Sebastian Vettel, akárcsak a srác a szomszédból. Habár négyszeres Formula-1-es világbajnok, és a sportág történetének egyik legnagyobb múltú csapatának pilótája, nincsenek sztárallűrjei. Magánéletét rendkívül óvja a médiától, s minden kérdést kerül is ezzel kapcsolatban. Egytől egyig minden pilóta tiszteletét kivívta hozzáállásával és tehetségével. 2015 óta új csapatával, a nagy múltú Ferrarival száll harcba a győzelemért! Itt kiderül hogyan! >>
Időpont: 2017. 04 28. - 04.30. Körök száma: 53 Egy kör: 5,848 km Teljes versenytáv: 309,745 km Leggyorsabb kör: 1:39:094- N, Rosberg 2016-os győztes: N. Rosberg
Elsötétült a garázs – Vettelt áramszünet is hátráltatta Vettel végül 62 körig jutott, a legjobb ideje 1:31,574 volt, amivel az összesített tabella harmadik helyére került a két Mercedes-versenyző mögé. Háromtizedes hátrányát árnyalja, hogy míg Valtteri Bottas a szuperlágy keveréken futotta a legjobb körét, ő a lágyon. Elmondása szerint ennek azonban túl sok jelentősége nincs. „A Mercedes egész nap körözött, és fogalmam sincs, mit csináltak, nem is követtük figyelemmel. Magunkkal elégedettek voltunk. Az autónak a versenyhétvége után ismét remek volt az egyensúlya.”
Gerhard Berger számára eddig a Ferrari jelenti a szezon nagy meglepetését. Olyannyira, hogy most már a szerinte élete formájában lévő Sebastian Vettelre fogadna.
Vettel nem a csapatváltáshoz, hanem Schumacherhez közelíthet A volt versenyző úgy látja, Vettel esetében most nem a jövő, sokkal inkább az idén elérhető eredmények jelentik a kérdést. A német 44 győzelemmel állt jelenleg, s ha még hétszer diadalmaskodik, utoléri az örökranglistán Michael Schumacher és Lewis Hamilton mögött harmadik Alain Prostot. Ha pedig év végén ötödször is világbajnok lesz, Juan Manuel Fangio mellé emelkedik. „Sebastiant foglalkoztatják ezek a statisztikák, vágyik a sikerekre” – állapította meg a németet a Toro Rossónál csapatfőnökként alkalmazó Berger. „A bajnoki címek tekintetében szeretne közelebb kerülni a példaképéhez, Michael Schumacherhez. És úgy hiszem, most meg is van ehhez minden eszköze. A Ferrarinál jelenleg szuperboldog” – vélekedett.
Bottasé a második tesztnap, délután feltámadt a Ferrari A második helyre Sebastian Vettel állt, akinek a tervezettnél jóval rövidebbre sikerült a tesztnapja, hiszen délelőtt csak 8 kört teljesíthetett, miután a Ferrari felfedezett egy hidraulikus problémát az egyik beállítás megváltoztatásakor. Később ismét időt veszített, a Ferrarinak ugyanis gondjai voltak a telemetriai adatokkal, ennek orvosolásáig pedig a futamgyőztesnek a garázsban kellett maradnia.
A Mercedes klasszisa, Lewis Hamilon volt a leggyorsabb a bahreini teszt első napján. A második helyre a 2017-es Ferrarit elsőször vezető Antonio Giovinazzi került, a harmadikra pedig Daniel Ricciardo. A legtöbb kört a Sauber futotta; a McLaren ismét problémákkal szembesült; Sebastian Vettel estig folytathatja a gyakorlást.
A Ferrari életre kelt – Vettel szerint „álom” vezetni ezt az autót „Ausztrália nagy lökést adott a csapatnak. Együtt énekeltek, az egész gyár életre kelt, ami nagyszerű. Most csak meg kell tartanunk ezt, élveznünk. A csapat nagyon keményen dolgozott, nagyon elszánt, minden kezd működni, és remélem, hogy ezek az első sikerek akkora lendületet adnak, hogy mi leszünk azok, akiket majd le kell győzni. Hosszú a szezon, de egyelőre csak az estét várom.”
