Mint az vrhat volt, nagy botrnyt kavart a Red Bull s a Mercedes csapatutastsa Malajziban. Sebastian Vettel nem engedelmeskedett Christian Horner csapatfnk parancsra, mg Lewis Hamilton s Nico Rosberg betartotta azt, amit Ross Brawn krt a vezeti szkben. Sokan nem rtenek ezzel egyet, miutn mg mindig csak a msodik versenyen vagyunk tl, gy a csapatutastsok alkalmazsa korainak mondhat.
Ezen a vlemnyen van a Lotus csapatfnke is, aki kvetlen a knai htvge eltt beszlt a hivatalos beharangozban a szitucirl.
„Ezek a dolgok megtrtnnek, ami az adrenalinnak s a gyzelem irnti vgynak tudhat be. De gy vlem, hogy ennek a Forma-1-ben nem szabadna megtrtnnie.” – reaglt Boullier Vettel malajziai elzsre.
„Elszr is, nem lett volna szksg csapatutastsra, mivel a szezon elejn jrunk. A bajnoksg tovbbra is egszen a korai stdiumban jr. Amikor ezek a dolgok megtrtnnek, akkor a helyzetet gyorsan kell megoldanod. Nyilvnval, hogy az egyik versenyz most klnsen hres a trtntek miatt, de, ha 600 ember dolgozik mgtted, akkor ktelessged tiszteletben tartani a csapatodat.”
Relisan akkor lenne alkalmazhat egy utasts, ha az egyik versenyz komoly eslyese a bajnoksgnak, addig a csapattrs mr kevsb, vagy egyltaln nem.
„Elnyben rszesthetjk az egyik versenyznket, ha az egyrtelmen eslyes a cmrt, mg a msik nem. Mindkt piltdat ugyanabban a bnsmdban kell rszestened, mert ez az egyetlen jrhat t a sportban. Ez az, amit a versenyzk akarnak. A csapatoknak mindkt pilta szmra azonos autt kell biztostaniuk, azonos felttelek mellett, mikzben a teljestmny is megegyezik a msik gpvel. De a versenyzk rszrl is van egy bizonyos ktelezettsg a csapat fel. Ebben az esetben meg tudom rteni a csapatutastsokat, mert a versenyz a csapatrt dolgozik, s nem magrt. Nha gy tnik, hogy az rzsek mindent fellrnak, de nem szabad elfelednnk, hogy a versenyzk pnzt kapnak ezrt, mivel egy vllalatnak dolgoznak.”
„Egy olyan embert nem lttam mg a vilgon, aki nem engedelmeskedett a munkaadjnak s azrt szankcionltk volna, vagy legalbb felvilgostst adtak volna, hogy mirt nem engedelmeskedett.”
/f1-live/