Sebastian Vettel, akárcsak a srác a szomszédból. Habár négyszeres Formula-1-es világbajnok, és a sportág történetének egyik legnagyobb múltú csapatának pilótája, nincsenek sztárallűrjei. Magánéletét rendkívül óvja a médiától, s minden kérdést kerül is ezzel kapcsolatban. Egytől egyig minden pilóta tiszteletét kivívta hozzáállásával és tehetségével. 2015 óta új csapatával, a nagy múltú Ferrarival száll harcba a győzelemért! Itt kiderül hogyan! >>
Időpont: 2017. 04 28. - 04.30. Körök száma: 53 Egy kör: 5,848 km Teljes versenytáv: 309,745 km Leggyorsabb kör: 1:39:094- N, Rosberg 2016-os győztes: N. Rosberg
„Azt hiszem, már megint váltóhiba” – szólt bele csalódott hangon a rádióba Sebastian Vettel a harmadik szabadedzés hajrájában. Amikor azt tapasztalta, hogy autója újra dadogni kezd, dühös kézlegyintése jelezte, kezdi frusztrálni a helyzet. És a csapattagok arca is arról árulkodott, komoly a gond.
"Nem hiszem, hogy van egy olyan kanyartípus, ami nem fekszik nekünk" - mondta a négyszeres világbajnok. "Megnézve az összehasonlításokat a Mercedesszel (akik továbbra is a legjobbak) és más csapatokkal is, nem hiszem, hogy kijelenthetünk ilyet. Egy kicsit talán mindenhol javulnunk kell, hogy igazán versenyképesek legyünk."
Hivatalos: Räikkönen 2017-ben is a Ferrarinál! „A Scuderia Ferrari bejelenti, hogy meghosszabbította a technikai és versenyzői együttműködését Kimi Räikkönennel. A 2017-es versenyzőpárosunkat továbbra is a finn és Sebastian Vettel alkotja majd” – állt a közleményben.
Vettel szerint a Ferrarinak könnyű dolga van velük, mivel talán semelyik másik versenyzőtársával nem jönne ki olyan harmonikusan, mint a finnel. „Úgy gondolom, talán Kiminek és nekem van a legkevesebb egóproblémánk az egész paddockban. Szerintem a csapat szempontjából jó, hogy egy irányba húzunk. A pályán keményen szorongatjuk egymást, ahogy a múltban, úgy most is keményen versenyzünk egymás ellen. Ez szerintem viszont normális is. A pályán kívül azonban semmiféle gondunk nincs” – fogalmazott a német.
Azóta hónapok teltek el, az FIA folytatta a kutatást és tesztelést, nemrég pedig elkészült a korábbinál könnyebb, immáron titániumból készült új fejvédő, a glória 2, amit pénteken Silverstone-ban ismét Vettel tesztelt. Értékelése azonban ezúttal már kevésbé volt meggyőző. „Nem valami jó” – felelte a kérdésre, milyen volt a kilátás. „Eléggé komoly hatással van a láthatóságra, de ez csak egy rutinellenőrzés volt.”
A második szabadedzést is a Mercedes világbajnok pilótája, Lewis Hamilton nyerte, Daniel Ricciardo és Max Verstappen előtt, a negyedik Sebastian Vettel lett.
Vettel állítja, a Ferrari jól taktikázott Így viszont Vettel idén harmadszor nullázott, amivel újabb értékes pontokat bukott a két Mercedesszel szemben. „Valóban, jobban is alakulhatott volna a szezonunk. A csomagunkkal azonban összességében elégedettek lehetünk. De nem teljesen. Az elégedetlenség túl erős kifejezés lenne. Most versenyről versenyre kell haladnunk.
F1: Vettel világbajnoki gyűjteményt vásárolt A ferraris Sebastian Vettel egy 32 műalkotásból álló Forma-1-es gyűjtemény gazdája lett – biztosan jól mutatnak majd a világbajnokok otthona falain.