Sebastian Vettel így tehát megnyerte a Bahreini Nagydíjat, Hamiltonnak be kellett érnie a második hellyel, a pole-ból induló Valtteri Bottasnak pedig a harmadikkal.
Vettel: Arra gondoltam, csak még egyszer ne…! „Aztán jött a biztonsági autó, és én azt mondtam: csak még egyszer neee!” – Sebastian Vettel kisgyermeki örömmel mesélte élményeit a bahreini díjátadó előtt ferraris kollégájának idei második győzelme után. Nem véletlenül emlegette fel a 13. körben pályára küldött biztonsági autót. Egy hete Kínában éppen egy ilyen fázis előtt állt ki kerékcserére, s ez fosztotta őt meg a győzelem esélyétől – és most ismét Bernd Mäylander érkezése előtt pár körrel érkezett új kerekekért.
„Gyorsak voltunk! Próbáltam nyomást gyakorolni Valtterire, aki viszont nem követett el egy hibát se. Nehéz lett volna olyan közel kerülni az egyenesekben, hogy előzni tudjak, ezért megpróbálkoztunk az elévágással. Korán álltunk ki, a kerékcsere nagyon jól sikerült. De aztán jött a biztonsági autó, és csak azt mondtam: csak még egyszer ne” – nyilatkozta Vettel a leintés után. „Nem tudom, hogy előny volt-e. Szerencsém volt azzal, hogy a többiek már elég közel voltak akkor a boxutcához, így nem sikerült igazán profitálniuk ebből. De meglepődtem, hogy én voltam az élen a kiállások után.”
Sebastian Vettel (Ferrari) – 1. hely
„Kiváló volt a csapatmunka, és a rajttól kezdve éreztem, hogy ott vagyunk, bele tudunk szólni. A futam elején próbáltam nyomás alá helyezni Valtterit, de nem hibázott. Nehéz volt közel kerülni hozzá az egyenesekben. De utána eléjük próbáltunk vágni, és remekül működött a kerékcsere. Aztán bejött a biztonsági autó. Egy kicsit meglepődtem, mikor a többiek előtt maradtam, mert azt hittem, elveszítem az előnyöm. Jó volt vezetni az autót, tudtam uralni a különbséget Lewisszal szemben, bár a végén veszélyt jelentett. Sosem lehet tudni a lekörözöttekkel… de aztán minden simán ment.”
„Kár, hogy a Q3-ban nőtt az előny, de összességében elégedett vagyok azzal, ahogyan az időmérő alakult, és az autó vezethetőségével is. Tegnap voltak gondjaink, semmi komoly, de állítani kellett egy kicsit az autó egyensúlyán. Jó irányba mentünk, a Q2-ben pedig úgy éreztem, szoros is lehet. Izgatottan vártam a Q3-at és boldog voltam az első körömmel, majd átmentem a célon, és láttam, hogy mindketten előttem vannak. Aztán megnéztem az időt, és a négy tized több volt, mint vártam, főleg ahhoz képest, hogy jónak éreztem a köröm. A második körön túl sokat akartam, de igazából már nem volt mit veszítenem, mert volt egy jó időm. Jobbat akartam, de végül nem jött össze. A négy tized egész nagy különbség, remélem, holnap jobbak leszünk.”
Max Verstappen elsőségével zárult az élmezőny által ellazsált harmadik szabadedzés. Az első nyolc helyezett 0,8 másodpercen belül van egymáshoz képest!
