Sebastian Vettel, akárcsak a srác a szomszédból. Habár négyszeres Formula-1-es világbajnok, és a sportág történetének egyik legnagyobb múltú csapatának pilótája, nincsenek sztárallűrjei. Magánéletét rendkívül óvja a médiától, s minden kérdést kerül is ezzel kapcsolatban. Egytől egyig minden pilóta tiszteletét kivívta hozzáállásával és tehetségével. 2015 óta új csapatával, a nagy múltú Ferrarival száll harcba a győzelemért! Itt kiderül hogyan! >>
Időpont: 2017. 04 28. - 04.30. Körök száma: 53 Egy kör: 5,848 km Teljes versenytáv: 309,745 km Leggyorsabb kör: 1:39:094- N, Rosberg 2016-os győztes: N. Rosberg
Vettel nem tudja, a Ferrari lesz-e az utolsó csapata A pletykák szerint ha a Ferrari éve ezúttal sem a tervek szerint alakul, a heppenheimi akár el is gondolkodhat a csapatváltáson – az egy évre aláíró Valtteri Bottas helye elméletben megürülhet a szezon végén. „Megértem, ha a kívülállók így látják” – kommentálta a híreszteléseket Vettel. „Jelenleg azonban egyetlen célom van: a Ferrarival együtt az élre kerülni. Nem hagyom, hogy bármi is eltántorítson ettől. Ahhoz, hogy sikeres légy, minden egyes lépést meg kell tenned. Nincs rövidített út a sikerhez.”
Vettel: Ez a leggyorsabb autó, amit valaha vezettem A négyszeres világbajnokot szembesítették a ténnyel, a Ferrari 2010 óta mindössze 5 alkalommal nyert időmérő edzést. Évek óta ez jelenti a csapat gyengepontját, mely sok esetben csökkentette győzelmi esélyüket is. A téli tesztek azt sugallták, a vörösök éppen az egykörös tempó terén értek el komoly javulást – Vettel azonban ezt nem kívánta megerősíteni. „Minden téren javítanunk kell, természetesen az időmérős teljesítményünkön is, ami fontos a versenyek szempontjából. Minél előrébb végzünk szombaton, annál jobbak az esélyeid vasárnap. Az utóbbi időben nem ment túl jól, de remélem, hogy ez már ezen a hétvégén megváltozik.”
Vettel: Ennek senki sem dőlhet be „Ha versenyeket nyersz, persze elkezdenek a bajnokságról beszélni. De előtte nem. És még csak márciust írunk. Nem vagyok egy zseni, de szerintem nem is kell annak lenni, hogy tudjuk, márciusban, áprilisban és májusban, vagyis a bajnokság első harmadában még nem igazán kell foglalkoznod a bajnoksággal. Csak versenyről versenyre haladsz, mész padlógázzal, aztán meglátod, mi vár rád. Ha később elegendő pontunk lesz, akkor úgyis tudni fogjuk, hogy harcban vagyunk a bajnokságért. A nyári szünetig viszont nem kell foglalkozni ezzel.”
Vettel nem bővítene „Nem is tudom. Szeretem a versenyzést. Ha ez egyet jelentene azzal, hogy csak versenyzünk, és nem tesztelünk, meg csinálunk egyéb dolgokat, akkor talán. Minden esetre szeretek versenyezni, szóval majd meglátjuk. Én nyitott vagyok erre az elképzelésre” – folytatta az ausztrál.
„Ma már másképp kezelnénk a helyzetet” – ismerte el Whiting, aki amondó, Vettelt ma már nem büntetnék meg a mexikói manőveréért. A német ennek kapcsán a sajtótájékoztatón meg is jegyezte: „Szívesen visszakapnám a serlegemet…”
Újítás a sajtótájékoztatón is Bár a Forma–1-es versenyhétvégék pénteken kezdődnek, valójában a csütörtöki sajtónappal indul a programjuk. A versenyzőknek ilyenkor a pályabejáráson és a csapatmegbeszéléseken túl a média előtt is jelenésük van: az istállók motorhome-jában rendszerint az írott sajtó munkatársai faggatják őket, míg az FIA a tévék számára elérhető hivatalos sajtótájékoztatót tart, melyre azonban csak pár kiválasztottat hív meg.
