Az omnicorse szmolt be arrl, miszerint az FIA ellenrei szablytalannak talltk hrom aut padllemezt, pontosabban annak nylvnyt, az gynevezett T-Tray-t, mely az orrkp alatt tallhat. Ez az autk legalacsonyabb pontja, s a vizsglt alanyok esetben tl nagy flexibilitst tapasztaltak a Malajziban lebonyoltott ellenrzsek sorn. Mindez nem csak a „tlct”, hanem annak csatlakozsi pontjait s tartpillrt is rinti.
A lap szerint az sem lehet vletlen, hogy az Ausztrl Nagydjon gyztes autt (E21), s a Malajziban els ngy helyen vgz dut (Red Bull s Mercedes) vetettk vizsglat al. Charlie Whiting s Jo Bauer figyelmeztette a csapatokat, hogy az alkatrszek szablytalanok, s a kvetkez versenyre mdostani kell ket, ha rajthoz kvnnak llni. Az FIA egyben arra is felhvta a figyelmet, hogy szablytalan autkkal mentek Malajziban, gy mindenkpp orvosolni kell a dolgot, ha nem akarjk, hogy Sanghajban diszkvalifikljk ket.
A problma, hogy a tlsgosan hajlkony „nylvny” reaglt az eltr lgnyomsra s terhelsre, gy javtotta az autk aerodinamikai hatkonysgt, s hatssal voltak a diffzor irnyba halad ramlatokra is. A flexibilis alkatrsz radsul mshogy viselkedett a plya klnbz pontjain, mintegy hozzigazodva a krlmnyekhez.
/f1-live/