Múlt vasárnap ugyan nem voltak következményei, Sebastian Vettel furcsa kínai rajtbeállása éppen ezért kavart nagy hullámokat még pénteken, a bahreini versenyzői értekezleten is. Mint ismert, a Ferrari versenyzője egy hete úgy állt fel a második rajtkockába, hogy autója fele azon kívül, a pálya közepén helyezkedett el. Vettel később elárulta, azért csinálta ezt, mert úgy érezte, az út középen kevésbé nedves, így jobban tapad.
Bahrein GP, 1.. szabadedzés: Vettelé az első edzés – Räikkönen Ferrarija elfüstölt „Kellemes” 37 Celsius-fokos melegben, 47 fokos pályahőmérséklet mellett vette kezdetét Bahreinben az első szabadedzés, melyet a tétre menő eseményekkel ellentétben még verőfényes napsütésben rendeztek meg. Bernie Ecclestone ennek ellenére nem csak délibábként jelent meg a paddockban – az F1 egykori teljhatalmú ura a helyiek meghívására érkezett Bahreinbe, ahol leváltása óta először teszi tiszteletét versenyhétvégén.
Bahrein GP, 2. szabadedzés: Mindössze 1 tized Vettel, Bottas és Ricciardo között az esti edzésen! A műszaki hibák, az incidensek és a meglepően kis különbségek és lassú köridők után egy furcsaság még a leintés utánra is jutott. Lance Strollt még a biztonsági autós fázis gyakorlására kérte csapata, ám ő közölte, nem kíván ezzel foglalkozni. „Túlságosan fáj, ki akarok szállni” – mondta. Az nem derült ki, mi volt a pontos problémája.
VETTELNEK ÉS STROLLNAK IS ELNÉZTÉK Sebastian Vettel múlt vasárnap fél autóval a felfestett rajtkockán kívülre pozícionálta Ferrariját a start előtt, ezzel próbálva jobb tapadást biztosítani magának az akkor még vizes aszfalton. Bár Charlie Whiting azonnal jelentette a kétes esetet a versenybíróságnak, az végül nem szabott ki büntetést a németre, mivel a vonatkozó szabály nem fogalmaz pontosan, és az ezzel tisztában lévő versenyző csupán ezt használta ki.
Hamilton: Vettellel küzdeni a csúcsok csúcsa Egyelőre minden jel arra utal, hogy a Mercedes és a Ferrari két világbajnoka lesz a 2017-es szezon két főszereplője. Lewis Hamilton és Sebastian Vettel tökéletesen azonos mérleggel, 1-1 győzelemmel és második hellyel, 43-43 ponttal áll a bajnoki tabella élén, és egyelőre sem csapattársaik, sem a Red Bull nem jelentenek veszélyt rájuk.
„A rajtom rendben volt, de később rájöttem, hogy a köztesek nagyon gyorsan kopnak. Egyes részeken nagyon száraz volt a pálya, tudtam, hogy nem fog sokáig tartani. Szerintem a virtuális biztonsági autó alatt simán belefért a kockázat, ezért kiálltunk. Aztán bejött az igazi biztonsági autó, amikor kezdtem volna bemelegíteni az abroncsokat, szóval nem tudtam kihasználni az előnyt. Később izgalmas volt a futamom, élveztem! Egy kicsit beragadtam, vonatoztunk egy kicsit, de aztán elindultam. Lewis is el akartam kapni, de mindig tudott reagálni a köreimre. Amikor Daniel (Ricciardo) mögött voltam láttam, hogy a négyes kanyarban blokkolt egy kicsit és meg kell próbálnom kívülről előzni. Keményen fékeztem, és szerencsére ő sem blokkolt. Kicsit kitettem a könyököm, és összeértünk, majd a következő kanyarban már belső íven voltam.”
A verseny embere talán Max Verstappen lett, a legszebb jelenetet viszont Sebastian Vettelnek és Daniel Ricciardónak köszönhetjük!
