Sebastian Vettel, akárcsak a srác a szomszédból. Habár négyszeres Formula-1-es világbajnok, és a sportág történetének egyik legnagyobb múltú csapatának pilótája, nincsenek sztárallűrjei. Magánéletét rendkívül óvja a médiától, s minden kérdést kerül is ezzel kapcsolatban. Egytől egyig minden pilóta tiszteletét kivívta hozzáállásával és tehetségével. 2015 óta új csapatával, a nagy múltú Ferrarival száll harcba a győzelemért! Itt kiderül hogyan! >>
Időpont: 2017. 04 28. - 04.30. Körök száma: 53 Egy kör: 5,848 km Teljes versenytáv: 309,745 km Leggyorsabb kör: 1:39:094- N, Rosberg 2016-os győztes: N. Rosberg
Vettel teszteli először az új 2017-es gumikat Nem véletlenül Vettellel, és nem véletlenül az esőgumikkal kezdenek. A Pirelli mindenképp egy hasznos visszajelzéseket adó, nagy tapasztalattal rendelkező versenyzővel akart dolgozni. És azért vizes pályán kezdenek, mert az abroncsok futófelületének megnövekedése esőben még a száraz pályásnál is nagyobb hatással jár.
Vettel mondta meg, mi legyen – zavar a Ferrarinál Vettel a rajtnál pozíciót nyert csapattársával szemben, de ennél előrébb már nem jutott. „A rajt és az első kör egészen érdekes volt, de sajnos nem sikerült előnyt kovácsolnom belőle. Az első etapban egészen rendben voltunk. Nem volt rossz a tempónk, de utána visszaestünk, aztán már nem tudtuk tartani a lépést” – értékelt Vettel. „Mindketten hátrébb végeztünk, mint reméltük. A versenytempónk nem volt rossz, de nem volt elég. Nem is tudom, talán a többiek fejlődtek péntek óta. Kicsit küszködtünk az egyensúllyal, ami miatt sokat csúszkáltunk. Ez egy körön sok időnkbe került, de még többe egy-egy teljes etapon.”
Vettel: Nem vagyunk hülyék! Maurizio Arrivabene a Hungaroringen például az Allison távozásáról szóló pletykákat is csak légből kapott információnak titulálta. A korábbi versenyző, Gerhard Berger csak vakarja a fejét a Scuderia helyzetét figyelve. „Magyarországon még úgy csináltak, mintha semmi valóságalapja nem lenne a pletykáknak. Három nappal később meg megerősítik őket. Nem tudom, mi a rosszabb: ha nem tudtak semmiről, vagy ha hazudtak…” – elmélkedett a csapat korábbi versenyzője.
Teljes vereség – Vettel nem érti… „Nem igazán voltam elégedett az autómmal az időmérő edzésen” – ismerte el Vettel a Sky Sportsnak. „Az utolsó körömmel viszont igen, csak hát nem volt elég gyors. Nem tudtuk ezt összerakni, és rá kell jönnünk, miért. Mindenkihez képest hiányzott nálunk valami. Összességében ez nem rossz eredmény, de nem az ötödik és hatodik helyekért vagyunk itt. Szombaton a pole-ért, vasárnap a győzelemért akarunk harcolni, de a Mercedesek csúcsformában vannak jelenleg, szóval nehéz.”
Az olasz Motorsport arról számolt be, hogy Vettel némi hendikeppel versenyzett a Q2 közepétől. Úgy tudják, első akkori próbálkozása során túl agresszíven hajtott keresztül az egyik kerékvetőn, amely miatt meg is sérült a padlólemeze. Miután visszatért, a szerelők nehezen vették észre a sérülést, és végül már nem is maradt elegendő idejük a javításra, ezért Vettel a Q3-nak is sérült autóval vágott neki.
Vettel egyelőre nem vár változást Allison távozásától A négyszeres bajnokot elsőként az új fejlemények kommentálására kérték. „Nincs igazán mit mondani erről. A közleményünkben benne volt, mi történt. Mattia (Binotto, Allison utódja – a szerk.) nagyon régóta a Ferrarinál van, kívülről-belülről ismeri a csapatunkat. Nyilván más lesz, de nem gondolnám, hogy rövidtávon sok minden megváltozna.”