Egy kis ajándékkal szeretnénk készülni Sebastiannak a Magyar Nagydíjra amiben most ti is szerepet kaphattok!
Várjuk a neveiteket (teljes név) és az ország nevét ahol éltek,vagy ahol születtetek.(max 30 név szerepel majd így az első 30 kap lehetőséget)
Ezeket küldjétek a vettelajandek@gmail.com-ra ! :)
Az ajándék legyen egyenlőre meglepetés számotokra is. Kérek mindenkit,hogy csak az jelentkezzen AKI VETTEL RAJONGÓ! (ezt mi is ellenőrizni fogjuk,megértéseteket köszönöm)
A neveket jövőhét szerdáig várjuk (július 13) , hogy az ajándék időben elkészülhessen...!!
Minden részvételt köszönünk,és legyen szerencsétek !
Ferrari: Megérte-e a kockázatvállalás? Sebastian Vettel az élen haladt, amikor az Osztrák Nagydíj 27. körében a célegyenesben felrobbant a jobb hátsó abroncsa. Autóját a falnak csapta, és föladta a versenyt. A futam után a négyszeres bajnok nem győzte hangsúlyozni, értetlenül áll a történtek előtt, mert semmi jele nem volt annak, hogy gond lehet a gumival.
Rejtély Vettel defektje körül A Ferrari nagy reményeket fűzött ahhoz, hogy a Mercedesszel ellentétben az ultralágy helyett a szuperlágy gumin rajtolhatott el a Red Bull Ringen, és a verseny első felében igyekeztek is kihasználni ezt. Úgy döntöttek, hosszúra nyújtott első etapot futnak, és Sebastian Vettel e taktikának hála a Mercedesek kerékcseréje után az élre állt.
Lewis Hamilton szerezte meg a pole-pozíciót Spoelbergben, Hamilton mögött ugyan csapattársa, Nico Rosberg lett a második, de a harmadik szabadedzésen megsérült a váltója, emiatt egy ötrajthelyes büntetést kapott, így csak a hetedik helyről vághat neki a futamnak. Nico Hulkenberg lett a harmadik, aki Hamilton mögül az első sorból indulhat majd holnap.
Vettel: Többet kellett volna kockáztatni! Sebastian Vettel úgy érzi, nagyobb kockázatot kellett volna vállalnia az időmérő hajrájában. Büntetése érzékenyen érinti, de hiszi, még innen is nyerhet a jó formában lévő Ferrarival.
Sebastian a csapattal együtt nézte a ma esti Németország-Olaszország labdarugó mérkőzést.
(c) Osztrák GP, 1. szabadedzés: Élen a Mercedesek Nico Rosberg vezetésével a Mercedes végzett az élen az első szabadedzésen, Rosberg mögött csapattársa, Lewis Hamilton lett a második. A két Ferrari a német gárda nyomában van.
Már tegnap sejteni lehetett, pénteken pedig megszületett a döntés: Sebastian Vettel öt rajthelyes büntetést kap az Osztrák Nagydíj időmérőjét követően, a Ferrari ugyanis úgy határozott, elővigyázatosságból kicseréli a váltót versenyautójában.
Kimi Räikkönen a gyakorlás elején, a már csepergő esőben sodródott ki a pályáról viszonylag nagy tempóval, Sebastian Vettel viszont már a teljesen fölszáradt aszfalton veszítette el uralmát autója fölött. A két bajnok kicsúszásában csupán annyi volt a közös vonás, hogy mindketten autótörés nélkül, a falakat elkerülve úszták meg az esetet.
Prost: Vettelnek egy másik csapattal is bajnokságot kell nyernie A német versenyzőt sok kritika érte 2010 és 2013 között tartó Red Bull-os uralkodása alatt, mondván, sorozatos sikereit leginkább annak köszönheti, hogy Adrian Newey verhetetlen autókat tervezett neki. Sebastian Vettel megítélése aztán sokat javult 2015-ös első ferraris szezonja alatt, amikor váratlanul három futamgyőzelmet is aratott az egy szezonnal korábban még csak botladozó vörösökkel.