Vettel nem várta el, hogy félreállítsák előle Räikkönent Vettel a kiállások után Daniel Ricciardo és Kimi Räikkönen mögött találta magát. A Red Bull érezhetően lassabb volt a Ferrariknál, a motorerőre panaszkodó finn azonban képtelen volt megelőzni, így Vettel egy hármas vonat hátsó kocsijává vált. Innen a 20. körben egy Räikkönen elleni kőkemény manőverrel tört ki, majd két körrel később Ricciardót is lehagyva megkezdte a fölzárkózást Hamiltonra és Verstappenre. A hollandot öt kör alatt utol is érte, és bár a későbbi futamgyőztessel szembeni hátrányából is faragni tudott, ekkor már késő volt.
„Kapzsi fráter!” – Vettel több bizalmat várt a rá fogadó Laudától… E hazárdjáték híre természetesen a Ferrari versenyzőjéhez is eljutott, és nem nyűgözte le őt Lauda kockázatvállalása… „Tíz eurót vesztett? Nos, nem bízott bennünk túlzottan…” – mondta nevetve. „Tíz euró?! Zsugori fráter! Ha igazán hitt volna benne, akkor többet fektet bele! Így ez csak egy szimpatikus gesztus, de a valóság nem ezt tükrözte vissza…”
Hamilton: A Ferrari életveszélyes, a gumik ismeretlenek, a rajt egy lutri „Tényleg? Ez klassz” – reagált Lewis Hamilton, amikor megtudta, rajta kívül mindössze egyetlen versenyző volt a Forma–1 történetében, aki sorozatban hatszor tudott időmérőt nyerni, példaképe, Ayrton Senna. A brit már az örökranglistán is közel van a brazilok nemzeti hőséhez, 63. pole-jával már csak két lépés kell, és utoléri őt, miközben az élen álló Michael Schumacher is karnyújtásnyira van tőle 68 pole-lal.
Kínai Nagydíj, időmérőedzés: HAMILTONÉ A POLE KÍNÁBAN! Félszegen még a nap is elgondolkodott azon, hogy megmutassa magát a sanghaji versenypálya fölött szombat délelőtt, és ennek a mentőhelikopter pilótája mellett az F1-es mezőny tagjai is örültek. Az előrejelzéseknek megfelelően a péntekinél barátságosabb, mindenekelőtt száraz és kevésbé ködös időjárás mellett rajtolt el a harmadik szabadedzés, ami egyúttal azt is jelentette, hogy mozgalmas egy óra várt a versenyzőkre és csapatokra, mivel ebbe a gyakorlásba kellett belesűríteniük a teljes péntek és a szombat délelőtt munkáját, azaz egyszerre kellett felkészülniük az időmérőre és a versenyre.
Sebastian Vettel (Ferrari) – 2. hely
„Holnap kiderül, mennyire volt fontos az első sor. Izgalmas időmérőn vagyunk túl; én legalábbis élveztem. Lehetett volna jobb az eredmény, de elégedett vagyok. Az utolsó kanyarban veszítettem egy kis időt, mert hamar fékeztem. Valtteri nagyon közel volt, de megvolt az előnyöm, amivel ideértem az első sorba. Az autónk a kvalifikáción és a futamon is jó, szóval most azon múlik, mit csinál a Mercedes. Korábban láttuk már, hogy az időmérőkön néha többet hoznak ki a csomagból. Holnap mások lesznek a körülmények is. Majd meglátjuk.”
Kínai Nagydíj, 1. szabadedzés: Verstappen zárt az élen Csütörtökhöz hasonlóan péntek délelőtt is esős idő fogadta a Forma–1 mezőnyét Sanghajban. A pályán állt a víz, így az első szabadedzés első perceiben csak fél tucat versenyző teljesített egy bizonytalan installációs kört a kék jelölésű esőgumikon. Jó esély a Pirelli új esős abroncsainak felmérésére – gondolhattuk volna, ám öt perc elteltével máris felvillantak a piros jelzések: edzés megszakítva.
