Mikzben a Mercedes s a Pirelli is lltja, hogy a csapat nem tudta, milyen gumikat tesztel, a paddockban ezt nehezen hiszik el nekik. Horner azzal kapcsolatban is szkeptikus, hogy a monaci gyztesek nem hztak hasznot a tesztbl. A Red Bull vezetje szerint a szablyok vilgosak, a kt fl pedig megszegte azokat.
„Ami rossz, hogy egy csapat f alatt, tudatosan tesztelt olyan abroncsokat, melyek az idei bajnoksgra voltak tervezve” – idzte Hornert az Autosport.
„Szerintnk a tesztelsre vonatkoz szablyok nagyon is tisztk s vilgosak, s amikor belpsz a bajnoksgba a szezon elejn, akkor alrod ezeket. Azrt ltnk az vssal, mert mindennl jobban akarjuk az gy tisztzst. Iszonyatosan sokat beszlnk a kltsgek lefaragsrl. Pntekenknt hrom rt tltnk a csapatfnkk megbeszlsn azzal, hogy a szezonkzi tesztekrl beszlnk, s prblunk tallni megoldst. Erre kiderl, hogy egy csapat mr nagyon sokat tesztelt”- mondta a csapatfnk.
Horner elrulta, hogy elszr pnteken jutott tudomsra a teszt, melyrl a GPDA-n, a Versenyzk rdekvdelmi Szervezetben tettek emltst. A szakembert leginkbb az bntja, hogy sem a Pirelli, sem a Mercedes nem mondta a tbbi csapatnak az 1000 kilomteres tesztet.
„Figyelemremlt, hogy senki sem tudott arrl, miszerint egy jelenlegi autval krztt egy jelenlegi versenyz a barcelonai plyn. Pntekig nem derlt ki. Amennyire mi tudjuk, a szablyok fekete-fehren kimondjk a helyzetet. Nagyon egyrtelmek azzal kapcsolatban, hogy mit tehetsz s mit nem. Meg tudtom rteni, hogy a Pirelli mirt akar tesztelni, s azt is, hogy az FIA mirt hajlott a dologra. De van egy eljrs, melyet nem kvettek, mivel trtnetesen nem vltoztattak a szablyokon”- fejtette ki agglyait.
Azzal sem rt egyet, hogy a Mercedesnek nem szrmazott elnye a tesztbl, mivel tbbnyire a 2014-es gumikat hasznltk.
„Amikor futtatod ezeket az autkat, mindig tanulsz valamit. Tanulsz a megbzhatsggal kapcsolatban, az aut mechanikjt illeten, arrl, hogy viselkednek ezek az autk. A versenyzk is tanulnak. Ennl fogva nehz lenne elhinni a Mercedesnek azt, hogy lltsuk szerint nem hztak hasznot belle”- zrta a brit.
/f1-live/