Neweyt elszr a tegnapi edzsekrl s a fejlesztsekrl krdeztk az FIA sajttjkoztatjn. A brit szakember termszetesen nem kvnt elmerlni a rszletekben, s ennek tbb oka van. Az egyik, hogy pnteken mindenki a sttben tapogatzik a rivlisokat illeten.
„Nos, ha Nik (Nikolas Tombazis, Ferrari) lenne olyan kedves, s elmondja, milyen zemanyag-mennyisggel mentek ma dlutn, akkor tisztbb lenne a kp, de valsznleg nem fog gy tenni. Ebben az esetben hatrozottan szoros a helyzet a Ferrarival – ahogy azt Nik is mondta. Abban is biztos vagyok, hogy a Lotus j lesz – lttuk, hogy nagyon j a gumikopsuk. Felttelezem, hogy a Mercedes a kvlll, szval az elmlt versenyeken mr megszokott sztori”- mondta a Red Bull ftervezje.
„Szerintem ez egy kicsit sszertlen krds”- mondta a fejlesztsekre vonatkozan. „Az is rsze a sportnak, hogy kitalljk, mit csinltunk. Nem igaz?”- krdezett vissza. „Nos, becsomagolva kell tartani a srcokat”- felelte arra, hogy jszaka vrhatan tovbbi dobozok rkeznek.
Majd elrkeztek a 2014-es szablyokhoz, s az autk kinzethez. Newey elmondta, hogy nem csak a motor s a mszaki tartalom tern lesznek nagy vltozsok.
„Az aut formjnak nagy rsze a szablyoknak van alrendelve, s ez tged is megkt. Vizulisan, ahogy mr elhangzott, a beam wing hinya (a hts szrny als eleme), az alacsony orr, melyet ismtelten a szablyok erltetnek, s a valamivel keskenyebb els szrny – oldalanknt 75 millimterrel keskenyebb. Ezek olyan dolgok, melyeket szre fognak venni. Majd ott vannak az olyan dolgok, melyek azon mlnak, ki milyen j munkt vgez: pldul a valamivel nagyobb oldaldobozok, melyek a megnvekedett htsi ignyt szolgljk ki.”
„Msok, s mindig j, ha van valami vltozs”- folytatta az j kihvsrl. „gy vlem, hogy az egsz filozfia – belertve a motort, a KERS-t, s az energiatrolst – egytt egy teljesen ms gy. De ez leginkbb a motorral foglalkoz mrnkket rinti.”