Az edzésidő első felében a legnagyobb izgalmat így egy elveszett L betű keresése jelentette. Sebastian Vettel autójában ülve, mosolyogva követte figyelemmel, ahogyan lelkes szurkolói a célegyenesben némi tanácstalanság és keresgélés után VETTEL-t csináltak az eredetileg föltett VETTEE feliratból. A négyszeres világbajnok elégedetten konstatálta, hogy javították a hibát.
Azzal persze a négyszeres világbajnok is tisztában van, hogy ha hasonló helyzet áll elő vasárnap, akár el is maradhat a futam. „Mit tehetnék akkor? Maradjunk itt hétfőn is, és mondjuk azt a fiúknak, hogy tolják ki az autót, miközben már mindenki hazament? Nem tehetünk semmit, még ha kár is lenne ezért. De megértőnek kell lenni, ha a mentőhelikopter nem tud leszállni a kórháznál vészhelyzet esetén.”
Webber: Vettel világbajnok lehet idén Még csak egyetlen futam telt el a 2017-es világbajnokságból, de sokan már most odaadnák Sebastian Vettelnek és a Ferrarinak az idei világbajnoki címeket. A legtöbb megszólalóval persze nem a racionalitás, hanem a Mercedes elmúlt években tapasztalt hegemóniája mondatja ezt – a helyzetet óvatosabban kezelők közé tartozik Flavio Briatore és a korábbi F1-es pilóta Ivan Capelli is. Az általános vélekedés az, hogy a négyszeres bajnok győzelme jót tett a Forma-1-nek, hiszen végre valaki versenyben győzte le a Mercedest, például Fernando Alonso és Luca di Montezemolo sem fukarkodott a dicsérő szavakkal.
Irvine: Vettel átkozottul jó versenyző – de Michael más szintet képviselt „Ma azt kérdezzük, ki a legjobb: Vettel, Alonso vagy Hamilton? Valószínűleg csak ízlés alapján döntünk közöttük. Az én időmben, Senna halála után csak Michael volt. Legalábbis amíg Alonso meg nem érkezett, és Michael el nem kezdett öregedni. Alonso volt a fiatal, éhes farkas, de addig senkiben föl nem merült, hogy Michael bármiben is hibázna. Soha semmi se volt Michael hibája. Senki sem tudta olyan jól vezetni az autóját, mint Michael Schumacher. Ez akkoriban sokat segített a Ferrarinak, mert soha senki nem mutogatott ujjal Michaelre. Jogosan. Soha semmi sem volt az ő hibája.”
Todt: Vettel módszere Michaelére emlékeztet Todt elárulta, lát párhuzamot Vettel és a vörösben öt világbajnoki címet nyerő Schumacher között. „Vettel módszere nagyon emlékeztet engem a Michael Schumacherrel töltött időkre. Mindkettejüket ugyanolyan győzelmi éhség jellemzi, amely akkora, hogy azzal az egész csapatot meg tudják mozgatni” – állapította meg az Auto Bildnek.
Sebastian Vettel mindössze másodszor nyert a szezonnyitón – 2011-ben kezdett még futamgyőzelemmel. Jó előjel számára, hogy 2000 óta a 17-ből 11 alkalommal az év első futamot megnyerő versenyzőt koronázták év végén világbajnokká. Melbourne-ben eddig 21 versenyt rendeztek, és a győztes 13 alkalommal lett világbajnok év végén. Ez 62%-os arányt jelent. Ami az idénynyitókat illeti, a 67 szezon során 34 alkalommal lett bajnok az első futamot megnyerő.
