Sebastian Vettel, akárcsak a srác a szomszédból. Habár négyszeres Formula-1-es világbajnok, és a sportág történetének egyik legnagyobb múltú csapatának pilótája, nincsenek sztárallűrjei. Magánéletét rendkívül óvja a médiától, s minden kérdést kerül is ezzel kapcsolatban. Egytől egyig minden pilóta tiszteletét kivívta hozzáállásával és tehetségével. 2015 óta új csapatával, a nagy múltú Ferrarival száll harcba a győzelemért! Itt kiderül hogyan! >>
Időpont: 2017. 04 28. - 04.30. Körök száma: 53 Egy kör: 5,848 km Teljes versenytáv: 309,745 km Leggyorsabb kör: 1:39:094- N, Rosberg 2016-os győztes: N. Rosberg
„Inkább vagyok egy az egyben Sebastian Vettel” Hasonlóan jogtalannak érzi a személyét ért kritikákat is. A múlt évi frusztráltsága pályán és pályán kívül is megmutatkozott, melynek kapcsán más csapatok szakembereitől, de versenyzőtársaitól is kapott bíráló szavakat. Ő azonban nem érzi úgy, hogy meg kéne változnia emiatt. „Ez a személyiség fejlődéséhez tartozik. Korábban mindig úgy éreztem, bátornak kell látszanom. Ma már úgy gondolom, hogy egyszerűen csak önmagamat kell adnom. Hiba lenne a részemről, és nem is lenne őszinte, ha mást mutatnék, és megjátszanám magam. Ehelyett én inkább vagyok egy az egyben Sebastian Vettel. Mindannyian felnőttek vagyunk a Forma–1-ben, ez nem óvoda” – jelentette ki.
Vettel csak peches volt - de az új szabályok őt segíthetik? „Már megint egy autótörés, már megint egy hiba” – állapították meg többen is, miután Sebastian Vettel a múlt héten egy bukással vetett véget a Pirelli eredetileg kétnaposra tervezett fioranói esőgumitesztjének. Bár a négyszeres bajnoknak mentségéül szolgált, hogy a pálya mindössze 4-5 Celsius-fokos volt, a teszt körülményeiről pedig alig tudhatunk valamit, ez a fajta reakció már önmagában sokat elárul arról, hogyan is viszonyul a külvilág szkeptikusabb része 2016 után a német versenyzőhöz és a Ferrarihoz.
február 20. (hétfő): A Sauber C36 bemutatója (online)
február 21. (kedd): A Renault R.S.17 bemutatója (London)
február 22. (szerda): A Force India VJM10 bemutatója (Silverstone), a Sauber filmes napja (Barcelona)
február 23. (csütörtök): A Mercedes W08 bemutatója és filmes bejáratása (Silverstone)
február 24. (péntek): A Ferrari bemutatója és filmes bejáratása (Maranello), a McLaren MCL32 bemutatója (online)
február 25. (szombat): A Williams FW40 bemutatója (Barcelona), a Williams és a Haas filmes bejáratása (Barcelona), a Ferrari második filmes napja (Fiorano)
február 26. (vasárnap): A Red Bull RB13 és a Toro Rosso STR12 bemutatója (Barcelona), a Haas VF-17 bemutatója (online)
február 27. (hétfő): az első négynapos kollektív teszt kezdete Barcelonában.
Vettel szerint kevesebbet kell idén spórolni "Ezeknek az autóknak jelentősen gyorsabbnak kell lenniük idén. Az egyenesben nem, ott valószínűleg alacsonyabb lesz a végsebesség, Érdekes lesz látni, hogy a gumik hogyan fognak majd viselkedni, mert az autók leszorítóereje sokkal nagyobb lesz, mint amivel teszteltünk tavaly" - világított rá az abroncsok ismeretével kapcsolatos problémára. Sokak szerint Vettel előnyben lesz az új Pirellikkel, mert ő tesztelte őket legtöbbet 2016-ban, a német viszont úgy érzi, hogy nagyon mások lesznek a körülmények az új autókkal.
