Finomhangolstl maradt ers az RB9
Habr Sebastian Vettel s az RB9 nem tudta megtartani vezet helyt vasrnap, korai lenne lerni a Red Bullt – mondja Fernando Alonso. Adrian Newey nem alkotott meglept az idei vre, s sokkal inkbb a finomsgokra helyzete a hangslyt.
Az RB9 ktsgkvl a leggyorsabb aut jelenleg a meznyben, ami az egykrs tempt illeti. Vettel majdnem ht tizedet vert a harmadik rajthelyet megszerz Hamiltonra. Versenyen „hes Heidi” megette a gumikat, ami egyelre fejtrst okoz a csapatnak. „Ne rjuk le ezt a Red Bull. Egyrtelm, hogy ez a leggyorsabb aut a meznyben”- mondta Alonso.
Az RB9-nek teljesen mindegy, hogy az ausztrl plya mely szektorban autztak vele – legyen sz lass vagy gyors kanyarokrl, egyenesekrl, irnyvltsokrl vagy fkezsekrl -, az idei gp remekel. Kvlrl nem sok szenzcit tartogat a Red Bull, mely nagyon hasonlt a 2012-es gpre, s Adrian Newey szerint is egy evolci. A rszletek a karosszria alatt s a kevsb lthat helyeken rejtznek: pldul a leveg tvezetse az orrkpnl, ami egy 2011-es megolds, s a Saubertl msoltk le. Majd ott van a finom vekkel s lgterelkkel elltott els szrny.
„A Red Bull htul olyan szk, mint egy Forma-3-as aut”- llaptotta meg Pedro de la Rosa. Az oldaldobozok alatt tallhat csatornkat mg nagyobbra vettk, ezzel tbb leveg ramlik a hts rszhez – rja az Auto Motor und Sport. A kipufogk valamivel mlyebben vannak az oldaldobozokban, a csvek tmrjt mg kisebbre vettk. A Renault kzben 20-rl 10 lerre cskkentette a teljestmnyvesztesget, ksznheten a kipufogk talaktsnak. Newey mindig is szerette megdnteni a gpeit, azaz htul nagyobb a hasmagassg: jobb mechanikus tapads s nagyobb leszorter az eredmny.
Giorgio Piola ismt animcival szemlltette az aktulis alany erssgeit.
/f1-live/
|