, hogy telibe találja Nico Rosberget. A vétlen mercedeses hasonló helyzetben volt, mint Kínában Kimi Räikkönen és Belgiumban maga Vettel – a külső íven elöl haladva nem számíthatott arra, hogy valaki belülről érkezve nekicsúszik.
A kérdésre, nem erőltette-e túl Vettel az első kanyart, elmondta: „Az én szememben Sebastian őszintén reagált. Egy nagyon jó rajt után meglátta a rést belül, bement, de a forduláshoz előnytelen volt a szög, a tempója pedig túl nagy volt hozzá. Bocsánatot kért Nicótól. De Seb egy igazi versenyző, és egy versenyző a rajtnál mindent megpróbál, hogy a lehető legtöbbet hozza ki belőle. Rosberg vétlen áldozat volt. Vettel azt mondta nekem, hogy Verstappent sem akarja hibáztatni, és Nico pedig nem tehetett semmit. Ez egy versenybaleset volt.”
Hivatalos: Megbüntették Vettelt! „Alaposan kivizsgáltuk a videofelvételeket, beszéltünk az érintett versenyzőkkel, és a bírák úgy döntöttek, hogy bár az érintett autók nagyjából azonos tempóval haladtak, az 5-ös rajtszámú autó vezetője elkövetett egy kis hibát az 1-es kanyar bejáratánál, ami a 6-os rajtszámú autóval való ütközéshez vezetett. Ennek következményeként a 6-os autó megpördült a második helyen haladva, sok pozíciót vesztett. A bírák úgy döntöttek, hogy a hibás túlnyomórészt az 5-ös autó volt, ezért büntetéssel sújtották őt” – állt az FIA indoklásában.
Sebastian ma reggel már Tokióban találkozott a rajongóival >>
(c) Maláj GP, végeredmény: Kettős Red Bull siker A versenyt az ausztrál Daniel Ricciardo nyerte meg, csapattársa Max Verstappen előtt. A dobogó legalsó fokára végül az eseménydús versenyt záró, Nico Rosberg állhatott fel, letaszítva ezzel a finn Kimi Raikkönent.
Vettelnek a mostani már a 4. rajt utáni balesete volt idén – legutóbb Belgiumban koccant. Annál az esetnél szintén pozícióharcot vívott Max Verstappennel, aki ezúttal nem hagyta ki a lehetőséget, s a rádióban jelezte korábbi kritikusáról: „Sebastian egy őrült! Úgy ment bele Rosbergbe, mint egy idióta!”
Lewis Hamilton századik alkalommal is az élről kezdheti meg a királykategória versenyét, miután megszerezte a pole-t Malajziában. Mögötte Nico Rosberg indulhat majd a második helyről.
Nos, a győzelem szónak nagy súlya van. Elnézve a különbséget, ami igen nagy, a Mercedes az egyértelmű favorit” – fogalmazott az időmérő után már óvatosabban a Sky Sportsnak. „Úgy tűnik, mindenkivel szemben legalább fél másodperc az előnyük. Szóval ha innen veszítenének, abból nagy sztori kerekedne…”
Amikor megkérdezték tőle, hogyan juthatnának egy olyan sapkához, amit épp a fején is látni, a négyszeres világbajnok kedves gesztussal reagált: „Ilyen sapkát? Nem is tudom, itt a kezemben. Itt repül!” – mondta, és gondolkodás nélkül az egyik szurkoló kezébe dobta azt. A szerencsés arckifejezése mindent elárult.
Vettel: Egy szinten vagyunk a Red Bull-lal Vettel még mindig hisz abban, hogy a Ferrari visszakerülhet a konstruktőrök bajnokságában a második helyre. Ehhez az elkövetkező hat futamon 15 pontot kell ledolgoznia a maranellóiaknak a Red Bull alakulatával szemben.
(c) Maláj GP, 1, szabadedzés: Rosberg az élen A Maláj Nagydíj első szabadedzését Nico Rosberg nyerte, Lewis Hamilton és Kimi Raikkönen előtt. Őket Sebastian Vettel és Fernando Alonso követte a negyedik és ötödik helyen.