„Mindig tanultunk a pályán történő incidensekből, és mindig próbáltunk javítani a helyzeten. Ez lenne az első eset az emberiség történelmében, hogy megtanultuk a leckét és nem változtatunk. Rajtunk múlik, hogy erre ne kerüljön sor, ellenkező esetben ugyanis szerintem eléggé hülyék lennénk” – tette hozzá őszintén a négyszeres bajnok, aki úgy véli, az FIA-nak akkor is ki kell kényszerítenie a glória bevezetését, ha a csapatok leszavazzák azt, lévén egy biztonsági kérdésről van szó.
Vettel jól érzi magát a Ferrarinál – 2020-ig marad? „Szerintem szívesen marad a Ferrarinál” – nyilatkozta. „A jelenlegi szerződéséből még van egy év, és egy opció értelmében egészen 2019-ig lesz lehetőség a közös folytatásra, de akár 2020-ig is maradhat. A Ferrari és Vettel közös projektje hosszú távra szól. A mostani egy nehezebb időszak, mert az év döcögősen indult. Az autó gyengébben teljesített, mint várták, de azt hiszem, Vettel elkötelezte magát a csapat mellett, mert még mindig az a célja, hogy világbajnoki címet nyerjen a Ferrarival. Azért, mert ez különleges, talán különlegesebb, mint, amikor a Red Bull-lal nyert” – folytatta.
Vettel: „Végre Ferrarival a németek előtt!” „Jó újra egy hazai nagydíjra menni, miután 2015-ben erről le kellett mondanunk” - nyilatkozta a négyszeres világbajnok. „Úgy érzem, kiváltság az, hogy a Hockenheimringen vezethetünk. A hazai pálya minden versenyző számára különleges, ez nálam és a német társaimnál sincs másképp. Először gurulhatok pályára egy Ferrarival a saját közönségem előtt, ez már megalapozza az örömömet.”
„A csapat szeretne köszönetet mondani Jamesnek az elhivatottságáért és áldozatos munkájáért, melyet az együtt töltött időszakban végzett” – nyilatkozta Maurizio Arrivabene. „Sok sikert és boldogságot kívánunk neki a jövőben.”
„A múltban tehát egyértelmű volt a helyzet azzal, hogy nem javíthattunk sárga jelzés alatt a szektorban. Most azonban ez már lehetséges, így vitatkozhatunk arról, hogy mi számít kellő lassításnak és mi nem. Én se akarom, hogy minden apróságért büntessünk, hiszen versenyeznünk kellene, de akkor sem hinném, hogy jó példát mutattunk szombaton.”
„Nézzék, azért vagyunk itt, hogy versenyezzünk. Max egyik erőssége, hogy nagyon agresszív, ennek következtében nyilván néha átlépi a határt. Én ellene vagyok a büntetéseknek és a komplikált szabályoknak” – idézi a planetf1.com a negyedik helyen célba érő versenyzőt, aki Raikkönennel épp ellentétes okból szólt oda a döntéshozóknak: „Ostobának tartom ezt a hozzáállást, úgy gondolom, a kívülállók nevetnek rajtunk. Számunkra nehéz, mert sok mindent nem tudunk csinálni.”
Jobb esőgumikat követelnek a ferrarisok A négyszeres világbajnok szerint egyébként van még egy tényező, ami miatt mostanság nehezebben vezethetők az F1-es gépek az esőben, s ez a beállításokban és az autók szerkezetében keresendő: „Sokkal alacsonyabb az autók hasmagassága, mint a 80-as években. Ha összehasonlítjuk, akkor akár a sóderben is ralizhattál velük. A mostani autók viszont egyértelműen versenypályára készülnek. Ez az utóbbi 30-35 év fejlesztéseinek eredménye” – mondta Vettel, hozzátéve, hogy egyáltalán nem arról van szó, hogy a jelenlegi pilóták ne tudnának vizes pályán vezetni.