Valtteri Bottas lett a befutó – Toto Wolff elmondása szerint elsősorban a Lewis Hamiltonéval ellentétes személyisége miatt, mely lehetőséget kínál a belviszályok elkerülésére. „Nem engedhetjük meg magunknak, hogy olyasvalakit ültessünk az autónkba, aki nem elég gyors, és nem hajtja meg eléggé Lewist. Emellett Bottas esetében a személyisége is döntő tényező volt. Valtteri rendkívül nyugodt, nem politizál, nem manipulatív – egyszerűen jó párost alkot Lewisszal” – indokolta választásukat a Stuttgarter Zeitungnak adott interjúban.
Mivel az év első futamáról van szó, az időeltolódás pedig igen nagy, a Forma–1 mezőnye általában a szokásosnál korábban útnak indul Ausztráliába. Sebastian Vettel és Pascal Wehrlein hétfőn érkeztek meg a kontinensnyi országba, ám repülőútjuk nem alakult éppen ideálisan. A svájci Blick tudósítója, Roger Benoit együtt utazott a két versenyzővel, akik beszámolója szerint már most, az első futam előtt átkozhatták a technika ördögét…
Webber szerint Vettel nyer Ausztráliában A jelent viszont másnak érzi. „Azt hiszem, Vettel fog nyerni” – tippelte meg az Ausztrál Nagydíj végeredményét. „Az előző szezonokban Lewis (Hamilton) sokkal kényelmesebben érezte magát az autójában, mint most. Korábban a Mercedes sokkal dominánsabbnak tűnt az év ezen szakaszában. A Ferrarinak remekül sikerült az előszezon, a csapat előbb tart, mint gondoltuk. A Red Bull is ott van, szóval szoros lesz. Ez a három topcsapat hasonló szinten lehet” – magyarázta.
Vettel elnevezte 2017-es Ferrariját! A német lap mindazonáltal megjegyzi, a latin eredetű név a Regina rövidített változata, mely királynőt jelent. Vettel reményei szerint Gina idén újra királlyá teszi őt.
Vettel leszögezte: Idén is a bajnoki címre hajt 2017-ben is a világbajnoki címet tűzte ki célul a Ferrari négyszeres világbajnok versenyzője, Sebastian Vettel – ha nem így lenne, rajthoz sem állna a Forma-1-ben.
„Hamilton és Vettel a legnagyobb esélyesek” A fentiek alapján Hill a következővel kezdte nyilatkozatát: „Képzeljük el, hogy a Ferrari nagyszerű, és a bajnokság a négyszeres bajnok Sebastian Vettel, és a háromszoros világelső Lewis Hamilton között dől el. Ez nagyon izgalmas csata lenne.”
Vettel hat órán át volt Wehrlein mellett a kórházban Wehrein – aki sérülése miatt az első téli tesztet is kénytelen volt kihagyni – most a svájci Blick című lapnak adott interjúban elárulta, Vettel nagyon is aggódott érte, és igyekezett mindenben segíteni neki a vizsgálatok során. „Szeretnék még egyszer köszönetet mondani Sebastiannak, aki akkor hat órán át figyelt rám a kórházban” – nyilatkozta.
„Igen!” – felelte határozottan Sebastian Vettel a Sport Bild kérdésére, az előző év történései után még mindig hisz-e abban, hogy világbajnok lehet a Ferrarival. Bár 2016-ot nyeretlenül zárták, az interjú pedig még azt megelőzően készült, hogy a teszteredmények láttán elkezdték esélyesként emlegetni az olaszokat, Vettel megingathatatlanul határozott volt, és ez már önmagában is beszédes.