„Remélem, hogy képesek leszünk előrelépni és fejlődni. Bármi is jöjjön, meg kell ragadnunk a lehetőséget. A célunk az, hogy egy versenyt, vagy ha lehet, többet megnyerjünk, amikor esélyünk nyílik rá” – folytatta a négyszeres malajziai nyertes. „Ha lehetőség van rá, akkor meg kell próbálnunk, de realisták vagyunk, és láttuk, hogy a Mercedes nagyon erős volt mind rövid, mind hosszú etapokon. A múlt alapján jók szoktunk lenne a melegben, ma pedig elég nagy forróság volt. De Malajziában mindig így van, és ha igaz, amit elmondtam, akkor ez jó dolognak tűnik.
Döntő időszak jön Vettelnek és a Ferrarinak "Meghatározó, kulcsfontosságú szezon következik Sebastian és a Ferrari számára" - nyilatkozta a brit The Sunnak a korábbi Formula-1-es pilóta, Mark Webber. "Ez a hitről szól, hogy tudnak-e közösen hinni a csapatban és abban, hogy minden fegyverük megvan a kitűzött céljaik eléréséhez. A Ferrarinak célba kell vennie a Mercedest és hétről hétre győzelmeket aratnia."
A rekordszámú 21 állomás változatlan helyszínekkel megmarad, jelenleg az egyetlen módosítást 2016-hoz viszonyítva az jelentené, hogy felcserélték a Malajziai és a Szingapúri Nagydíj sorrendjét.
„Az új gumik tapadás szempontjából hasonlítanak a mostaniakhoz, de a tesztautók használata szerintem nem túl igazságos. A tesztek vakon zajlanak, de az első érzéseim alapján azt kell mondjam, jó irányba tartanak, további információkért viszont a Pirellit kell felkeresni, hiszen nekünk nem adnak túl sok információt” – mondta a Maláj Nagydíj előtt.
Vettel lemásolná 2015-ös teljesítményét "Nagyon jól teljesítettünk tavaly, úgyhogy most megpróbáljuk ezt megismételni" - mondta Vettel. "Természetesen a Ferrarival aratott első győzelmem nagyon érzelemdús és különleges volt. Nagyszerű futamunk és ezt követően élvezetes esténk volt, jó emlékeket tudok felidézni Malajziával kapcsolatban, alig várom, hogy beülhessek az autóba" - tette hozzá a német.
Vettel előnyben lehet 2017-ben? Azt, hogy ebből származhat némi előnye, a Pirelli mérnöke sem cáfolja. „Biztos, hogy ez megtörténhet” – mondta a Motorsportnak. „Ezt most aláírom. Ha egy versenyzőnek tetszik az egyik prototípus – nem tudják, hogy mit tesztelünk –, akkor támogatni fogja azt. Nem tudják, mit tesztelünk, de az észrevételeikben támogathatják őket” – tette hozzá.
Még Malajziában is lesznek újításai a Ferrarinak Sebastian Vettel a múlt hétvégén már előrebocsátotta: ő tudja, mivel készülnek, s emiatt nagyon is bizakodóan tekint a hátralévő versenyekre. „Jó a csomagunk, hiszünk magunkban, és bár a tempót tekintve nem tartunk ott, ahol szeretnénk, arra számítunk, hogy versenyképesek leszünk. Még érkeznek újításaink” – fogalmazott.
Vettel még lát reményt a Ferrarinál „Úgy gondolom, hogy ha mindent jól csinálunk, lehetőségünk lesz (jobb eredményért harcolni) – idézi a motorsport.com Vettelt. „Azt biztosan tudjuk, hogy erős csomaggal rendelkezünk. Egyes versenyeken nem teljesítettünk úgy, ahogy kellett volna, valahol a mi hibánkból, máshol a történtek miatt. De az nem kérdés, hogy eddig nem jutottunk el oda, ahol lenni szeretnénk.”