Marko: Segítettünk Vettelnek megnyerni a versenyt Verstappen az utolsó körökben Kimi Räikkönenre is felzárkózott a szuperlágy gumikon, ám megelőzni már nem tudta őt. Nemcsak azért, mert amikor 2 másodperces közelségbe ért, a Red Bullja sok leszorítóerőt vesztett. Fékproblémájáról a kanyarok előtt kerekéből fölszálló fekete füst adott jelet. „Bizonyos szenzorjelzéseket kaptunk arról, mennyi maradt még a fékekből. Nem akartunk kockáztatni, ezért azt mondtuk Maxnak, hagyja a támadási kísérletet. Nem volt könnyű megértetni ezt vele” – árulta el az osztrák, hozzátéve: „Hisszük, hogy Maxnak sikerült volna az előzés, de sajnos biztonsági okok miatt lefújtuk.”
Ausztrál Nagydíj- Sajtóvisszhang A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari - valamint a pilóta Gina becenévvel illetett versenygépe - sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.
„Minden tiszteletem Lewisé” – nyilatkozta Vettel, amikor kettejük meglepően kevés pályán megvívott csatájáról kérdezték. „Hihetetlen volt a debütálása itt tíz évvel ezelőtt. Még ma is emlékszem a külső íves előzésére, amikor a többiek bolondnak néztek ki mellette. Azóta, a legelső nap óta bizonyítja, milyen gyors, tehetséges versenyző, aki keményen is dolgozik. Csak idő kérdése volt, hogy mikor lesz világbajnok, én meg megpróbáltam megakadályozni ebben Brazíliában a Toro Rossómmal…” – utalt az esős 2008-as interlagosi bajnoki fináléban a brit ellen bemutatott előzésére, mely az emlékezetes Timo Glock-jelenet nélkül Hamilton bajnoki címébe került volna.„Nagyon tisztelem tehát Lewist, bizonyította, hogy ő a leggyorsabb versenyzők egyike a rajtrácson, és természetesen szeretnék szoros csatát vívni vele. Most úgy tűnik, egyformán jó autónk van. Remélem, így marad, aztán majd elválik. Az biztos, hogy élvezet a győzelmekért harcolni, és élvezet a legjobbakkal harcolni.”
Vettel: Göröngyös utunk volt tavaly, de végig kellett járnunk „Ez még korai következtetés” – hárította a bajnoki esélyeiket firtató kérdést a négyszeres világbajnok. „Ez szerintem most egyáltalán nem számít. Csak az a fontos, hogy nagyszerű versenyünk volt!”Vettel számára az sem jelent sokat, hogy a Ferrari utoljára 2007-ben nyert szezonnyitót Ausztráliában, Kimi Räikkön és a csapat mindmáig utolsó bajnoki évében. „Ez most engem őszintén szólva nem érdekel. Szerencsés voltam eddig a karrieremmel, voltak jó versenyeim, jó éveim, de az első futamon még semmiképp sem szabad ilyesmiről beszélni. Lépésről lépésre kell haladni. Jó tudni, hogy van egy remek autónk, de ez még csak a kezdet.”
SEBASTIAN VETTEL NYERTE A SZEZONNYITÓT. Már az Ausztrál Nagydíj rajtja előtt eldőlt, hogy ausztrál szempontból nem lesz túlzottan eredményes a 2017-es futam, hiszen Daniel Ricciardo már a rajtrácsra sorakozásnál a pálya szélén parkolta le autóját. A váltó rakoncátlankodott, és ezzel el is úszott a verseny az ausztrál számára.
Sebastian Vettel (Ferrari) – 1. hely
„Köszönöm mindenkinek! Fantasztikus verseny volt; őrületes, persze pozitív értelemben. Amikor jöttem vissza a boxba az emberek már a pályán rohangáltak. A csapatnak nagyon kellett már ez, nem sokat aludtunk itt a helyszínen és Maranellóban sem. Szükségünk volt már erre. Az autó jól viselkedett, élvezetes volt vezetni. Csodás nap volt, köszönöm szépen! A bajnoki cím még nagyon messze van, viszont most boldog vagyok. A rajttal nem voltam elégedett, mert kicsit elidegeskedtem és kipörögtek a kerekek. Lewis jobb volt, de később próbáltuk nyomás alá helyezni. Szerencsénk volt, hogy a forgalomba ért vissza, de nagyon jól dolgoztunk. Az autók is jobbak, keményebben lehet nyomni. Tavaly hamar elkoptak a gumik, persze most is kopnak, de nem akkora mértékben, és folyamatosan lehet nyomni. Jó érzés vezetni. Hihetetlen az autó!”