„Vettel kicsit olyan, mint Schumacher” Sebastian Vettel négyszeres világbajnokként érkezett meg a Red Bulltól a Ferrarihoz, s első közös évükben annak ellenére is három győzelmet szerzett velük, hogy igazából nem tudták felvenni a versenyt a domináns Mercedesekkel. Idén hasonló a helyzet a maranellóiaknál, azzal a nem elhanyagolható különbséggel, hogy az eddigi tíz futamon egyelőre nyeretlenek.
Vettel így folytatta: „Az biztos, hogy nagyon nehéz itt előzni. A versenytempót nézve nagyon nem lesz egyszerű a Mercedes kihívói válni, de ugyanakkor miért ne sikerülhetne? Valószínűleg meleg lesz, de a kérdés az, hogy mennyire tudunk forgalmon kívül autózni.”
“Szerintem sokkal gyorsabbak voltunk, de jól tudjuk, hogy ez itt a Hungaroring, itt még a sokkal gyorsabbnál is több kell (az előzéshez). Szerintem fél-egy másodperc előnyünk volt, de ez sem volt elég ahhoz, hogy előrébb lépjek. Megvolt a tempóm, hogy a dobogón legyek, de világossá vált, hogy aki előrébb van, elég agresszív lehet, a Red Bull az is volt, nem tudtam előzni” – magyarázta a tavalyi hungaroringi győztes.
Vettel: nem ez a legrosszabb évem „Tény, hogy nem sikerült elegendő pontot szereznünk, lehetnénk jobb helyzetben is. De ismerjük magunkat, nem kell folyton az eredményeinket néznünk. Itt-ott talán jobban ment nekünk, de alapvetően nem vagyunk elég gyorsak. Ezzel nem lehetünk elégedettek, de dolgozunk. Folyamatosan fejlődünk, de ennek nem mutatkozik meg azonnal az eredménye” – nyilatkozta a négyszeres világbajnok.
Vettelnek nem tetszett, hogy volt főnöke róla pletykált Christian Horner a pénteki első szabadedzés után kiemelte, csupán felnagyították egy mondatát. „Csak interjút adtam egy német újságírónak, és bedobtam ezt a lehetőséget. Erre ő hirtelen írt belőle egy szenzációhajhász sztorit” – védekezett a brit. „Őrület! Ez olyan, mintha azt mondanám, Martin Brundle idén annyira jól vezetett Le Mans-ban, hogy már az F1-es visszatérésen gondolkodik.”
Horner: Vettel a Mercedesnél is kiköthet Horner mindezek alapján még azt sem tartja kizártnak, hogy Vettel csapatot váltson, ha nem javul a helyzet. „El tudom képzelni, hogy Seb 2018-ban a Mercedeshez szerződjön, ha a Ferrarival nem jutnak előrébb” – jelentette ki.
A Magyar Nagydíj sajtó beosztása:
A csütörtöki sajtótájékoztató résztvevői (magyar idő szerint 15.00 órától):
Marcus Ericsson (Sauber),
Felipe Massa (Williams),
Sergio Perez (Force India),
Nico Rosberg (Mercedes),
Carlos Sainz (Toro Rosso),
Max Verstappen (Red Bull)
A pénteki sajtótájékoztató résztvevői (magyar idő szerint 16.00 órától):
„Többet vártam Vetteltől” – az extervező szerint Alonso többet kihozott a Ferrariból Az Autosport szakértőjének, Gary Andersonnak föltették a kérdést, melyik bajnok teljesítményét értékeli többre. „Meg kell mondjam, én többet vártam Vetteltől a második ferraris évében” – jelentette ki. „Neki tudnia kell, mit vár az autótól, hogyan kell gyorsan és hatékonyan működésre bírnia azt, és szerintem a Ferrari idei csomagjában nem bízik annyira. A kocsi túl kiszámíthatatlannak tűnik ahhoz, hogy megtalálja vele a ritmust” – vélekedett a korábbi F1-es tervező.
