A Renault gyfelei – Caterham, Lotus, Williams – jeleztk Prizsnak, hogy nem fr bele a keretbe a 2014-tl rvnyes rszabs. Ugyanez igaz a Toro Rossra is, mely jvre vltana beszlltt. rdekes, hogy a sok partner ellenre a francik motorja lesz a legdrgbb: 20 s 23 milli kztt vrhat az sszeg. A Mercedes reaglt a potencilis gyfelek anyagi helyzetre, s valamivel 20 milli alatt lesz az alapcsomag. „Aki tbbet akar, annak tbbet kell fizetnie. A tovbbi prbapados tesztek extra kiadst jelentnek. Az sszegekrl csak spekullni lehet. 17 s 19 milli eur kztt kell mozogniuk”- olvashat a nmet lapban. A Force India mr bejelentette a szerzdst a Mercedesszel, mely hossz tvra szl, s valsznleg a kedvezbb csomagot tartalmazza.
A Ferrari csomagja a legolcsbb, valahol 15 s 17 milli kztt. Az egyetlen problma, hogy mg ez is sok. A Sauber, mely a leggyakrabban fejezi ki mlysges aggodalmt, nem egyszer elmondta, hogy 15 milli a plafon – de az is fj. A motorgyrtknak viszont nincs vlasztsa. Ha faragjk az rakt, akkor elfelejthetik, hogy valaha is visszanyerik a fejlesztsekbe lt tetemes sszeget.
rdekes helyzetben van a McLaren, melynek prilis vgig kellett dntenie arrl, hogyan tovbb 2014 utn. Egyelre nem jelentettk be a hosszabbtst a Mercedesszel, s bennfentesek szerint erre mr nem is kerl sor. „Ezzel egyrtelm, hogy Hondra vltanak”- llaptja meg az AMuS. De a kt fl nem is lehet partner a fejlesztsekben, tekintettel arra, hogy a McLaren utcai autit sajt erforrs hajtja. Ugyanakkor a McLarennek nagyon fontos lenne, hogy „ajndkba kapja” a motorokat, mivel az anyagi helyzetk mr nem olyan rzss, mint korbban volt. A Hondnak pedig szksge van legalbb mg egy gyflre, eleget tve az FIA elvrsainak: a Sauber s a Lotus lehet a befut.
/f1-live/