Mercedes: Ha nem az utolsó helyről indul, Vettel nyerhetett volna Sebastian Vettel örömmel fogadta, hogy a szurkolót őt választották meg a verseny legjobbjának a Szingapúri Nagydíjon, ám azért hozzátette, jobban örülne már egy valódi győzelemnek. Egy éve annak, hogy utoljára felugorhatott a dobogó legfelső fokára (épp 2015. szeptember 20-án Szingapúrban), ráadásul a hétvégén újabb kínálkozó esélyről maradt le.
Vettel szerint a türelem nem az ő erénye Sebastian Vettelt nem véletlenül választották a szavazók a Szingapúri Nagydíj legjobbjának, hiszen a német ferraris az utolsó helyről rajtolva lett ötödik egy olyan pályán, ahol borzasztóan nehéz előzni, ráadásul extra kavarodás sem segítette a felzárkózását. A négyszeres világbajnok természetesen elégedett is volt a vasárnapi eseményekkel.
„Mindig azt mondjuk, hogy Szingapúrban nagyon nehéz előzni. Nekem egész jól ment, főleg a hetes kanyarban. Egyszer a tizenegyesnél hárman jöttünk össze Estebannal és Carlosszal, végül mégis én jöttem ki elsőként a kanyarból. Egy széles mosoly volt az arcomon akkor. Az ilyen jelenetekért leszel versenyző” – lelkendezett a négyszeres bajnok.
„A tegnapom nagyon nehéz volt. Ha nem vehetsz részt az edzésen, az csak még nehezebbé teszi ezt. Az autó viszont ma az ultralágy gumikon igazán életre kelt. Tegnap jól sikerülhetett volna az időmérő, de ez így is jó eredmény. Most mindenekelőtt a saját portánkon kell körülnéznünk. A Mercedes nagyon erős, már három éve szinte minden versenyt megnyernek. Nehéz lenne legyőzni őket, de harcolunk. Ezen vagyunk már pár éve, és amúgy is ez a lényege a versenyzésnek, ezért vagyunk itt, és a győzelemért. A jövőben leszünk még erősebbek is. De még idén is vár ránk pár verseny.”
(c) Szingapúr GP, 3. szabadedzés: Továbbra is élen Rosberg A harmadik szabadedzésen is Nico Rosberg és Max Verstappen sorrend alakult ki. Kimi Raikkönen a harmadik, Daniel Ricciardo a negyedik lett, miközben Sebastian Vettel tovűbbra sem találva formáját csak az ütüdik lett délelőtt.
„Tehetséged van ahhoz, hogy összezavarj” – mondta nevetve a Ferrari csapatfőnöke a pénteki sajtótájékoztatón, amikor egy olasz újságíró már többedszer kérdezett rá arra, hogy is áll a csapat újjászervezése.
A Szingapúri Nagydíj időmérőedzését a német Nico Rosberg nyerte új pályacsúccsal, mögötte Daniel RIcciardo érkezett, akit Lewis Hamilton követett.
Vettel a mezőny végén: Nem lett volna időnk a javításra Nem mintha eddig olyan jól alakult volna Sebastian Vettel hétvégéje, az időmérő edzésen azonban valódi rémálommá vált. Az autójával már a szabadedzéseken is elégedetlen német az utolsó gyakorláson még arra panaszkodott, hogy autója hátulja túlságosan idegesen viselkedik – a Q1 elején viszont már egyáltalán nem is működött.
A négyszeres bajnoknak meggyőződése, hogy ha gond nélkül teljesíti az időmérőt, le tudta volna győzni Daniel Ricciardót. „Nagy kár ezért, mert az autónk elég jó volt ahhoz, hogy az első sorba kerüljünk. Jobbnak éreztem este, mint délutánonként, és elég magabiztosan vártam az időmérő edzést. Csak épp nem mutathattam meg, mit tudunk.”