Úgy tűnik, a hír igaz. Elsőként a Scuderiánál jó kapcsolatokkal rendelkező Leo Turrini számolt be arról, hogy a négyszeres világbajnokot váltócsere miatti büntetés fenyegeti Spielbergben, azóta maga a csapat is megerősítette mindezt.
Túl kényes a paripa: Arrivabene elárulta, miért küszködnek az idei autóval
Maurizio Arrivabene csapatfőnök most elárulta, mi az egyik legfőbb akadálya ingadozó szereplésüknek. „A 2016-os autónk nagy előrelépést jelent, egy teljesen új tervezésről van szó. De egyben egy nagyon érzékeny autóról is, amit nehéz beállítani” – ismerte el a csapatfőnök a Motorsportnak. „Biztosra veszem, hogy a jelenlegi munkánk gyümölcseként végre kihasználhatjuk a maximális potenciálját. Ez egy kényes telivér: nehéz megzabolázni. De pár aprósággal százszázalékos lehet.”
Vettel és a kezdetek: Egyszer csak ott várt rám egy gokart a karácsonyfa alatt… A négyszeres világbajnokot a héten Torinóban tartott FIA-konferencián kérdezték egész életét és pályafutását meghatározó versenyzés iránti szenvedélyéről. „Ez még az előtt kezdődött, hogy versenyezni kezdtem volna” – nyilatkozta. „A tény, hogy édesapám amatőrként hegyi versenyeken indult, már fiatalon közel hozott a motorsport világához. Az egész család versenyekre utazott, szóval gyanítom, hogy amikor már elég stabilan tudtam járni, már én is ott voltam, úgy három, három és fél évesen. Aztán egyszer csak nagy hirtelen ott várt rám egy gokart a karácsonyfa alatt. Édesapám nagy Forma–1-rajongó volt, nagy Senna-rajongó, aztán természetesen Michael Schumacher-rajongó. Hét voltam, amikor részt vettem az első versenyemen, és onnantól lépésről lépésre a gokartom évről évre egyre nagyobb lett.”
Vettel szerint vicc, Alonso ellenzi a rádiós szigort
Sokan viszont másképp vélekednek. Sebastian Vettel viccnek, Fernando Alonso pedig értelmetlennek nevezte a rádiós szigort. „Ha az őszinte véleményemre kíváncsiak, azt mondom, ez egy vicc, mivel semmin sem változtat igazán. Sok mindent megkérdeznél, de nem teheted. Közben pedig ők is sok mindent mondanának, de nem mondhatják. Végül is nem fogsz gyorsulni attól, ha megmondják, mi történik. Mi másképp látjuk ezt, mint egyesek. Valójában semmi máson nem változtat, csak azon, hogy kevesebb rádiós üzenet megy a közvetítésekben, és ezáltal az emberek is kevesebbet kapnak” – vélekedett Vettel.
Arrivabene: Vettel és Räikkönen jobb autót érdemel ennél
Sebastian Vettel már az első körökben tetemes hátrányt szedett össze az élen a mezőnytől ellépő Nico Rosberggel szemben, aki aztán később kényelmesen oszthatta be energiáit. „Olyan gyorsan elhúzott az elején, hogy utána a fél versenyen keresztül már nem is láttam őt” – állapította meg a német.
Vettel ezúttal nemet mondott a Ferrari taktikai tervére
Sebastian Vettel már az első körökben tetemes hátrányt szedett össze az élen a mezőnytől ellépő Nico Rosberggel szemben, aki aztán később kényelmesen oszthatta be energiáit. „Olyan gyorsan elhúzott az elején, hogy utána a fél versenyen keresztül már nem is láttam őt” – állapította meg a német.
(c) Európa GP,3.szabadedzés: Ismét Hamilton az élen A harmadik szabadedzésen is Lewis Hamilton autózta a leggyorsabb kört Bakuban, az Európa Nagydíj helyszínén. Ezúttal is Nico Rosberg lett a második, a harmadik Nico Hulkenberg és a Force India lett.
