Ha bekemnyt a Pirelli, akkor a Red Bull lesz a leggyorsabb?
Christian Horner nem azrt kifogsolja a jelenlegi abroncsokat, mert azok a bntetik a Red Bullt: sokkal inkbb aggdik a versenyzk s a Forma-1 jvje miatt. Legalbbis ilyen dszcsomagolsba bortja az llspontjt, miszerint vltoztatni kell a kpenyeken.
A Pirelli vltoztatsok grt Barcelonra, s mdostja a kemny s a lgy keverkek mkdsi tartomnyt, de nem terveznek drasztikus lpseket. Hembery elmondta, hogy a Red Bull kedvrt nem fognak mdostani a gumikon, tekintettel a tbbi csapatra – a bikk bizonyultak az abroncsok legnagyobb kritikusainak. Az v elejn a Mercedes is felemelte a hangjt, de az ers kezds visszafogta a lelkesedst, s Bahreinben megerstst nyert, hogy a W04 is rklte a gumifogyasztsi hajlamot, szval nem az abroncsokkal van baj.
„Nem csak a Red Bull aggdik az abroncsok miatt”- mondta Horner az Auto Motor und Sportnak.
„Klnbz csapatok s versenyzk vannak, akik felemeltk a hangjukat. A Pirelli egy tehetsges cg, de nem helyes, hogy a versenyzk a potenciljuk 70%-n mennek krbe-krbe ki a jelenlegi gumikkal. gy gondolom, mindenki azt szeretn ltni, hogy a versenyzk padlgzzal nyomjk, s nem egy taktikus hossz tv versenyzst”- rvelt a csapatfnk.
„Paul Hembery azt mondta, hogy ha kemnyebb abroncsaik lennnek, akkor a mink lenne a leggyorsabb aut”- folytatta a brit. „Nem akarjuk, hogy a gumik miatt legynk bntetsben. A Pirelli knnyen tudn kezelni a helyzetet. Erre a htvgre is mdostsokat vgeztek, s nyilvnvalan tanulnak is mg hozz a tovbbiakra. De az els versenyeken egyszeren egy kicsit tl messzire mentek el. Az egyik versenyt megnyertk ezek kzl, az els kt versenyen volt pole pozcink s dobogs helyezsnk is, s az aktulis gumikon vezetjk az egyni s a konstruktri bajnoksgot is.”
„Nem arrl van sz, hogy ez minket rint. Hanem sokkal inkbb arrl, hogy vlemnynk szerint ez nem helyes az elkvetkez versenyekre s a Forma-1 jvjre nzve”- fejtette ki vlemnyt.
/f1-live/
|