Miért van ennyi váltóhiba?
A portál szerint a sok váltóproblémára is ez lehet a válasz. Az idei motorok lóerő és forgatónyomaték tekintetében is sokat javultak a 2015-ös verziókhoz képest, emellett az aerodinamikai előnyök miatt méretük is csökkent, kompaktabbá, keskenyebbé váltak, és mindez együttesen vezetett az idén tapasztalt, a megszokottnál több váltóhibához.
Sebastian Vettel imádja a Hungaroringet – Biztos vagyok benne, hogy Magyarországon minden más lesz! – mondta még a bő egy héttel ezelőtti Brit GP-t követően a négyszeres világbajnok, aki jelenleg csak a negyedik helyen áll a pontversenyben.
Vettel nem különb: Én is utazok busszal és vonattal 2009-ben még ifjú Red Bull-reménységként szerepelt életében először a cég saját televíziójának sportműsorában – ma a Ferrari sztárjaként látogatott el újra a híres 7-es hangárba. Sebastian Vettel a Servus TV-nek adott interjújában a csapatváltásról, népszerűségről és hétköznapiságról beszélt. A válaszaiból szemezgettünk.
Az elnök állítólag döntött Arrivabene sorsáról Ő azonban nem Arrivabene távozásáról ír, sőt, legutóbbi bejegyzésében kiemeli, az elnök nem szeretné meneszteni a csapatvezetőt. Hozzáteszi ugyan, hogy ő nem tartozik Marchione „belső körébe”, a hosszabb távú terveket tehát nem ismeri, egyelőre azonban nem hiszi, hogy komoly váltás jön. A korábbi technikai igazgató, Ross Brawn egyébként a napokban pont arról beszélt, hogy a Ferrarinak stabilitásra van szüksége, nem szabad túlreagálnia a gyenge kezdést.
Vettel bizakodik: Jövőre vége lehet a spórolósdinak Sebastian Vettel azonban úgy látja, a 2017-ben felgyorsuló autókkal ennek vége. Annak ellenére is, hogy az autóknak a megnőtt légellenállás és tömeg miatt nőni fog a fogyasztásuk. „Minél gyorsabb egy autó, annál jobb” – jelentette ki Vettel. „Nem hinném, hogy bármi rossz lenne a mostani autókban – azt leszámítva, hogy a versenyen gyorsabbnak kéne lennünk, jobb időket elérnünk, és hogy valami hiányzik. Ha jövőre gyorsabbá válnak az autók, az nagyszerű lesz.”
Kezd kicsúszni a Ferrari kezéből a szezon – a gondokat a Red Bull tetézi... Technikai problémák, gyenge tempó, vezetői hibák – Silverstone után úgy tűnik, mintha az elvárt formáját egész szezonban csak kergető Ferrari elvesztette volna a fonalat. A vörösök mindössze 12 ponttal a zsebükben távoztak a szigetországból. Ilyen gyér eddig csak Monacóban volt a termésük idén, ám akkor csak egy autójuk ért célba. Az 5.-ként leintett Kimi Räikkönen és a 9. Sebastian Vettel ráadásul egész hétvégén alig-alig tudott egy másodpercen belülre kerülni a Mercedesekhez – az időmérőn több mint másfél másodperc volt a lemaradásuk –, és a versenyen sem mutattak biztató tempót.
Vettel legrosszabb versenye – „Fölösleges volt büntetni” A Brit Nagydíj 29. körében jártunk, amikor Sebastian Vettel bemutatott egy előzést Danyiil Kvjat ellen. Hogy mi ebben az érdekes? A verseny felén is túl voltunk már, de a németnek csak ekkor sikerült végre elmozdulnia eredeti (rajt)helyéről, a 11. pozícióból. A vártnál gyengébb Ferrari-forma ide vagy oda, az 5 rajthelyes büntetés után – pláne változékony körülmények között – ennél azért joggal várhattunk tőle gyorsabb fölzárkózást.