Coulthard: Vettel bajnok lehet, ha újra megérzi a győzelem ízét Jellemző, hogy az elmaradó eredmények, a Max Verstappent célzó kritikák, a Kimi Räikkönentől elszenvedett vereségek után egyre kevesebbszer jutott dicsérő szó az egy évvel korábban még magasztalt németnek, miközben ha a mezőny legjobbjairól esett szó, egyre többször maradt le a felsorolásból az ő neve Lewis Hamiltoné, Fernando Alonsóé, Daniel Ricciardóé vagy Max Verstappené mellől.
Rosberg: A Mercedes el fog gondolkodni Vettel 2018-as szerződtetésén „Megértem, hogy a Bottas-megoldás miért ésszerű a Mercedes számára. Vettel szerződése idén év végén jár le, és ő egy ésszerű választás lehetne a Mercedes szempontjából. És biztos vagyok benne, hogy fontolóra is veszik ezt” – nyilatkozta a múlt év bajnoka a La Republicának, utalva ezzel arra, hogy finn utódja nem véletlenül kapott csak átmenetinek ható egyéves szerződést.Más kérdés persze, hogy a Mercedes vállalná-e a két nagyágyú együttes alkalmazását. Már Fernando Alonso esetleges szerződtetése kapcsán is ez volt a legfőbb ellenérv, Toto Wolff pedig decemberben kijelentette, nem szeretnék, ha megismétlődne a 2007-es Hamilton, Alonso forgatókönyv. És bár később olyat is mondott, hogy Vettelre is opcióként tekintenek, előbbi gondolatmenet alapján a Hamilton, Vettel kombináció sem tűnik könnyebb útnak a szemszögükből.
Legutóbb a thedrive.com című oldal tett közzé egy listát, mely az aktuális mezőnyt a versenyzők 2017-es becsült fizetése szerint rangsorolta. Az első helyre Fernando Alonso került rajta, akinek neve mellé ugyanakkor már bónuszokkal együtt került 40 millió dollár, miközben a második és harmadik helyen Lewis Hamilton és Sebastian Vettel bónuszok nélkül áll 31, illetve 30 millió dollárral.
Nem folytatódik a Ferrari tesztje Vettel bukása után A négyszeres világbajnok Fioranóban az átalakított 2015-ös autóval tesztelte a Pirelli esőgumijait, ám egyik délutáni kivezető körén a 7-es kanyarban elvesztette uralmát a Ferrari fölött, amely előbb jobbra tört ki, majd balra a pálya szélén lévő falnak csapódott.
Vettel balesete hátráltatja a Pirelli tesztjét A csapat saját pályáján tesztelő Sebastian Vettel az aszfaltcsík hajtűkanyarjához közeledve elveszítette az uralmát versenygépe felett, ami a helyszíni beszámolók – és a közösségi médiában megjelenő képek tanúsága – szerint a szalagkorlátnak csapódott. A négyszeres világbajnok szerencsére sértetlenül szállt ki az autóból.Arról még nem érkeztek hírek, mennyire sérült az autó, az viszont biztosnak tűnik, hogy a gyakorlás ezzel idő előtt véget ért (nemrég a Motorsport olasz kiadásának tapasztalt tudósítója, Franco Nugnes is erről írt), bár a résztvevők ezt hivatalosan egyelőre még nem erősítették meg.
„A Ferrari szerencsés volt 2015-ben, és elhitte, hogy az a saját teljesítménye volt” Kiköszörülni a nyeretlen szezon által jelentett csorbát – ez a Ferrari feladata 2017-ben. A gond csak az, hogy két évvel korábban is ugyanez volt, és bár akkor sikerült nagyot előrelépniük, váratlanul három versenyt nyerniük, 2016-ban mégis visszaestek egy szintet.
