A kt hibridrendszerrel, direkt befecskendezssel, s nyolcfokozat vltval elltott formula minden idk legbonyolultabb korszaka lesz a sportban – rja az Auto Motor und Sport. s egyben iszonyatosan drga is. Ellenttben a jelenlegi V8-asokkal, a turbkat minden vben lehet majd fejleszteni, egszen 5 szezonon keresztl: csak utna tervezik az els fagyasztst. Ugyanakkor meg lesz szabva, hogy mihez lehet hozznylni, s vrl-vre cskkentik a mrnkk mozgstert.
s akkor a pontrendszer. „Minden vltoztats pontot von maga utn. A dugatty mdostsa tbb pontot jelent, mint egy kisebb vltoztats. sszessgben nem lehetne tlpni egy bizonyos pontszmot. Ennek mrtkt vrl-vre cskkentenk.”
Itt mris nehzsgbe tkznek az olyan j – felttelezett – beszllk, mint a Honda vagy a Toyota. Ha 2015-ben lpnek be, akkor is ugyanazok a szablyok vonatkoznak majd rjuk, mint a „kemnymagra”. Azaz csak a msodik vtl engedlyezett vltoztatsokat hajthatjk vgre a motorokon. Ezzel jelentsen cskken a mozgsterk, s a sajt rdekk, hogy minl elbb aktvak legyenek. (Lehet, hogy a Toyotnl ezrt is emlegetnek mr akr 2014-et.)
Ahogy arrl mr sz volt, minden versenyz t motorral gazdlkodhat sszesen bntetlenl egy szezonban. A csomag a motor- turbfeltlt – akkumultorok – genertorok (2db) sszetevkbl ll; teht bven van hibaforrs. Ha brmelyik is tnkremegy a csomagbl, akkor azt bntetlenl lehet cserlni – a megengedett ts darabszmig. Akkor lesz klns a helyzet, ha „sikerl” ezt tllpni.
Minden egyes sszetev cserje t rajthely mnuszt jelent – ha egyszerre kt alkatrszt kell cserlni, akkor letbe lp a szorz, s 10 helyet kell htrasorolni. Ha mindent ki kell cserlni, akkor az 20 rajthelyet jelent.
s most a jn a csavar: mi van akkor, ha valaki nem az els rajtsorbl kapja meg a 20 helyes bntetst? Aki az els vagy a msodik pozciban vgez az idmrn, azt htra lehet zavarni a 21. vagy 22. kockba. De ha valaki a 15. lett? Azaz, a harmadik helytl lefele nem lenne rtelme, nem jelente klnbsget a 20 helyes bntets. „Szerencsre mindenre van megolds!” Mgpedig: a versenyznek tbb versenyen kell letltenie a kirtt bntetst.
Az els futamon a mezny vgre kell mennie, ezzel ht helyet r jv a szmljn. Ha a kvetkez htvgn nem sikerl megfutnia legalbb a kilencedik idt, akkor a bntets htralv rszt tviheti magval a harmadik futamra. s mi van akkor, ha idkzben becsszik egy jabb motorcsere? „Az ilyen versenyzk valsznleg a szezon vgig prblnak majd megszabadulni a bntetsektl”- idztek egy csapatmenedzsert.