Az idei szezonban komoly kritika ri a gyrtt, melynek Trkorszgban kszl keverkei alaposan felforgattk a futamok menett s a rajongk rzseit – klnsen a sok kerkcsere. A cg ma bejelentette, hogy megvltoztatja a gumik konstrukcijt, mely a 2012-ben hasznlt abroncsokra fog hajazni – tbbet kztt a kevlr s a fm sszetevk alakulnak t, mindezt az elbbi javra. Tbb lesz a kevlr a struktrban, mely kevsb feszi fel az aszfalt fell rkez ht, ezzel megn az abroncs lettartama.
Ez egy sokkal kltsghatkonyabb megolds, mintha ismt az idei keverkeket babrlnk. A Pirelli a jniusban sorra kerl Kanadai Nagydjon hozza vissza a gumikat, mely hatssal lesz az autk aerodinamikjra is.
Hembery Prizsban jelentette be a hrt: a vllalat mr egy ideje tervezte a mai megbeszlst, de a Forma-1-ben kialakult helyzet miatt srgsen cselekedni kellett, s mdostottak a menetrendben.
Bernie Ecclestone a Expressnek elmondta, hogy ez gy nem mehet tovbb: „A gumik rosszak, s nem ez olyasmi, amire mi gondoltunk, amikor megkrtk a Pirellit, hogy csinljon valamit, ami kibrja a fl versenyt. A Pirelli is tudja ezt, s csinlnak valamit velk. Vissza fogunk trni a tavalyi szezonban hasznlt tpusokhoz, melyek szoros versenyt nyjtanak.”
A vltoztats lnyege, hogy a 2012-es konstrukcira felhzzk az idei Spanyol Nagydjtl hasznlt keverkeket, s a tavalyi karkaszt hasznljk.
„ A vltoztatsok a sport rdekeit szolgljk”- rta Hembery. „A Kanadban bevezetsre kerl vltozsok clja, hogy visszatrjnk a 2-3 killshoz. Nhny vltoztatst vgznk a struktrt illeten, melyben a 2012-es sszetevket kombinljuk a 2013-as keverkekkel.”
„Sohasem akartuk, hogy ngy kills legyen, szval vltoztatni fogunk a gumik konstrukcijn. Alkalmazni fogunk valamennyit a 2013-as abroncsok terveibl, de egyben prat a 2011-es s a 2012-es gumik sszetevibl is, melyek remekl szolgltak abban a peridusban. A ngy kills nem olyasmi, amit akartunk. Nem drmai; mrmint gy rtem, rdekes versenyeink voltak, s sok ven keresztl Barcelona volt a legunalmasabb verseny a naptrban.”
Hembery termszetesen bzik benne, hogy a varils nem fogja felbortani az erviszonyokat a vilgbajnoksgban. A Red Bull s a Mercedes szmra egyrtelmen kedveznek a strapabrbb abroncsok, ugyanakkor nem arrl van sz, hogy egy az egyben a 2012-es gumik trnnek vissza, hanem egyfajta szvr kerl bevetsre.