A Szingapúrban zajló versenyhétvége második edzése már mesterséges fényekm ellett indult. Az élen ezúttal Nico Rosberg zárt a Mercedesszel, a német alakulatott a finn Raikkönen követte. A két Red Bull ismét a top5-ben.
„Még úgy is élvezem, ha nem ez volt a legjobb napom, és nem találtam még meg igazán a ritmust. A körömet nem tudtam igazán összerakni, de a középpontban most úgyis a versenytempó állt. Még tudunk javítani, nem éreztem még olyan jól magam az autóban. Kipróbáltam pár dolgot, talán nem voltak olyan jók, mint hittük, de pénteken a legfontosabb, hogy tanulj.”
A hétvége képeit folyamatosam töltöm Nektek, amit az alábbi fotóra kattintva is elérhettek! >>
Vettel: Azért nem olyan borzasztó a szezonunk „Igaz, hogy nincs egy nagyszerű szezonunk, de az is, hogy nem olyan rossz, nem olyan borzasztó, mint amilyennek az emberek látják” – nyilatkozta. „Saját magunk vagyunk az első számú kritikusaink, mert nem értük el a céljainkat. Tavaly sikerült csökkentenünk a lemaradásunkat, de sajnos a különbség még mindig megvan. Olykor kisebb, máskor nagyobb, de még mindig megvan. Hogy bízom-e abban, hogy futamokat fogunk nyerni a jövőben? Száz százalékig.”
Vettel nem hallott Lowe érkezéséről – pedig elgondolkodna a lehetőségen Csütörtökön Szingapúrban Sebastian Vettelhez is eljutottak az erről szóló hírek. „Egy kicsit ismerem őt. Nem nagyon, mert nem dolgoztunk együtt sosem. Egy olyan kaliberű szakembert, amilyen Paddy Lowe, sosem szabad alábecsülni. Ha valaki számára elérhetővé válik, annak el kell gondolkodnia a lehetőségen” – nyilatkozta.
Vettelnek túl nagy falat Nem biztos abban Niki Lauda, hogy Sebastian Vettel képes lesz megfelelni annak a szerepnek, amelyet a Ferrarinál be kell töltenie. A németnél és a Scuderiánál is lát problémákat, saját maranellói tapasztalatából pedig azt is tudja, mi lenne a teendő.
Nem Verstappen, hanem Vettel vitatott manővere volt a téma Érkezett viszont így is egy panasz. Az Auto Motor und Sport arról számolt be, hogy Romain Grosjean emelte azt Sebastian Vettel ellen egy ugyancsak vitatható spái manőver miatt. A Haas versenyzője azt nehezményezte, hogy ellenfele a biztonsági autós fázis végén még a Safety Car-vonal előtt előzést indított ellene. A német már Grosjean autója mellé helyezte Ferrariját, ám arra gondosan ügyelt, hogy az ő jeladója ne legyen előrébb a Haasénál a szabad versenyzés kezdetét jelentő vonalon.
A lap szerint a Scuderia egykori neveltjeként Pérez visszavágyik Maranellóba, s miután Kimi Räikkönen ott csak 2017 végéig rendelkezik szerződéssel, reális esélyt is lát erre 2018 előtt. Ehhez viszont feltétel volt, hogy most csupán egyéves szerződést írjon alá. „Úgy fest, minden úgy fog alakulni, ahogyan én akartam” – nyilatkozta Pérez, talán a ferraris lehetőségre is gondolva.
Briatore: A Ferrari irigy volt Alonsóra Fernando Alonso 2010 és 2014 között volt a Scuderia versenyzője, idő előtti távozása pedig annak következménye volt, hogy ez idő alatt hiába került kétszer is rendkívül közel a bajnoki sikerhez, a csapat által elkövetett hiba vagy a félrefejlesztett autó miatt sosem tudott révbe érni. Csapatváltás után a spanyol azt jósolta, a vörösök az elkövetkező években sem fogják átlépni saját árnyékukat, s az eddig győzelem nélküli idényük őt látszik igazolni.