Marchionne: Csak idő kérdése volt! „Csak idő kérdése volt. Együtt örülök a csapattal és a tifosival, akik mellettünk álltak egész idő alatt. Majdnem egy és fél éve vártuk ezt a győzelmet. Újra hallani az olasz himnuszt, nagyon megindító” – írta az olasz.
Vettel: Ez nem lopott győzelem volt! „Tudtam, hogy ha bármi is történne az első kiállásnál, nekem közvetlenül ott kell lennem mögötte, nyomás alá kell helyeznem, vagy készen kell állnom arra, hogy hamarabb a boxba menjek, és megpróbáljam megelőzni őt a kiállással. Miután láttuk, hogy kiálltak előttünk, nem volt értelme követni őket, ezért kint maradtunk. A gumik még bírták, a tempónk rendben volt.”
„Sebastian lóg egy sörrel Maxnak” – jegyezte meg ennek kapcsán Christian Horner. „Max hozta őt olyan helyzetbe, amelyből végül meg tudta nyerni a versenyt. Ez természetesen jót tesz a sportágnak, hiszen más győztesünk van. De szeretnénk a lehető leghamarabb mi is részt venni a partin.”
Lewis Hamiltoné az első pole pozíció 2017-ben! A brit pályafutása 62. edzéselsőségét ünnepli – Sebastian Vettel le tudta győzni a másik Mercedest.
Videó: És akkor Hamilton megtudta, hogy Vettel hozzáért a Mercedeséhez… Viszonylag sűrűn előfordul az időmérő edzések után, hogy a versenyzők ellenfeleik autói körül ólálkodnak, s próbálnak ellesni vagy megérteni pár trükköt. Az viszont, amit Sebastian Vettel csinált a melbourne-i kvalifikáció után, már jóval ritkább.
Új pályacsúccsal nyerte az Ausztrál Nagydíj harmadik szabadedzését Sebastian Vettel. A Mercedeseknek ezúttal be kellett érniük a 2-3. hellyel – Lance Stroll falhoz csapta Williamsét.
Sebastian Vettel (Ferrari) – 2. hely
„Nagyon jó autónk van, nagyon jól működünk csapatként és folyamatosan fejlődünk. Jó látni, hogy bejönnek a húzások, és működik az autó. Tegnap vegyes napunk volt, de magabiztosak voltunk az autóban. Nem voltam teljes mértékben elégedett a körömmel, főleg az elejével. Lewis nagyon jó kört futott, szóval nem hiszem, hogy elérhető volt a pole, bármennyire is szerettem volna. Holnap már tehetünk valamit a futamon. Az autót jó vezetni, sokat fejlesztettünk rajta, jobban működik, mint tegnap. Várom a versenyt! Hosszú telünk volt sok változással. A csapat is változott az elmúlt 12 hónap során, de szerintem ez az előnyünkre vált. Hosszú az út ide Ausztráliába, de mindenki nagyon motivált, és izgatottan várja a holnapi napot.”
Melbourne, 1. szabadedzés: Fél mp Hamilton előnye Gyorsabbak, szebbek, de a sorrend egyelőre nem változott. Lewis Hamilton elsőségével zárult az Ausztrál Nagydíj első szabadedzése. A két Mercedest a Red Bullok és a Ferrarik követék.
Kettőből kettő Lewis Hamilton és a Mercedes mérlege! A brit a délelőttihez hasonló fölénnyel nyerte a második melbourne-i edzést is. Sebastian Vettel legalább az egyik Mercedes legyőzte – balesetek és kicsúszások sorát láthattuk a második másfél órában!