Sebastian Vettel (5.kr): 2.13 mp; Mark Webber (7.kr): 2.13 mp; Mark Webber (19.kr): 2.05 mp; Mark Webber (31.kr): 2.21 mp; Mark Webber (43.kr): 2.26 mp – a Red Bull malj mrlege, mellyel t alkalommal is megdntttk a McLaren 2012-es rekordjt, a 2.31 mp-et. „Egy vagy kt alkalommal sikerlhet ilyen szuperkillst csinlnod. De tszr egyms utn, mindezt ilyen kiegyenslyozottan; ez valban lenygz”- ismerte el Sam Michael, a McLaren sportigazgatja.
Pont ez, a kiegyenslyozott rekorddnts keltette fel az ellenfelek figyelmt. Michael az Auto Motor und Sportnak elmondta: mindez nem tudhat be egyszeren annak, hogy a szerelknek ppen j napjuk volt, vagy sikeresebb volt a felkszls. A titok a mdszerben, s mindenekeltt a technikban lehet. „Ez nem sikerl a jobb edzs miatt. Biztos, hogy a mi srcaink semmivel sem rosszabbak, mint a Red Bull csapata. Az edzsek metdust pedig mindenki optimalizlja”- fejtette ki a szakember.
sszehasonltva 2012 legjobb cserivel, a Red Bull tlagban fl msodpercet javult maghoz kpest: „Egy ilyen ugrst leginkbb a felszerels fejlesztsvel rsz el”- jegyezte meg.
Mr a tli tesztek alatt is felfigyeltnk a Red Bullra, ahogy manyagtasakokba rejtik el a kerkkulcsot, miutn vgeztek a kerkcservel. A csapat nagyon sokat gyakorolta a killsokat a tesztek alatt, s egyrtelm volt, hogy valami jban sntiklnak. Minden csapat az olasz Paolitl kapja az pisztolyt, melyet ksbb az egyni ignyekhez igaztanak.
Dickie Stanford, a Williams csapatmenedzsere nem gondolja, hogy a manyagtokok miatt rgtn valami titkos fejlesztst kell gyantani a httrben:
„Valsznleg csak meg akarjk akadlyozni, hogy belemenjen a kosz. Ezek a dolgok csodlatosan rzkenyek s nagyon ignylik a karbantartst. Mr egy pr porszem is meghibsodshoz vezethet”- ellenrvelt Stanford.
A szakrtk arra gyanakszanak, hogy a Red Bull pisztolyai nagyobb nyomssal mkdnek. A Lotus korbban megprblta elrni, hogy ne lehessen 20 barnl nagyobb nyomst alkalmazni, de a csapatok tiltakozsa miatt ez meghisult. A Red Bull esetben 40 baros nyomsrl lehet hallani.
„Lehet olyanokat hallani, hogy a kerkanyt nagyobb nyomssal teszik fel, mint a tbbiek”- ismerte el Stanford. Michael szerint a 40 bar valszntlen: „Ktlem, hogy valaki 30 bar fl menne. Taln leegyszerstettk a forgsirnyt tvlt mechanizmust. Ez elektromos lehet a mechanikus helyett. Ilyesmivel lehet idt sprolni.”
A msik terlet, mely befut lehet a titok megfejtshez, a kerk, a kerkagy, s a csavar hrmasra terjed ki. A felvtelek alapos kielemzse utn arra jutottak, hogy a Red Bull az j kerk felhelyezsnl nyeri a legtbb idt, amibl arra kvetkeztetnek, hogy gy mdostottk a fenti hrmast, hogy a kerk automatikusan kzpre kerl, s teljesen mindegy, mennyire preczen teszik fel azt.
„A Red Bullnl a srcok lendletbl s oldalrl teszik fel a kereket a tengelyre, s egyltaln nem nzik, hogy megfelelen ll-e. Olyan, mintha magtl menne”- mondta Stanford.