"Jól ismerem Vettelt, ilyet csak akkor csinál, ha tudja, sokra képes az autója" Mégis az az érzése, hogy a Ferrarié a leggyorsabb autó – volt versenyzője, Sebastian Vettel „viselkedéséből” következtetett erre. „Ha az első versenyt hasonló hőmérséklet mellett Barcelonában rendeznék, a Ferrari biztosan elöl lenne. Nagyon erősek, az autójuk megbízható. Ez nagy különbség a múlt évhez képest. Elgondolkodtató számomra, hogy Sebastian provokatív módon visszavett a célegyenesben a legjobb körében. Ezt mindenki láthatta. Jól ismerem őt, és ha ilyesmit mutat be, az magabiztosságot sugall. Azt, hogy pontosan tisztában van vele, nagyon sokra képes az autója.”
Vettel egy dobogós eredménynek már örülne Melbourne-ben A négyszeres világbajnok Sebastian Vettel azt mondja, a Ferrari 2016-os, pályán látott küszködései miatt észrevétlen maradt mind az a szignifikáns fejlődés, amit az olasz istálló elért infrastruktúrájával. A német a dobogóval elégedett lenne Melbourne-ben.
Senki sem szárnyalta túl Räikkönent: rekordidővel övé az utolsó tesztnap A délutáni etapban senki sem futott gyorsabb kört Kimi Räikkönennél, az utolsó tesztnapot tehát a 2017-es előszezon legjobb körét jegyző finn klasszis zárta az élen. A nap ezúttal sem volt problémamentes a McLaren és a Red Bull számára, a legtöbb időt a Williams és a Toro Rosso töltötte a pályán.
A legjobb időeredmények ugyan a Ferrari nevéhez fűződnek, a megtett kilométerek tekintetében továbbra is tart a fölényes Mercedes-uralom. Íme, a két barcelonai teszthét összesített statisztikája!
Mennyi maradt még a Ferrariban? Vettel kommentálta köreit Sebastian Vettel az eddigi tesztidény legjobb idejét autózta csütörtök délelőtt, ám szektoridőiből kiderül, könnyedén 1:18-as kört is autózhatott volna. A szünetben megkérdezték, mennyire fogta vissza autóját.
Miután a nap második fele a hosszabb etapokról szólt, senki sem szárnyalta túl Sebastian Vettel délelőtti legjobbját, ami a 2017-es előszezon eddigi legjobb időeredményének számít. Csapatszinten a Williams, egyénileg Vettel futotta a legtöbb kört; újabb gondok a McLarennél…
Motorcsere a Red Bullnál, Räikkönen a kavicságyban Az ebédszünet után Lewis Hamilton, Lance Stroll és Marcus Ericsson is pályára gurult; a Renault, a Red Bull és a McLaren a garázsban töltötte az idő nagy részét, Kimi Räikkönen kicsúszása miatt a piros zászló is előkerült – ez történt a szerdai tesztnap délutáni szakaszának első két órájában.
Új hét, új éllovas: most először nem egy Mercedes vagy Ferrari zárt az első helyen egy tesztnapot! Felipe Massa a legjobb és a legtöbb körrel tért vissza a munkába, míg a McLaren vesszőfutása tovább folytatódott.
Innovatív motorral készül a Ferrari! Az olasz szerint a vörösök jelenleg is egy radikálisnak mondható új befecskendezőn dolgoznak, melyet az év későbbi szakaszában terveznek bevetni. E fejlesztés jelentősége abban áll, hogy az eddiginél jóval pontosabbá és hatékonyabbá teszi az üzemanyag-égetést.
Még négy napja van a csapatoknak arra, hogy felkészítsék alig két hete bemutatott új autóikat a 2017-es F1-es bajnokság rajtjára. A versenyzőknek viszont éppen fele ennyi idejük lesz, hiszen mindannyian osztozni kénytelenek csapattársukkal.
Wolff: A Ferrari nagyon gyors! A Ferrari teljesítményére egyébként többen felfigyeltek a boxutcában. Noha erősorrendet szerinte sem lehet állítani, a McLaren sportigazgatója, Éric Boullier „meglepőnek” nevezte a vörösök most látott sebességét. „Nem hittük, hogy a Mercedes tempóját futják majd. A Red Bull egy kicsit hátraesett, de nincs elég információnk ahhoz, hogy pontosan következtessünk. A jövő héten már egy kicsit többet tudunk majd, de tényleg meg kell várnunk az ausztrál futamot” – fogalmazott.