Erről nem szólt a hivatalos jelentés - Vettel a pályán? - VIDEÓ Ahogyan arról csütörtökön és pénteken beszámoltunk, a Ferrari egy 2015-ös autóval tesztre invitálta a GP2-es második helyezett Antonio Giovinazzit. A jutalomjátékra a csapat hivatalos tesztpályáján, Fioranóban került sor.
Vettelnek Schumacher útját kellett volna járnia a Ferrarival – Berger A csapatnál két időszakban is versenyző Gerhard Berger szerint pedig még váratni is fognak: ő nem hiszi, hogy jelentős előrelépést tesz a Ferrari 2017-ben. A legfőbb akadályt szerinte az jelenti, hogy Vettel nem másolta tökéletesen Schumachert. „Michael egy sor Benetton-embert vitt magával. Sebastiannak csakis úgy szabadott volna a Ferrarihoz szerződnie, ha Michaelhez hasonlóan átvitte volna a kulcsembereit a Red Bulltól” – mutatott rá a Motorsport-Aktuell című lapnak nyilatkozó korábbi versenyző.Schumacher 1996-ban „egyedül” érkezett Maranellóba, ám miután nem igazán jött ki a csapat akkori sztártervezőjével, John Barnarddal, Jean Todt csapatfőnök pénzt nem sajnálva csábította át munkatársait a Benettontól 1997-re. Ross Brawnnal és Rory Byrne-nel külön-külön állapodott meg, s csak később tudták meg, hogy továbbra is munkatársak lesznek. Rajtuk kívül pedig még számos szakember követte ugyanezt az utat. Vettel ezzel szemben senkit sem tudott magával hozni Milton Keynesből – pedig Adrian Newey és Christian Horner nevét is többször összefüggésbe hozták a Scuderiával.
Vettel örül a változásnak: Legyen párharc! Az FIA múlt héten tette közzé új sportszabályzatát, melynek egyik legfontosabb változását az jelenti, hogy a versenybíróság az idei szezontól kezdve elnézőbb lehet/lesz a versenyzők koccanással vagy ütközéssel járó csatáival. Az újraírt 38.2-es pont kimondja: ha a versenybíróság nem tudja egyértelműen megállapítani, kit terhel felelősség egy ütközés során, eltekinthet a büntetés kiosztásától.
Vettel átgázolt a mezőnyön: egyedült nyert Nemzetek Kupáját Németországnak! Miután Pascal Wehrlein orvosi tanácsra visszalépett a Bajnokok Tornájának második napjától, Sebastian Vettel egyedül képviselte Németországot a Nemzetek Kupáján, a Ferrari klasszisát azonban ez egy kicsit sem zavarta: 100%-os mutatóval nyerte a versenyt!
Ilyen lesz az új Ferrari? Olasz források szerint az 1993-as autóra fog hajazni a Ferrari új, 667-es kódnévre hallgató "paripája" - nem tűzpirosban, hanem piros-fehérben pompázhatnak idén Vettelék?Egyelőre homály fedi a Ferrari 2016-os autóját, de olasz források szerint újíthat a csapat: az utóbbi évektől eltérő festést kaphat Sebastian Vettel és Kimi Raikkönen "eszköze".
Először indult a Bajnokok Tornáján, s azonnal meg is nyerte Juan Pablo Montoya! A címvédő Sebastian Vettel már a csoportkörben búcsúzott, Felipe Massa jutott a legmesszebbre az aktív F1-esek közül.
Sebastian ezúttal is hivatalos a ROC - rendezvényre, ahol a bajnokok és a nemzetek mérik össze erejüket. A rendezvény január 21-22-én kerül megrendezésre Miamiban.
A versenyzők már a helyszínen vannak, így Sebastian is.
A képek folyamatosan érkeznek, amelyeket fel is töltök Nektek!
A lenti fotóra kattitnva a szokásos helyen megtalálhatjátok az albumot is!