Nico Rosberg győzelmével zárult az első Bakuban zajló Európai Nagydíj időmérőedzése. A második Sergio Pérez lett, a harmadik helyről az ausztrál Daniel Ricciardo indulhat.
A Ferrari bajnoka Lewis Hamilton balesetéig még volt csapattársa előtt állt, ám a piros zászlós megszakítást követően csak az ausztrál mögé tudott fölsorakozni a boxutcában – végül emiatt maradt le a harmadik rajtkockáról. Mivel pontosan ugyanolyan időt autózott, mint Daniel Ricciardo, ilyen esetekben mindig az a kedvezményezett, aki előbb teljesíti körét.
(c) Európa GP, 1. szabadedzés: Élen a Mercik
Bakuban, az Európa Nagydíj helyszínén folytatódik a 2016-os Forma-1-es sorozat. Az új helyszínen sem változott a szokásos felállás. Lewis Hamilton vezetésével, a Mercedes kettőse végzett az élen az első szabadedzésen. A harmadik Valtteri Bottas lett.
Vettel és a Ferrari mindent megbeszélt – tovább fejlesztenek, mint a Mercedes?
Több szakember és az olasz média is kritizálta őket emiatt, ám a négyszeres bajnok Azerbajdzsánban is azt hangsúlyozta, nem követtek el igazi hibát. „Én nem vagyok biztos benne, hogy beszélhetünk taktikai hibáról” – nyilatkozta az RTL-nek. „Mindenekelőtt tisztázzuk, hogy a Mercedes nagyon-nagyon gyors, és Kanadában sem volt másképp. Egyértelműen közelebb voltunk hozzájuk, de láthattuk, hogy nem eléggé. Szóval én nem állítanám, hogy ezért feltétlenül a taktikánk volt a felelős. Egyszerűen nem voltunk elég gyorsak. Nagyon közel voltunk, de talán nem voltunk elég jók.”
Nincs meg a Ferrari tempója, Vettel mégsem aggódik
A hajrában aztán még műszaki problémájuk is volt: Kimi Räikkönen öt perccel a vége előtt állt félre, Sebastian Vettel pedig a csapat szólt rá a legvégén, vegyen vissza a tempóból, mert gondok lehetnek MGU-K-val. „Rossz embert kérdeztek” – felelte az edzés után a négyszeres bajnok a kérdésre, mi volt a gond. „Nem tudom, mi történt, szerintem csak óvatosak voltunk, mert nem akartuk, hogy nálam is ugyanaz a hiba lépjen fel.Emiatt végül csak lépésben haladtam tovább.”
Vettel: Néha még magamban is hiszek…
Vetteltől végül megkérdezték, hiszi-e, hogy erős időmérőt futhat a Ferrari. „És ha nem?” – kérdezett vissza nevetve. „Akkor menjek haza? Természetesen hiszek benne, ahogy a csapatban és az autóban is. Néha még magamban is hiszek!”
Vettel: A Ferrari egy nyerő csapat!
Igencsak híressé tette Sebastian Vettel azt a két kanadai sirályt, amely a múlt heti futam elején nyugodtan álldogált a montreali pálya első kanyarjában, blokkolós fékezésre késztetve a meglepett ferrarist. A német a futam után jókat szórakozott a jeleneten Lewis Hamiltonnal – s természetesen még az azerbajdzsáni csütörtöki sajtónapon is előjött a téma.
Viccelődő bajnokok: Alonso és Vettel egy kör alatt megoldja…
Hogy Sebastian Vettel és Fernando Alonso elviccelte, azon már meg sem lepődünk. Az egyik újságíró arról érdeklődött az FIA csütörtöki hivatalos sajtótájékoztatóján résztvevő versenyzőknél, általában véve hány kör szükséges nekik ahhoz, hogy eljussanak a határig egy számukra teljesen új versenypályán.