Raikkönen elsőségével zárul az első teszthét/ Tekintve, hogy ez még csak a negyedik nap az új autókkal, sok résztvevő nem vitte túlzásba a vizes pályán való körözgetést, általában akkor volt a legkisebb forgalom a pályán, amikor az a legvizesebb volt. A Pirelli mindazonáltal remélhetőleg így is értékes adatokat gyűjtött az elmúlt években problémás eső- és köztes esőgumik fejlesztéséhez.
„Jó három napunk volt. Lehetett volna jobb is, de így is tisztességes körszámot produkáltunk. Nem igazán figyelek másokra. Végső soron mindenki egy kört vesz figyelembe, de ennél sokkal fontosabb, ami a teljes nap folyamán történik. És ezt elég nehéz olvasni.”„Jobbak a megérzéseim, mint egy éve. De ez annak is köszönhető, hogy az autók összességében gyorsultak, így élvezetesebb is vezetni őket. Most a legfontosabb, hogy sok kört teljesítsünk. Eddig ez egész jól ment. A léc magasan van, de mi azon vagyunk, hogy átugorjuk.”
A volt tervezőt a pálya széléről a Ferrari győzte meg leginkább Hiába futott jobb időt a hivatalos barcelonai időmérős csúcsnál is ma délelőtt a Mercedes, a pálya szélén figyelő Gary Andersonra a Ferrari tette a legnagyobb hatást. És a rivális is elismerően beszélt a vörösökről.
Bottas az élen maradt, a Ferrari leállással, Stroll bukással zárta a napot Talán nem is csak a véletlen műve, hogy a bajnokcsapat és olasz kihívója eddig rendszerint teljesen eltérő programot futott a teszthéten – szerdán sem volt másképp. A Mercedesnél délelőtt Valtteri Bottas ült a volánnál, s futotta meg az eddigi idény leggyorsabb barcelonai körét. Az ultralágy gumikon teljesített 1:19, 705 másodperces köre végül a nap legjobbjának is bizonyult.
Räikkönené a második tesztnap, a Mercedes már versenyt szimulált Kedden folytatódott a Mercedes és a Ferrari – egyelőre nem nyílt sisakos – csatája. Továbbra is ez két, egymásétól teljesen eltérő programot futó gárda teszi a legjobb benyomást, és ők a leggyorsabbak is.
Hamilton Vettelt megelőzve zárta az élen az első 2017-es tesztnapot Ha a Ferrari körszám tekintetében nem is tudta utolérni a Mercedest, a nap legszorgalmasabb versenyzője így is Sebastian Vettel lett, aki elsőként ment 100 kör fölé. A Scuderia egész nap következetesen kitartott a közepes gumi mellett (pontosabban délután a keményet is használták), s hiába volt eggyel lágyabb keveréken a mezőny jó része, a négyszeres világbajnoknak így is sikerült tartania helyezését az élmezőnyben.
Büszke és óvatos a Ferrari csapatvezetője A Ferrari már az SF70H bejáratásán is átesett egy forgatási nap keretén belül. Ezen a csapatok csak a Pirelli bemutatóabroncsait használhatják és mindössze 100 kilométert futhatnak új autóikkal, a rendszerek ellenőrzése miatt azonban fontos, hogy még a tesztek előtt sort kerítsenek erre. A vörösöknél ma Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen is pályára lépett. Noha a német „tesztje” csúszott az esős időjárás miatt, végül ő is teljesítette a program rá eső részét. A bajnokok néhány szóban már nyilatkoztak is a körözgetésről, ami elmondásuk szerint rendben zajlott.
„Mindig különleges, amikor először látod az új autót. Látható, milyen erősnek néz ki, és annak is érezni – legalábbis az első körök ezt sugallják. Jónak éreztem. Mindenképpen jó alapunk van, erre lehet építkezni” – nyilatkozta a nap végén az Auto Bild Motorsportnak.
Bemutatkozott a Ferrari SF70H! Péntek délelőtt Maranellóban leleplezték a Ferrari 2017-es versenyautóját. Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen ezzel köszörülné ki a tavalyi csorbát.